1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] nintendo's revolution

Discussie in 'Games' gestart door boss, 27 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ff1-x

    ff1-x Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    Net als de Xbox 360(dat weet ik nu wel niet zeker), zal ook de Revolution standaard met draadloze controllers geleverd worden.

    Allemaal geruchten en in een intervieuw is al bekend dat de xbox GEEN draadloze controllers krijgt
     
  2. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    ja waarom denk jij dat ik "weet ik nu wel niet zeker" zei? Omdat de éne moment vertelt wordt dat het wel draadloze controllers gaat hebben en de andere moment niet,maar ben er vrij zeker van dat het niet gaat zijn, maar ik vermelde het toch.
     
  3. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Xbox krijg het zoiezo niet. (Bron)

    Ik vind die screen in de beginpost helemaal niet op een controller lijken, of het moet een wireless zendertje zijn ofzo. Ik vind het nergens oplijken...
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De enige apparaten die als warme broodjes de toonbank overgaan zijn de GBA en DS.
    Maar op gebied van consols steld Nintendo niets meer voor en ik ben van mening dat de Revolution hierin geen verandering brengt.
    De consolmarkt zal overheerst worden door de PS3 en Xbox360 en die zullen Nintendo een behoorlijke klap geven.
    Na Sega en Atari zal Nintendo ook games gaan ontwikkelen voor de PS3 en Xbox360.
     
  5. payne007

    payne007 Guest

    en ook dat de revolution een nieuw soort games gaat maken lijkt me sterk. en mocht het waar zijn, dan kloten ze zichzelf |:-
     
  6. Dark-Link

    Dark-Link Oude naam: (EXG)LINK

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat de nieuwe console van nintendo komende jaren beter kan concurreren met de andere consoles...alhoewel de in de beginpost staande foto lijkt me niet zo realistisch, maar touch-screen lijkt me echt sjiek en ik denk dat er dan ook een linkoptie komt met de ds (dit is geen feit maar mijn mening)
     
  7. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat je nu zegt, hoop ik ergens wel dat gaat gebeuren. Ik zou wel een paar nintendo games op mijn xbox of playstation willen spelen, zou cool zijn! Maar ergens hoop ik het ook niet,omdat nintendo echt wel altijd iets "anders" wilt dan de rest, we zullen zien in de toekomst, maar persoonlijk denk ik ook wel dat nintendo's revolution niet op gaat kunnen tegen xbox 2 en ps3...
     
  8. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Nintendo was vroeger sterk en goed, nu zijn ze dat helemaal niet meer in mijn ogen.
    Ze zijn nog wel sterk in handhelds, misschien moeten ze zich hier op gaan richten.
    Is er al info over de GBA2, hoeveel zal deze (naast het touchscreen) verschillen van de DS?
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In mijn ogen heeft Nintendo nooit de klap verwerkt die je van Sony (Playstation)
    hebben gekregen.
    Het probleem met Nintendo is dat zij alles zelf in handen willen houden.
    Bijna de meeste games worden nog steeds door Nintendo zelf ontworpen , dat is goed te zien aan de tientallen games rond Mario.
    Als Nintendo dit blijft volhouden voor de Revolution dat blijft ik het somber in zien.

    Nintendo moet gewoon de consols helemaal afstotten en zich volledig gaan bezig houden met de handhelds.
    Want tegen de Sony en Microsoft houden ze nooit lang meer vol.
     
  10. Grote Smurf

    Grote Smurf Tsjah...

    Berichten:
    318
    Leuk Bevonden:
    0
    In Japan gaat Nintendo nog steeds als een speer, dus zolang ze winst blijven maken gaan ze er gewoon vrolijk mee door... _0/
     
  11. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Je maakt je zelf ongeloovelijk belachelijk _0/
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Nintendo heeft gezegd dat als ze zouden stoppen met consoles maken ze ook totaal zouden stoppen met games, dus dit zie ik nooit gebeuren
     
  13. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan wordt het hoog tijd.
     
  14. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    ja daarom zei ik "hoop ik"(zou toch cool zijn), maarja, ik weet ook wel dat nintendo heel koppig is, de strijd niet opgeeft,...
     
  15. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    En dat is maar goed ook. :)

    Met de DS heeft Nintendo iets zeer innovatiefs in handen wat erg goed blijkt uit te pakken! Ik ben blij dat er nog zo'n groot bedrijf is wat denkt aan het ontwikkelen van originele games! Natuurlijk blijft ook Nintendo teren op hun welbekende oudere karakters, maar speel eens een game als Kirby of Yoshi in de nieuwe stijl (DS) en je beseft dat vernieuwende gameplay nog steeds haalbaar en mogelijk is, en tegelijkertijd ook erg leuk kan zijn! Nu zullen er weer mensen zijn die me een Nintendo fan noemen, dat mag, maar ik toon gewoon objectiviteit, en de interesse naar honger en vernieuwing, dat ieder mens in zich moet hebben, toch?!

    Ik ben stiekem meer benieuwd naar de (mogelijk) vernieuwende Revolution, dan naar de andere 2 grotere strijders.(zie mijn uitleg over de concurentie hieronder).

    De PSP is natuurlijk gewoon een draagbare PS1/2 (zit tussen de PS1 en PS2 in). Daar is natuurlijk niks mis mee, maar als ik eerlijk ben vind ik 9 op de 10 PS2 en XBOX games tegenwoordig maar niks! Het is allemaal meer van hetzelfde, en begint saai te worden! Aangezien de PSP vergelijkbare games krijgt raak ik daar persoonlijk snel op uitgekeken! Het belangrijkste wat Sony en Microsoft op dit moment veranderen aan hun 'next gen' systemen zijn de graphics. Mooier? Ja, natuurlijk! Betere of vernieuwende games? Hell No!

    Het is jammer dat de Dreamcast de gedeeltelijke ondergang van SEGA betekende. Een gebrek aan een goede reclame/marketing campagne in combinatie met de pers die alles vrij negatief benaderde, zorgden voor de gedeeltelijke ondergang van dit bedrijf, dat over de jaren heen enkele zeer originele games ontwikkelde. Ik hoop van harte dat het Nintendo goed blijft gaan en dat het niet hetzelfde lot ondergaat als SEGA.

    Waarom verkoopt rommel toch meer dan kwaliteit?????
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2005
  16. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    omdat rommel meer geld over heeft voor reclame.
     
  17. ErectionJackson

    ErectionJackson Don Bensoni

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me voorstellen dat je de markt zo ziet als je het vanuit het Nintendo perspectief bekijkt. Feit blijft echter wel, dat er weldegelijk innovatie door zowel Sony als Microsoft heeft plaatsgevonden en naar mijn mening is Microsoft zelfs de meest innoverende speler in de markt op dit moment. Sony heeft er ten eerste voor gezorgd dat de 'coolheid' van games op het niveau is gekomen waarop het nu is. De hele markt heeft een enorme groei meegemaakt en deze groei zal naar verwachting blijven toenemen. Sony heeft de gamesmarkt op de kaart gezet als mainstream markt en dat heeft voor een groter aanbod van games gezorgd (zowel goede als slechte natuurlijk). Bovendien zijn technieken als EyeToy goed uitgewerkt en dit blijkt bijzonder populair te zijn, vooral voor wat kleinere gamers.

    Microsoft heeft een bestaand concept gepakt (online gamen) en dit uitgewerkt tot een ervaring die z'n gelijke op dit moment niet kent. En met de volgende Xbox zal dit alleen maar uitgebreider en beter worden. Nog nooit was het zo gemakkelijk om online te gaan, met een fatsoenlijke voicechat en verbinding als kwaliteitsondersteuning. En bovendien super eenvoudig extra waarde aan je games toevoegen dmv Content Download. De manier waarop Xbox Live gaat evolueren belooft veel voor de toekomst. Sommigen zullen als kritiek hebben dat dit allemaal al wel mogelijk is op de PC. Dat is misschien wel zo, maar de echte innovatie zit 'm in de gebruiksvriendelijkheid. En dat is misschien wel een van de belangrijkste onderwerpen voor de komende jaren. Hoe kunnen we al die mogelijkheden zo vormgeven dat iedereen ermee overweg kan? Daar is Microsoft bijzonder sterk en MS zorgt ervoor dat de hele gameservaring naar een hoger plan wordt getild. En dat besturing via de stem ook door de mainstream fatsoenlijk kan worden gebruikt (o.a. Rainbow Six).

    Nintendo innoveert ook, alleen zij doen dat op andere gebieden. Hiervoor is belangrijk dat ze de uitwerking eenvoudig houden, het publiek niet afschrikken en innovaties doen die niet alleen theoretisch leuk zijn, maar ook daadwerkelijk iets toevoegen aan de gameservaring. Als Nintendo met de Revolution nieuwe manieren van gamen introduceert, maar de grote massa het niet leuk of te ingewikkeld vindt, dan doet Nintendo iets niet goed. En het is dan niet de schuld van de massa die het niet begrijpt of zo. Nintendo heeft de taak om het systeem zo te maken dat de massa het leuk vindt en ermee overweg kan. Het is niet de taak van de massa om zich te verdiepen in de spullen die Nintendo maakt. Ze willen per slot van rekening gewoon gamen. Het feit dat de meeste mensen hun videorecorder niet kunnen programmeren ligt ook niet aan die mensen, maar aan het feit dat de fabrikanten geen fatsoenlijke interface kunnen maken.

    Om zomaar te zeggen dat Nintendo de innovator is, is dus te kort door de bocht. Ik vind hun DS erg innovatief, zonder twijfel. Deze slaat ook goed aan, dus tot nu toe hebben ze dat goed gedaan. Of dat bij de Revolution ook zo zal zijn, is niets anders dan afwachten. Maar naar mijn mening hebben ze dat bij de Gamecube zeker niet gedaan. Er is niets innovatiefs aan de Gamecube. Ik heb hem hier zelf ook staan en er zijn zeker leuke spellen voor te vinden. Maar innovatief is ie niet.
     
  18. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Echt waar he kerel, dit heb je mooi neer getypt!!! Ik kan het niet beter verwoorden! Alles wat je zegt klopt gewoon(in grote lijnen). en snk forever zegt daar:"XBOX games tegenwoordig maar niks! Het is allemaal meer van hetzelfde, en begint saai te worden! Aangezien de PSP vergelijkbare games krijgt raak ik daar persoonlijk snel op uitgekeken! Het belangrijkste wat Sony en Microsoft op dit moment veranderen aan hun 'next gen' systemen zijn de graphics. Mooier? Ja, natuurlijk! Betere of vernieuwende games? Hell No! "

    wtf? Heb je al games al jade empire, metal gear solid 3!!!,devil may cry,... gespeeld? Ik bedoel, uw tekst begon heel goed over nintendo,...maar dan begon je af te dwalen en gewoon rare dingen op te schrijven. Ik kan ook dingen over nintendo zeggen, zo staat persoonlijk de ds mij gewoon niet aan,omdat ik spellen zoals kirbi of yoshi,... niet graag speel, geef mij maar een game á la metal gear solid,of resident evil(heeft nintendo wel op de gamecube, daar ben ik heel jaloers voor,maar hij komt ook naar ps2). En dan zeg je van de psp: dat dat gewoon ps2 games zijn. Ten eerste komen er nog exclusieve games naar de psp, en ten tweede , het feit alleen al dat de psp zo'n mooie grapchics aankan, je kan gewoon ps2 games op een handheld spelen!!! maakt het spectaculair!!! En er zijn genoeg games met een fantastisch verhaal, perfecte gameplay,... om te spelen, zonder saai momenten te hebben. En je hebt wel gelijk dat nintendo altijd iets nieuws, iets origineels wilt brengen, en daar ben ik blij om,dat er nog iemand is die dat doet,maar je moet ook voor die dingen zijn. Ik ben voor sommige dingen er van,en voor sommige niet(eerlijk de meeste niet, bij mij staat sony op 1, microsoft op 2,en vlak daar achter nintendo). Maar er zijn zoveel games zonder iets spectaculairs te hebben die wel super origineel,cool,... zijn gewoon vanwege het verhaal, de gameplay ,de coolheid,.... Dus ik snap niet zo goed hoe jij jezelf verwoorde,maarja...
     
  19. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    De Sony Playstation zorgde ervoor dat SEGA en Nintendo op een zijspoor terecht kwamen, maar ik vind niet dat je kunt zeggen dat Sony er als bedrijf voor heeft gezorgd dat er meer mensen zijn gaan gamen. Er werd ook al heel wat 'gegamed' in het SNES en Megadrive tijdperk. Er waren natuurlijk Arcade's waar redelijk wat mensen kwamen(die verdwenen door de Saturn/PS1). Daarvoor had je de Atari, Commodore, Amiga etc, en speelde er ook zat mensen met games(hoewel dat er minder waren). Je ziet een duidelijk stijgende lijn in het gebruik van console's/games nadat de computer technologie (grafisch, geluid) zich verder ontwikkelde. De fabrikanten van console's volgden/volgen de technologische ontwikkelingen, en de mensen volgen de fabrikanten van console's. Had Sony zich nooit op de Console markt begeven dan waren de mensen SEGA en Nintendo trouw gebleven, die op hun beurten telkens weer mee zouden zijn gegaan met de technologie. Maar Sony die de mainstream méér liet gamen? Nee. Het was een logisch gevolg van de technologische markt die veranderde, en dat zal blijven doen ongeacht de merknaam of invloed van een console. Morgen kan er een ander bedrijf de nummer 1 opeisen!

    Natuurlijk is het zo dat er heel wat goede games uitkwamen in het PS1 tijdperk, maar de basis die daar werd gelegd is sindsdien niet meer gewijzigd, en dat terwijl de technologie van nu dit wél toelaat! De Xbox/XBOX 360, en PS2/PS3 games zijn/zullen vrijwel hetzelfde zijn, alleen dragen ze een iets mooier jasje!

    Ontwikkelaars spelen tegenwoordig op save JUIST omdat de markt zo groot is geworden! Ik zie het groeien van de markt dus als iets wat zowel een positief als een negatief effect heeft. Het is leuk dat steeds meer mensen gamen. Dat is een plus. Meer competitie. Toen de markt nog wat kleiner was moest men met iets heel origineels komen wilde je succes oogsten! Vroeger kwamen ontwikkelaars met nieuwe ideëen om de gamer en zichzelf tevreden te houden, men werkte met een stuk minder mensen aan een game, en er was minder of geen tijdsdruk. Gamen was iets unieks. Het moest worden ontdekt. Games moesten worden bedacht. De magie is tegenwoordig een beetje weg..... Tegenwoordig moet men aan de vraag van de massa denken die blijkbaar alleen maar hetzelfde wilt(of is dit omdat de gamer door herhaling gewend is geraakt aan first person shooter nummer 87.000)? Dit gaat ten koste van innovatie en vernieuwing. Men moet dit in veel gevallen doen omdat de risico's te groot zijn geworden om iets origineels/vernieuwends te ontwikkelen. Er bestaat namelijk een kans dat de gamer van nu zegt bij een innovatieve game van: 'Nee, mij te apart'. De gamer van nu wordt helemaal bedolven onder flitsende graphics, en erdoor verblind. De grootste studio's komen met de mooiste games, maar niet altijd de beste games Die worden vaak bedacht door een kleine ontwikkelstudio die nooit de kans krijgt zich te laten zien. Maar hoe lang duurt het nog voordat de gamer naar iets anders verlangt?

    Natuurlijk zou je kunnen zeggen van: Waarom een bestaand idee niet verder door ontwikkelen omdat het verkoopt? Dat kan, dat gebeurt en klinkt logisch. Ook ik vermaak mezelf nog uitstekend met bestaande ideëen/games! Maar in feite blijft het zichzelf herhalen. Daarom ben ik persoonlijk blij met iets innovatiefs als de DS naast de bestaande produkten. Dit omdat het een handheld is die bestaande 'bekende' game soorten met een voor handheld begrippen heel nieuw besturingssyteem combineert, wat erg leuk blijkt te zijn! Het zorgt ervoor dat de concurrentie niet teveel verslapt tot een EA achtig bedrijf(hopelijk). De concurentie blijft wakker, en zal uiteindelijk als blijkt dat een nieuw idee aanslaat ook zelf met iets nieuws naast de bestaande systemen (al dan niet op de concurentie gebaseerd) komen!

    Dit kan dus het online gamen zijn wat op het moment wereldwijd aanslaat, of produkten als eyetoy.

    Nu is natuurlijk wel zo dat de SNES en de Dreamcast ook al online mogelijkheden hadden, alleen was de markt daar nog niet klaar voor. Microsoft sloeg toe op het juiste moment, maar is dus zeker niet innovatief geweest bij de ontwikkeling. Sony heeft met de eyetoy iets heel innavatiefs bedacht, maar weet er nog maar weinig uit te halen. Wat dan ook innovatief genoemd mag worden zijn de games Donkey Konga en Jungle Beat en de daarbijbehorende Konga's van Nintendo. Ook hier is het afwachten/hopen dat er meer mee wordt gedaan!

    P.S. Kan ik je aan mijn XBOX friendlist toevoegen? Het zal leuk zijn om af en toe met/tegen elkaar te gamen! Ik ben ook erg benieuwd wat je nu zoal op live speelt! :)
     
    Laatst bewerkt: 3 mei 2005
  20. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    En nintendo spellen zijn niet hetzelfde:

    MArio het hoeveelste deel
    mario party 7
    Yoshi het hoeveelste deel
    Donky kong het hoeveelste deel
    Kirby 8

    Games op ps2 en voornamelijk xbox zijn kwaliteits games waarbij nintendo uitmelkerij is. Als ze het fout doen met de nieuwe zelda is het doei doei.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina