1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Niveau daalt, Balleknieper aanvoerder???

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door being-xboxed, 26 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruud

Ruud Guest

Zonder verder op je BS-argumenten in te gaan: in de desbetreffende thread was ik diegene die je hielp. Een RAR is een WinRAR-bestand, brein dat je bent. Dus de oplossing die jij zo aanprees in dat topic was een oplossing die in post 2 al stond, in de post van mij.

Wel opletten, straks verziek je de sfeer nog met je foutieve beschuldigingen...

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Tja, ik heb de thread net gelezen. Je hebt inderdaad de oplossing aangeboden, maar daarna ga je weer geheel offtopic lopen blaten en oude vetes uitvechten terwijl die jongen gewoon een vraag stelt. Dat je het antwoord hebt gegeven (dat is dan weer jammer van de thread starter haha) geeft je nog niet het recht om vervolgens offtopic in andermans topic te gaan zitten posten. Vind ik dan....

Laatst bewerkt: 26 jul 2005
  3. Robbertje

Robbertje X360

Leuk Bevonden:
    0
    Als een MOD alsmaar dezelfde manier gebruikt: editten -> OW -> ban, dan betekent het dat je hoe dan ook, pas bij de derde keer een probleem hebt.

Dat is hetzelfde als gepakt worden door de politie, moeten die ook eerste zeggen dat je geen diefstal moet plegen, dan waarschuwen bij de 2e diefstal, en pas bij de 3e diefstal arresteren en pas bij de 4e diefstal een veel strengere straf?

Ik weet hoe het is om MOD te zijn. De ene keer straf je wat erger dan de andere keer. Als ik hier MOD was dan zou ik BK al veel eerder een ban hebben gegeven. En voor sommige dingen zou ik niks zeggen omdat hij niemand persoonlijk aanvalt. Dus dat houd in dat je niet edit en niet waarschuwt. Na een aantal keer vind je het wel genoeg en ban je.

Wat de gedachtengang van de crew hier ook is, ik vind dat ze het op de juiste manier hebben opgelost. Na 1 week kan hij het gewoon opnieuw proberen, ookal denk ik dat dan het feest pas echt begint omdat hij weer kan posten en hier ook zeker zijn mond voor open zal doen.

4. Ruud

Ruud Guest

Als jij mod-ervaring hebt weet je ook dat je subtiel in kunt grijpen VOOR de laatste druppel en niet lomp NA de laatse druppel...

5. Robbertje

Robbertje X360

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk grijp je als mod zijnde in voor de laatste druppel, maar als iemand een slechte houding heeft:
    - dubbelposten
    - regels negeren of niet lezen
    - nutteloze topics starten
    - doen alsof je het beter weet
    - etc

Dan vind ik dat al een reden om te bannen, zelfs VOOR de laatste druppel. Ik heb bij hem namelijk het gevoel dat hij niet weet wat de regels hier zijn.

Ik zeg niet dat hij dat allemaal doet (hoewel het in de buurt komt) maar dat zijn in mijn ogen overtredingen waar geen OW voor nodig is gezien de regels duidelijk genoeg zijn.

En ik ga me ook zeker niet bemoeien met het beleid hierzo. De regels zijn duidelijk toch? En ook zijn de members hier oud en wijs genoeg om zelf in te zien wat kan en wat niet. Als BK hier mod zou zijn dan zou hij waarschijnlijk anders tegen de zaken aankijken.

6. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, veel eerder, op grond van welke post had je dat dan gedaan? En dan bedoel ik geen humor die niet voor allen is weggelegd, maar ongeoorloofd gedrag. Over humor, vooral sarcasme en cynisme, is te discusiëren of het leuk is en kan of niet. Mocht je vinden dat het sarcasme/cynisme tever gaat, waarschuw je toch (eenmalig) om de desbetreffende persoon erop te wijzen dat het niet gekker moet worden.

BK dacht in de meeste gevallen grappig te zijn en zijn humor viel bij sommigen in de smaak. Hij kon niet direct weten dat er ook mensen waren die zijn humor ongeoorloofd vonden. Je kunt ook de Lars-thread erbij halen, wat gewoon nutteloos is, maar geen reden tot directe ban.

7. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Zie antwoord Ruud.

Over dat politie verhaal; slechte vergelijking. Diefstal is sowieso verkeerd. Hier valt er nog over een aantal zaken te twisten.

Voor de rest is je post een flink 'ik vind' verhaal. Prima, maar dat is jouw mening. Een mening waar ik anders tegenaan kijk.

Plus; het ging me meer om die 'lange tenen' (jaja ik zal er over ophouden :+). De manier waarop je mij nu quote, geeft niet het goede beeld weer. Nu lijkt het net of ik alleen maar principieel tegen de ban van BK in wil gaan, maar zo simpel was ik (deze keer ;)) niet.

8. Robbertje

Robbertje X360

Leuk Bevonden:
    0
    Aan de hand van deze dingen bijvoorbeeld:
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=74619
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=73521 <-- nutteloos topic en nutteloze reactie (reactie :cool:
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=72875 <-- 3 dubbel
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=61834 <-- en weer

Ik denk niet dat ik verder hoef te gaan? En dit zijn allemaal dingen die in de regels duidelijk zijn. Dus waarschuwen lijkt me niet echt nodig hoewel een edit wel op zijn plaats was geweest.

@ GoiZ, ik nam je quote omdat ik op die sectie van dit topic wou reageren en niet op de onzin er omheen. En het is ook een 'ik vind' verhaal, netzoals de ban, dat zal ook een 'in vind' reden hebben gehad.

9. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Nou zeg. Nu overdrijf je een beetje niet?

Met de topics waar je nu mee komt aanzetten is niks mis imo.

Snikkeltopic = gewoon een lolletje, OW? Misschien, maar vind ik al ver gaan. Ban? nah.

Dat over de bazaar gaat meer in de richting van een ander probleem (Thread van Tr@ms? // Deze ben ik nu ff kwijt) daar staat een antwoord voor je ;).

Watskeburt, was gewoon een vraag waarom het xbw raar deed

Als jij vindt dat ik onzin praat, dan zijn we snel klaar denk ik.. ;) Of je bedoelt het topic en niet mijn post. Laat maar hangen trouwens. :)

Jij jouw mening en ik de mijne. Zolang niemand begint te bitchen daarover is het prima (B).

10. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Jezus christus zeg, jij mod-ervaring? Zijn snikkel-topic was wel humor, maar ook nutteloos.

Zijn watskeburt-topic was volkomen normaal, behalve de titel

In zijn DVD en GBC-thread kon ik 0,0 redenen tot waarschuwing/ow/ban vinden, en jij?

11. Alex RS

Alex RS Green HJ Pub DJ

Leuk Bevonden:
    0
    - Je gedraagt je tov andere users, ook de mensen die fouten maken of nieuw zijn.
    - Discriminicatie, racisme en het uitschelden van andere users is niet toegestaan.
    Respect

De community is geen marktplaats waar je zomaar alles kan roepen. Je bent te gast en we verwachten dan ook dat je een beetje respect toont tegenover de andere gasten en de leiding van het forum. Denk ook na voordat je iets plaatst; Draagt het bij aan de discussie? Hechten andere mensen waarde aan deze post? Is het niet in strijd met het beleid? Hier nemen we graag het voorbeeld aan van het Edge forum; "This is not a democracy, and you don’t have a right to free speech. This is Edge’s house, and if you come in and you’re abusive and annoying, you get kicked out."

Dit staat allemaal duidelijk aan de FAQ. En aan deze dingen houd BK zich niet. En Ruud, ik nam niet eens de moeite om jou posts te lezen. Want dan verdoe ik toch m'n tijd. Jou posts erboven waaren volledig offtopic. Darkon had allang het perfecte antwoord gegeven. En Ruud, zeg me nu eens wat de mensen hadden aan het topic van Lars' hoekje. En jou coole thread van waar je niet in mogt posten. Het lijkt wel een kleuterschool af en toe. Wat hadden we daar nu aan? Dan vraag je toch om een ban of een waarschuwing...

12. Robbertje

Robbertje X360

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb misschien wel de extreemste gevallen genoomen, maar ik ga niet onthouden waar hij in mijn ogen net te ver ging IN een ander topic. Ik lees gewoon verschillende topics en daarbij zie ik de reactie van BK er altijd bovenuit steken. Niks mis mee, maar soms ...

Dat je gaat vragen wat er met het forum is? OK
    Maar waarom dan zo'n "zogenaamd" stoere uitspraak gebruiken?

En wat heeft Tr@ms met de ban van BK te maken, niks toch?

Maar ik begrijp best dat jullie het niet eens zijn met zijn ban. Daarom houd ik er nu ook mee op want ik ga de crew hier niet zitten verdedigen, want zo zie ik dat op dit moment, want dat is hun pakkie aan, ookal begrijp ik best dat ze aan dit topic geen waarde hechten.

@GoiZ: Ik vind niet dat JIJ alleen onzin uitkraamt, maar sommige reacties na die ene post waar ik een stukje uit qoute.

@ MOB: De reden om een BGA te ruilen is al een rede tot waarschuwen. En de humor is best, maar is onzin uitkramen nog steeds humor?

@ Alex RS: Jij snapt wat ik bedoel.

13. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    In kleinere fora (niet xbw dus) staat het Mod vaak gelijk aan het showen van je Macht/Mod-opties. Ervaring als mod, wil nog niet automatisch zegen dat je oordeel meer of minder zegt.

Wacht maar totdat hij (Robbertje) erachter komt om een groter forum/site te runnen. Dan moeten je je acties doordenken en een echte voorbeeldfunctie zijn voor d enieuwkomers. Maar we drijven af.

14. Robbertje

Robbertje X360

Leuk Bevonden:
    0
    In kleinere fora staat MOD niet altijd gelijk aan macht. Bij de meeste sites waar ik actief bent gebeurd dat niet. Bij sommige andere sites ( ik ga geen links geven) gebeurd dat echter wel. Het kan zijn dat jij alleen die sites bekijkt en daarom die mening hebt, niks mis mee. Maar dat betekent niet dat je meteen alle andere sites ook zo moet bekijken.

En waarom moet een mod de nieuwkomers helpen? Daar is de FAQ toch voor? Dat ze fouten maken; OK, dat ze alle mogelijke regels overtreden; dan vraag je om een OW en in sommige gevallen om een ban.

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    :{ de modacties hier zijn meestal goed door dacht ... op grotere fora's moet je juist respect tonen voor andere ... Goofy's als BK en Lars hadden door het over en weer met moddergooien al lang een ban verdiend... IMHO zijn ze de GM niet waardig

16. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    robbertje.. jij snapt het niet he?
    in zon topic waar je dvd verruilt enzo MAG JE DUBBELPOSTEN, ALS HET MAAR NIET BINNEN 24 UUR IS!!

17. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    [offtopic] Je haalde een aantal links aan, waar fouten van BK zouden kunnen staan. Ik nam aan dat je met die 2 van de bazar bedoelde dat het wel in 1 thread zou kunnen. Daar had ik laatst ook posts over gelezen.

Dacht dat het Tr@ms was die aan Deserfox vroeg waarom hij sommige wel sloot en andere niet.

Vandaar dat ik dit aanhaalde. [/offtopic]

Uiteraard geen ban-materiaal dus :)

18. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doelde niet op de acties hier, maar op het feit dat Robbertje BK al heel veel eerder een ban had gegeven.

Je moet altijd bereid zijn om te helpen, plus het feit dat je een voorbeeldfunctie moet zijn. Je hebt daar inderdaad een FAQ voor, aan de mods de taak die nieuwkomers in geval van problemen daar naartoe door te wijzen.

19. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    No shit, als iemand een GBA te ruil zet op X-bazar moet ie een waarschuwing krijgen. Goed dat je het zegt, ik wou mijn GBC misschien te ruil zetten, maar als ik er een waarschuwing voor krijg, laat ik het maar :{

En tsja, of het humor is. Dat is al meerdere malen gezegd, de een vind het humor, de ander vind het onzin.

EDIT: @Eventesten: Slimme actie jongen, nu word je permanent gebanned, gefeliciteerd.

20. Robbertje

Robbertje X360

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel met die 2 van bazar dat hij zich de ene keer wel aan de regels houd (3e link), en de andere keer niet (4e link).

Bij die 4e handelt hij een GBC, voor zover ik weet mag dat niet.

@ MOB: Het gaat mij helemaal niet om het feit wie het humor vind en wie niet. Maar sommige dingen zijn gewoon geen humor maar is klinklare onzin om je postcount omhoog te tillen. Of dat zijn reden is dat maakt me dan ook niks uit, het gaat erom dat het niks bijdraagt aan deze Xbox-community, net zoals dit topic.

@ Lucca: Tuurlijk moet je nieuwkomers doorverwijzen, maar als je elke dag tientalle nieuwkomers moet doorverwijzen omdat ze in 5 topics iets deden dat niet mag? Dan begin je daar niet meer aan. Nieuwkomers horen bij aankomst de FAQ te lezen, of ze het snappen of niet, dat is dan terzijde. Het lijkt mij simpel genoeg om te snappen wat dubbelposten inhoud. Als ik mijn berichten niet edit waren we ondertussen op pagina 20.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina