Nirvana

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kane, 5 apr 2004.

1. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    Ja mensen.. ik wil jullie diet niet laten missen.. IEDEREEN TV AAN OP MTV.. tis Kurt Cobain-dag dus..
    (tis 10 jaar geleden dat hij zo tragisch is gestorven..)

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ik zag het net op mtv, geweldige band Nirvana.

3. Kane

Leuk Bevonden:
    2
    You speak my language!

4. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Best bizar hoe ze in de studio zaten. (Half) slapen en 3 nummers spelen in 3 uur tijd. Zou me niet happy voelen als ik Kurt was met chronische maagziekte en dan op jonge leeftijd gescheiden ouders, jaarlijks verhuizen enzo.

5. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Hij heeft niet voor niets dan ook de shotgun blues gedaan

6. Kane

Leuk Bevonden:
    2
    ik vind hem wel een beetje een indruk geven van een verslaafde.. kijk.. die kleding is geniaal.. maar als hij gewoon praat dan merk je dat er iets niet klopt..

7. thagamer4life

thagamer4life kill to survive

Leuk Bevonden:
    0
    hij is gewoon vermoord dat is nu toch wel duidelijk, hij was met die overdosis nooit in staat om zo zelfmoord t plegen

8. DMX

DMX X gonna give it 2 ya

Leuk Bevonden:
    0
    er klopte veel aan die jongen niet, waarschijnlijk is dat de reden dat hij zelfmoord heeft gepleegd en ik kan niet zeggen dat ik hem mis...

9. il bruto

il bruto Flame Fury

Leuk Bevonden:
    2
    nou,ik wel.en daar heb k geen "tien jaar dood"-boodschap van MTV voor nodig
    en dat ie vermoord is,kan niemand bewijzen,zijn alleen maar speculaties die stuk voor stuk weerlegd kunnen worden.

10. il bruto

il bruto Flame Fury

Leuk Bevonden:
    2
    nou ja,ben best wel blij dat k in die interessante,intense tijd ben opgegroeid met Nirvana en consoorten.

11. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Mis zn muziek wel. Er zijn gelukking een aantal cd's te beluisteren van Nirvana maar als je de muziek geweldig vind zou je soms toch iets nieuws willen. Zeker als je de muziek pas jaren na zn dood bent gaan luisteren, dan doet dat toch wel iets met je. Geloof niet dat ie vermoord is. Wie zou hem nou willen vermoorden. Electricien vond hem dood aan met een brief ernaast en heeft al eerder zelfmoordpogingen (of lijkt erop) gedaan als overdosis enzo. Niet zo vreemd dat ie het niet meer zag zitten met zo een leven. Wel moeilijk voor de rest van de band (die ongetwijfeld ook niet (altijd) vrolijk door het leven gingen en aan de drugs en drank zaten) en zijn vrouw en dochter.

12. P-NUT

P-NUT EdgeMaster

Leuk Bevonden:
    0
    Courtney Love heeft Kurt gedood. en ze komt ermee weg.

13. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Hier staan wat dingen over z'n dood. Ik ben er nog steeds niet uit. Het is een beetje raar allemaal.
    Maar één ding was zeker, hij maakte geweldige muziek!

14. masterChief88

masterChief88 sesamstraat!

Leuk Bevonden:
    0
    als ''sterren'' sterven, is er altijd onduidelijk, ik zeg alleen 2pac
    Monroe, en Kurt.
    Ik denk wel dat er veel roddels bij zitten

15. Gabriel

Gabriel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk maakt zijn dood, en alle geruchten erom heen, van Kurt Cobain een nog grotere legende dan dat ie al is.
    Ongelooflijk toch hoe in principe één man zo'n invloed/impact heeft kunnnen hebben op de (alternatieve gitaar)muziek-scene gedurende de gehele jaren '90.

16. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Is vaak het geval, zodra iemand dood is wordt zijn werk pas echt beroemd. Neem bijv. Van Gogh. Nu ik de facts las, toch nog wel puntje om te twijfelen aan zelfmoord.

Alleen die vergelijking in de brief, dat de 2 f-en verschil vind ik iets wat te ver gezocht, aangezien je nooit twee keer precies dezelfde letters schrijft. Als ik een brief met de hand schrijf zal ik het ook tegenkomen en wil het niet gelijk zeggen dat ik het niet helemaal geschreven heb.

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik had nog nooit die zelfmoord brief van Kurt gelezen, wat een trieste sukkel zeg. En maar de zieligerd uit zitten hangen, en maar klagen en maar doen alsof hij van Courtney en Frances houdt. Zeuren over dat hij de 'vibe' niet meer voelt. Wat doet deze brief afbreuk aan zijn persoon zeg. Aan de andere kant, hij was dan ook een van de initiators van de grunge, en dan mag je blijkbaar lekker zielig voelen :{

[edit]die opinie van die gast gaat ook helemaal nergens over. Die brief is duidelijk wél door Kurt geschreven. Tevens de aanname dat hij Kurt alleen de muziekwereld zat is en niet de echte wereld slaat ook nergens op. Uit zijn brief ademt gewoon een en al ellende en zieligheid en depressiviteit. Kurt's leven was muziek, en als zijn muziek hem niet meer raakt maakt hij er een einde aan. Niet logisch, maar waarschijnlijk wel hetgeen wat er gebeurt is. Al die feiten die worden aangedragen door die websitegast worden ook nergens aangetoond door middel van bronverwijzingen of politieverslagen. het zijn een en al aannames en daardoor té kort door de bocht[/edit]

Laatst bewerkt: 6 apr 2004
  18. il bruto

il bruto Flame Fury

Leuk Bevonden:
    2
    euh,als je ziet dat hij er op t eind zo door zat dat hij journalisten die zijn vrouw in discrediet wouden brengen gaat bedreigen,zou'k eerder zeggen dat hij veel van haar hield.misschien te veel zelfs.en van iemand die al vanaf z'n veertiende af en aan op straat woonde,opgroeide in het meest deprimerende gat van de states,en aan chronische aandoeningen leed (slaapziekte,maagpijn,rugklachten),kan je nou eenmaal niet verwachten dat hij de meest vrolijke hannes is van t stel.wat trouwens alleen maar zijn kracht en genialiteit bevestigt,aangezien hij er desondanks toch in geslaagd is rock terug te brengen op een ogenblik dat de muziekscéne werd gedomineerd door slappe,strontsaaie,overhypte en vulgair commerciele bocht van Whitney Houston en dergelijke,een algehele subcultuur te stichten,generaties jongeren weer op te doen leven,en honderden muzikanten zwaar te beïnvloeden.zeg ervan wat je wilt,maar er zijn er bitter weinig die t hem voor- of nadeden.

19. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Hij wilde ook met Nirvana stoppen en een band oprichten met zijn vrouw.
    Bij interview vertelde iemand: "Hij schreeuwt zijn hard uit, hij zingt de waarheid, wat je niet van iedereen kan zeggen!" Als hij zich happy voelde en geen problemen had was zijn muziek er waarschijnlijk nooit geweest! Ook zingt hij over voorgeschreven medicijen. Logisch dat hij er nooit happy bij zat.

Deel Deze Pagina