Ik weet niet of dit de juiste plaats is om dit te posten (zo niet sorry) maar ik kwam er vanochtend achter dat de voorste nummerplaat van mijn auto weg is. Weet iemand hier toevallig wat ik nu moet doen? Is het bijvoorbeeld nodig om aangifte bij de politie te doen, of kan je bij de auto dealer nieuwe nummerplaten bestellen (met zo'n 1je boven je kenteken)? bij voorbaad bedankt.
Als ie gestolen is moet je volgens mij wel even naar de politie ja, er is tenslotte spraake van een misdrijf. Misschien gaan ze wel een overval plegen met je nummerbord
ik weet niet waar je woont, maar mischien ken je de winkel autoparts zo niet dan moet je gewoon bij een auto onderdelen winkel zeggen dat je kenteken is gestolen en een nieuwe wil dan hebben ze meestal zo'n appartaat om je kentekenplaat opnieuw te maken. Je moet wel je kentekenbewijs bij je hebben als het goed is.
haha ja meestal zetten ze op het kenteken plaat op hun eigen auto, en gaan ze f*cking hard over de snelweg, en dan word er meestal geflist , en dan krijf jij de boete
Het is diefstal dus zal je aangifte moeten doen van diefstal. Dit ook om gezeur omtrend boetes te voorkomen. Wel zal je bij het rijkst dient voor weg en verkeer een nieuwe kentenplaat moeten aanvragen.
LoL das onzin, kenteken is geregisteerd, bijv. op een blauwe Volkgwagengolf en dan jatten ze je plaat word er te hard mee gereden staat er een gele bmw op de foto.... neej dan ben je niet de sjaak Ik werk bij een autodealer en daar jatten ze ook wel eens platen om ff te gaan scheuren, boete kan je zo weggooien.
bedankt voor de vele reacties dus ik hoef niet perse aangifte te doen, (ik houd er niet zo van om eerst weer een afspraak te moeten maken met die gasten en dan weer een half uur vragen te moeten beandwoorden) waar kan ik een nieuwe nummerplaat laten maken, bij de dealer ofzo?
Ik raad je het echt aan om problemen te verkopen. Je nummerbord word niets voor niets gepikt, die zijn wat van plan. Die zal inderdaad wel geflitst worden of in elk geval iets crimineels. Ze zullen op het bureau je denk ik echt niet veel vragen stellen, je vertelt gewoon dat het gestolen is blabla.
Stond van de week toevallig in de krant dat een bejaard vrouwtje al 3 x in de afgelopen maand een Fikse bekeuring binnenkreeg op haar adres, door iemand die met HAAR gestolen kentekenplaat overal te hard rijd. Daar keken ze ook niet op het autotype volgens mij. Ik zou gewoon aangifte doen, iig melden bij de politie. en uit voorzorg een eentje drukken. (dat laatste hoef je denk ik niet per se te doen, totdat je een bekeuring binnenkrijgt )
jha, zonder plaat heb je ook een boete, omdat ze je dan niet kunnen registreren ofzow.. maar @ FeaR, als je het hele topic leest, zie je dat ie helemaal niet 'fucked' is
mischien neit helemaal jou vraag beantwoordend, maar waar zijn die 1tjes voor ik zie die steeds maar heb geen idee waar die voro zijn
Na het in het nederlands vertalen van je tekst kan ik je vraag beantwoorden . Die 1tjes zijn als je nummerbord 'in dit geval' gestolen is en je een nieuwe krijgt. Dan doen ze er een 1tje voor dat ze weten dat jij het bent en niet een gast die het heeft gestolen.
ik zou eerst naar de politie gaan om alle nare gevolgen te voorkomen... ik zou het echt naaiend vinden als er zou iets bij mij zou gebeuren!