1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Nioh 2

Discussie in 'Games' gestart door Lijpe Mocro, 12 jun 2018.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Ik meen anders dat Nioh 2 best aardig heeft verkocht. Maar deel 2 lijkt in veel opzichten op deel 1, alleen dan weer iets beter/uitgebreider. Je zou deel 2 kunnen zien als een Nioh 1.5 en dat heeft de bekendheid denk in niet geholpen. Zeker geen doorbraak titel zoals Elden Ring. Ik vind de Nioh serie ook niet persé beter dan de Dark Souls serie. Ze zijn beiden even competent, waarbij de loot factor sterker wordt vertegenwoordigd in Nioh. Af en toe is het net Diablo, zoveel rommel vind je overal. En Nioh heeft verschillende stances, die zeker van invloed zijn op je moveset en hoe je gevechtssituaties benadert. Dat laatste vind ik één van de beste toevoegingen aan de souls formule.
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2022
    Yi-Long vindt dit leuk.
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    De combat van Nioh is heel tof. Wat me wel enorm tegenvalt zijn de karakters en het verhaal. Die pakken me totaal niet..het is echt de gameplay die het spel maakt.

    Wel heb ik dat na 20 missies het spel repetitief wordt. Er mag wel meer afwisseling zijn in de missies wat mij betreft. Ik zou het ook prima vinden als de missies minder aanvoelen als random gegenereerd en dat er meer gebeurt in een missie. Met de huidige setup mag Nioh van mij ook best klaar zijn na 20 uur wat story betreft. En dat je dan een new game plus krijgt als je wilt met al die extra missies..maar dat je wel met 20 uur het verhaal kan doen.
     
  3. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Uhm, dan heb ik slecht nieuws voor je gap haha. Ik heb hem hierdoor na 30+ uur aan de kant gelegd en nooit meer opgepakt. Kwaliteit boven kwantiteit. Dat hebben ze niet helemaal begrepen helaas, zie ook de achterlijke hoeveelheid veelal nutteloze loot.
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Dit alles tezamen is ook de reden dat ik met Nioh 2 ook wel echt "klaar" ben nu. Geen hogere moeilijkheidsgraad voor mij. Aan de andere kant doe ik deze uitspraak na 156 uur speeltijd op de klok, dus blijkbaar doet de game heel veel goeds. Dat is o.a. die diepgang zoals de verschillende stances en de vele soorten tegenstanders. Maar dan ben je inderdaad 15 min minimaal na elke missie loot aan het filteren, thee setjes aan het identificeren (echt waar), er zijn online clan battles waaraan je kunt doneren en dan heb je ook nog je eigen hut om zelf in te richten etc etc etc. En het verhaal is totaal niet te volgen, althans ik kwam er geen wijs uit. Maar filter al die onzin weg en de combat is echt wel goed en uitdagend. Veel verschillende bosses ook en met name de DLC is bij vlagen echt pittig. En in coop is het helemaal leuk wanneer je als team gecoördineerd speelt. Je kunt overigens maar een paar keer "down" gaan in coop, daarna is het echt game over en moet je de missie opnieuw proberen. Misschien had ik de game in mijn eentje ook minder leuk gevonden (zeker te lang durf ik te wedden), maar dit was mijn eerste Souls game die ik bijna 100% in coop heb gespeeld en op dat punt was de ervaring perfect.

    Dus pros en cons, alles bij elkaar genomen. Ik vind de Dark Souls serie sfeervoller, maar Nioh heeft echt wel de genen van Ninja Gaiden. De gave trucjes die ik met mijn kusarigama kon uithalen, die zie je in geen enkele andere game. En ja: om goed te worden moet je toch echt wel jezelf committeren aan het leren van de moveset, want die gaat best diep.
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2022
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    156 uur is meer dan genoeg waar voor je geld.
     
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Het gaat mij vooral om spelplezier. ;)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Tot dusver heb ik er wel plezier mee, maar tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat ik me straks afvraag waarom ik zoveel tijd en energie in 1 game steek, vaak toch omdat je bij bepaalde bazen gewoon eindeloos dood gaat totdat je hem eindelijk verslaat, maar zolang ik daar plezier aan beleef is dat niet erg. Zodra het vervelend begint te worden dan kan ik afhaken.
    Kan ook gebeuren dat een andere game me straks afleidt voor een paar weken en dat ik daarna niet meer terug in Nioh 2 kan komen.
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Dan boeit en bind de game blijkbaar niet goed genoeg, anders zou je heus wel doorspelen.
     
  9. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    damn man. pas op met zulke comments he, straks komt bigsik erover weer een statement maken.
     
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Die snake-boss aan einde 3de level begin ik nu wel beetje zat te worden …
     
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Okay, snake-boss 3de level is dood. Geen idee hoe ik het voor elkaar heb gekregen, en het was op het randje (niet erover), maar ben blij dat ik over dit punt heen ben. Nu maar eens verdiepen in de wapensmid en andere shit …
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Vergeet de theesetjes niet! En heb je al schilderijen gekocht voor aan de muur van je hut???
     
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik heb nog helemaal niks gekocht. Heb alleen wat van die companions (vogel, aap, slang, ukkie smurf ding) waar ik uit kan kiezen.
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Dat kan niet hè, da's niet de echte Nioh 2 experience. Op z'n minst een nieuwe hut kopen.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Ik zou niet weten waar ik die moet kopen, maar goed vast vanzelf wel.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  16. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Grasshopper, je hebt nog een lange weg te gaan. Jouw clan in de online oorlog al ondersteunt met loot? Oké... nu hou ik op. ;)

    EDIT: Psst, bezoek de hidden tea house.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Nog geen tea-house tegen gekomen. Volgens mij is ie verstopt.

    Fucking hell, zojuist Kamaitachi verslagen, dat grote kat-yokai-boss-geval in de 5de missie, tussen de bomen, en op zich was die niet heel moeilijk vergeleken met de 2de en 3de grote eindbaas, want had hem steeds redelijk goed door, maar het was ECHT op het randje-randje. Was door al mijn elixers heen, en echt het aller-ALLER laatste stukje levensbalk (1 mini-hit en ik was zelf dood geweest).

    Wat een geweldige game.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    op t randje ja?
     
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Niet erover, idd …
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.445
    Leuk Bevonden:
    3.416
    Zolang je genoeg ruimte hebt zijn de meeste bosses goed te doen. Richting DLC krijg je steeds meer bosses die je kunnen omleggen wanneer je alleen al naar ze kijkt.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina