1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Norman Virus Scanner bestanden

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shin David, 26 apr 2008.

  1. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn harde schijf raakt echt vol met allerlei nvcbin.def.blabla.tmp bestanden( in de Local Settings/Temp map). Ik neem aan dat dit een soort tijdelijke bestanden zijn van Norman Virus Scanner. Maar ja mijn harde schijf raakt er dus wel vol van. Ik heb al geprobeerd ze te verwijderen maar het lukt steeds niet omdat ze 'in gebruik' zijn. Zelfs als ik "On-access scanner stoppen" aanklik dan zijn de bestanden nog steeds in gebruik. Zie ik wat over het hoofd wat ik nog moet afsluiten?
     
  2. Michel V

    Michel V Xbox 360:)

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook norman maar ik heb dat niet dat hij iets opsla van zulke bestanden dus moet je proberen via of administrator te verwijderen of via veilige modus ofzoiets op starten en anders op de site kijken van norman die hebben vaak wel tools voor dingen van hun te verwijderen
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  4. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Probleem
    Mijn harde schijf raakt steeds voller met bestanden met de naam NVCBIN.DEF.xxxxxxxx.TMP in de directory c:\documents and settings\%gebruikersnaam%\local settings\temp. Heeft dit op een of andere manier te maken met Norman Virus Control?

    Reden
    Om het geheugengebruik van NVC te verminderen slaat de nieuwe scanengine 5.90.28 delen van de definitiebestanden op in bestanden als tijdelijke bestanden op de schijf i.p.v. van naar het geheugen.
    Helaas de huishouding die verondersteld wordt oude tijdelijke bestanden te verwijderen gedurende updates, lukt dat niet altijd. In zulke gevallen wordt er een nieuw tijdelijk bestand opgeslagen, iedere keer als de definitiebestanden worden ge-update, zodoende steeds meer schijfruimte in beslag nemend. Wanneer de grootte van tijdelijke bestanden ongeveer 25 Mb is, kan de situatie een probleem worden voor installaties met beperkte schijfruimte.

    Oplossing
    De tijdelijke virus definitiebestanden staan samen met andere tijdelijke bestanden op het systeem.

    Windows heeft een ingebouwde waarschuwing als de schijfruimte te klein wordt en tevens opschoon mogelijkheid die u kan helpen als u met dit probleem te maken krijgt.
    Als alternatief kunt u met de hand alle verwijderbare bestanden verwijderen uit uw c:\documents and settings\%gebruikersnaam%\local settings\temp map.
    Let op dat zolang er Norman onderdelen actief zijn die de scanner gebruiken, de laatste versie van nvcbin.def.xxxxxxxx.TMP niet verwijderd kan worden. Dit is volkomen normaal en geen probleem.
    Wij werken met de hoogste prioriteit aan een oplossing. Zodra die er is zal de oplossing automatisch worden verspreid naar alle gebruikers via Norman Internet Update.
     
  5. Michel V

    Michel V Xbox 360:)

    Berichten:
    333
    Leuk Bevonden:
    0
    vandaag is er een grote update gekomen en je moet je pc dan restarten misschien is het probleem opgelost;)
     

Deel Deze Pagina