1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Nioh 2

Discussie in 'Games' gestart door Lijpe Mocro, 12 jun 2018.

  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Die kost heel veel slotpunten maar is erg sterk. Zelf speelde ik een ninjitsu/poison build.
    Als ik me goed herinner vergroot die de kans om poison schade te doen of zorgt gij ervoor dat ik meer schade deed tegen vijand met poison status.

    Wat goed is hangt erg af van je build in combinatie met de demon form die je kiest feral/brute/phantom. Zelfde geldt voor je guardian spirit.
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Bestaat "slow" ook nog in Nioh 2? Met die curse maakte ik bosses altijd een stuk handelbaarder in deel 1.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  3. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Geloof het wel. Maar dan moet je wel voor Omnyo magic gaan.

    Iedere boss heft wel aantal zaken waar ze immi voor zijn. Sommige bosses zijn immuun voor slor.maar.niet voor burn of paralyse.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  4. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.787
    Sloth is echt easy mode, haha. Ik rock nu een Switchglaive/Onmyo build met de Golden Boy set (+20% bow damae, +15% lightning damage en +20% melee damage against electrified enemies). Ame-no-Mitor als guardian spirit voor nog eens +20% lightning damage en natuurlijk lightning talisman en water/fire als backup. Pijl en boog is ook echt super handig om irritante enemies te snipen. Zit er aardig in nu geloof ik, haha.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ja als je eenmaal de systemen kent en de feeling vam de combat speelt het heerlijk. Die hele flow met de ki pulse, yokai form en souls van vijanden speelt heerlijk.

    Ranked wapen is een must maar elke build kan dat hebben.
     
    Laatst bewerkt: 7 jun 2021
    Killamonkey vindt dit leuk.
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Game gewoon keihard cheesen (althans deel 1), net zoals het jou behandelt.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2021
    Killamonkey vindt dit leuk.
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ook begonnen met de game sinds zondag. Net als anderen ook de ‘complaint’ dat het allemaal in het begin vrij onduidelijk is qua systemen, maar goed, dat zal vanzelf wel goedkomen. Die kleine ‘aliens’ zijn wel erg creepy, vooral wanneer ze ‘mergen’. Halverwege eerste level.
     
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    De Dark Souls series wordt altijd gelouwerd om vaag te zijn en veel niet uit te leggen. Dat is toch de charme van het ontdekken zeggen de fans.
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Oh, dan heb je nog een heeeeel lange weg te gaan. Na een jaar (coop) spelen ben ik er nog niet klaar mee. Veel systemen inderdaad en lang niet altijd goed uitgelegd. Tot op bepaalde hoogte wen je daar aan.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Okay, baas van 2de level is best pittig … :D:'-(

    Begin hem nu wel stuk beter door te krijgen, dus morgen pak ik hem. Tot dusver wel lastiger dan Ninja Gaiden Black denk ik. Daar was de Samurai op paard op de brug nogal lastig.
     
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Baas 2 gisteren dus verslagen, nu dus toegang tot de smit, waar je met je wapens kunt fucken enzo, maar het lijkt wel een complete studie over wat en hoe je alles aan moet pakken in deze game qua stats, builds, skills, etc.

    Het is allemaal wel te doen qua uitdaging, maar ik heb het gevoel dat ik helemaal niet de volle potentie uit al mijn gear haal op dit moment.

    One-eyed Yokai trouwens een leuke mini-baas om mee te vechten. Kwam hem net tegen in zo’n side-mission. Niet echt moeilijk, maar gewoon ‘fun’.
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dit is echt een game waar ik kan aanraden een YouTube guide te kijken betreft welke wapens welke speelstijl complementen, wat welke stats doen en hoe de smid precies werkt. Kost je even tijd maar dan heb je zoveel toffe mogelijkheden met je builds en kun je de speelstijl naar je eigen and zetten.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik probeerde idd al wat info te vinden, en zag dat die info-vids echt 20+ minuten zijn, vandaar mijn opmerking dat het wel een hele studie lijkt :D.

    Mogelijk van de week even tijd voor vrijmaken, maar had vandaag nog even 1-2 side-missions gedaan, en zojuist het 2de level opnieuw begonnen, nu net voorbij de springstok-baas halverwege. Heb echt een ongelooflijke shitload aan extra wapens inmiddels, grotendeels compleet nutteloos waarschijnlijk.
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Nog één kaart te gaan en dan Nioh 2 + alle DLC uitgespeeld. Althans op de eerste moeilijkheidsgraad. Heeft me maar elf maanden gekost (alleen in weekend gespeeld). ;)

    Erg goede game, maar ik vond niet alle systemen even duidelijk uitgelegd. Ook voor mijn smaak iets teveel systemen gestapeld, alsof er weinig te doen en te metagamen is in Nioh 2. Het geheel had iets eleganter gekund. Maar verder is de gameplay goed. Audiovisueel ook prima afgewerkt. En prima speelbaar in coop, via de torii gate (werkt met friends en met wildvreemden). Mijn level 195 ninja gaat volgende week eindelijk zijn welverdiende rust nemen. :)
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2022
    Yi-Long, Killamonkey en Yellow 13 vinden dit leuk.
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Vraag me alleen een beetje af of het een beetje open wereld is!? Gameplay zag er wel leuk uit. En aangezien ik hele nachten opgezogen wordt in Elden Ring. :+

    Echter: Sekiro kon ik totaal niet inkomen, ondanks het lekkere begin. Dus dikke twijfel nog. :)
     
  16. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.660
    Leuk Bevonden:
    4.787
    Nee, totaal niet open wereld. Losse missies in aparte omgevingen. Niet jouw game Geel. Veel te moeilijk en complex. Nog offence maar hier ga je echt nul lol in hebben
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Bedankt voor de waarschuwing. Gelukkig slaapt Reckuuza al bijna. :+
     
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik vind het juist wel fijn, die kleinere stand-alone levels, want dan kun je toch even snel weer erin droppen, even uurtje spelen, waarschijnlijk ook wat nieuwe wapens uitproberen , etc. Maybe vandaag aan het 3de kevel beginnen.
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.457
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Scampuss "cheese" werkt als tactiek trouwens erg goed bij de laatste DLC bosses, die we best pittig vonden. Zoek het maar eens op. Die katten zijn hilarisch.
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2022
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.761
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik heb de DLC (nog) niet. Heb base-game op PS4 voor 10 euro gekocht destijds, en dat was een gratis upgrade naar PS5 base-game, en daar vermaak ik me voorlopig nog wel mee. ALS ik base-game uitgespeeld heb (is altijd afwachten of de interesse blijft hangen), en ik wil meer, dan duik ik uiteraard op de DLC :)

    Eigenlijk zonde dat een game als Nioh 2 toch niet echt bekend is bij het mainstream publiek. Wellicht beter dan Bloodborne? Redelijk gelijkwaardig in ieder geval.
     

Deel Deze Pagina