Nog even alles op een rijtje:
Redenen waarom je NL achter je naam zou zetten:
- Internationale herkenning, wat minder als je denkt aan Amerika en Japan, maar voor de rest alle Europeanen zullen NL wel snappen. Stel je een Duitser voor die sacho wordt omdat 'ie al door de zoveelste NL'er wordt gefragd
- Het is ook makkelijk om teams te vormen, denk bijvoorbeeld aan een snel potje MM3, waarbij je ziet (als je jezelf in een team moet indelen cop/robber) dat er een aantal NL'ers meedoen, met Cops 'n Robbers zijn de teams dan zo gemaakt
- Bovendien kan je dan in datzelfde potje zeer gemakkelijk de taktieken doorspreken in het NL's zonder dat die andere gappies er dus wat van snappen.
- Het is altijd leuk om te zien dat Nederlanders de lijsten domineren Op xbox.com bijvoorbeeld, zie je zo'n lijst staan en het is altijd leuk om te zien dat er iemand uit je eigen land de internationale lijst domineert (lijkt mij)
- NL achter je naam staat wel vet
- NL geeft betekenis aan je GamerTag; op Xbox Live zijn er echt honderduizenden namen, een Trasher of XGuus of weet ik veel wat is dan eigenlijk maar 'een van de honderduizenden'. Als je iemand ziet met NL achter zijn naam denk je van 'wat grappig een Nederlander hierzo', net zoals het meestal wel grappig is als je nog iemand met een NL's kenteken in het buitenland ziet rijden
- Als je ziet dat iemand NL achter zijn naam heeft staan (en dus waarschijnlijk deze of een hieraan gerelativeerd topic gelezen heeft), dan kun je ervan op aan dat hij ook van XBW is (rekening houdend met dat XBW eigenlijk de enigste NL'talige Xbox-site is). Het is dan dus dubbel zo leuk om dat te weten, het is dan ook veel leuker om spelers naderhand off-topic uit te lachen (of juist niet)
- Sommige Belgen proberen onderling ook te regelen dat iedereen BE achter zijn naam plaatst. Stel je eens voor hoe cool het zou zijn bij een BE vs NL potje
- Bovendien is het erg handig bij het aanmaken van je nickname: Bijvoorbeeld in het geval van Weasel: Ik durf te wedden dat die naam al in gebruik is en i.p.v. Weasel253 achter je naam te plaatsen is NL veel beter, want jij bent dan de Nederlandse 'Weasel'
Argumenten tegen waarvoor je NL niet achter je naam zou zetten:
- Het zijn maar 3 tekens (inclusief spatie) en je naam wordt er heus niet lelijker door.
- Een clannaam achter je naam plaatsen is niet slim, je gamertag is eenmalig en zal je altijd blijven houden, dus wat nu als je uit de clan gegooid wordt, of er zelf uitstap?
- Tegen Engelsen en Amerikanen zul je zoiezo verreweg het meest spelen dus je hoeft niet bang te zijn dat je "ow bloody hell" nooit meer zult horen
- Het is natuurlijk onzin dat je denkt dat je door je naam alleen maar met NL'ers zult gaan spelen, en zoals hierboven is vermeld, je zult zowiezo het meest met Amerikanen, Duitsers en Engelsen spelen ivm de grote aantallen.
Mijn XL gamertag zou dan worden: XGuus NL
Laatst bewerkt: 7 feb 2003