1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Oblivion: Technische Problemen / Bugs

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tsux, 27 mrt 2006.

  1. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Oblivion

    Waarom deze post?
    Ik lees door de andere topics zo belachelijk veel reacties en vragen over lange laadtijden en allerlei problemen, dat ik een thread als deze een hoop overzicht vindt bieden.
    Ik denk het niet, maar wie weet kunnen we Bethesda nog een dienst bewijzen door de bugs eruit te halen! ;)
    LEES eerst deze post even door als je een probleem hebt, misschien is er al een oplossing voor! Je mag van mij wel er melding van maken dat jij er ook last van hebt.

    Wat posten we hier?
    Post hier puur technische problemen of bugs. Een voorbeeld van een technisch probleem is: Ik heb ontzettend lange laadtijden OF je 360 geeft een foutmelding ('t zou kunnen!). Een voorbeeld van een bug is: Ik loop een tavern binnen, praat met iemand en het spel loopt vast OF grafische foutjes. Het zijn slechts voorbeelden!

    Technische problemen
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    V: Waarom stottert en trilt mijn beeld, waarom die lage framerate?
    A: Zoals DOA: Ultimate en The Outfit runt Oblivion alleen optimaal op 60 Hz.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    V: Hoe controleer ik of mijn TV op 50 en/of 60 Hz werkt?
    A: Ga naar System Settings op je 360. Console Settings. Display. PAL-Mode en zet hem op 60Hz als je dashboard er dan normaal uitziet dan zal oblivion het ook gewoon doen.
    HDTVs werken per definitie op 60 Hz
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    V: Waarom zo'n lange laadtijden?
    A: Er is inmiddels een oplossing gevonden voor dit cache probleem. Reboot je console en druk tot aan het laadscherm op de knop 'A'. Je cache geheugen wordt gedefragmenteerd en je krijgt opnieuw korte/normale laadtijden. Deze truuk werkt op zowel premium als core edition, omdat de L2 cache op de CPU chip zit en niet op de harddisk. Bij het heropstarten wordt de L2 Cache dus geleegd. In de L2 Cache haalt de cpu de belangrijkste aanspreekpunten (data) vandaan, die die gebruikt om snel naar bepaalde stukken in het spel te gaan bijvoorbeeld.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    V: Waarom maakt mijn XBox zo'n herrie tijdens het spelen?
    A: Het schijnt dat de eerste XBox-en (de launch XBox-en zeg maar), over een andere DVD speler beschikken dan de huidige XBox-en. Deze produceren een wat hoger geluidsniveau dan de nieuwe. Het is dus niet zozeer een technisch probleem, maar gewoon een technisch verschil.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    V: Ik krijg met enige regelmaat (lees: soms heb ik er geen last van, soms toevallig 2x na 30 minuten) de melding "Disc Unreadable" en moet mijn XBox 360 rebooten. Wat kan ik hier aan doen?
    A: Ik vrees dat hier weinig aan te doen is. Het punt is, dat Oblivion een grote spelwereld omvat die in principe zonder laadschermen weergeven moet worden. De enige laadtijden vind je dan ook als je vanuit de bossen een stad of grot binnenloopt of wanneer je in de stad weer de bossen in loopt of een huis of kamer betreed. Als je dus in de bossen rondloopt moet er een enorme spel wereld "gestreamed" ofwel gestroomd vanaf de DVD worden. Dit houdt in dat de DVD speler in principe non-stop vanaf de DVD informatie aan de XBox moet doorgeven. De DVD is echter een heel erg lees-gevoelig object. Informatie staat miniscuul dicht op elkaar. Het is dan ook niet verwonderlijk dat als het licht van de laser (om te lezen) een duizendste millimeter verkeerd valt, de XBox de draad even kwijt is, gebeurt dit toevallig een paar keer achter elkaar, dan zal je de melding "Disc Unreadable" krijgen. Dit ondanks dat de DVD brand schoon kan zijn. Wederom, hier is weinig aan te doen.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Bugs
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Bij de quest voor Umbra's zwaard zit er een bug in de game. Details volgens binnenkort.
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Woordenlijst
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Bug(s)
    Een bug is min of meer een programmeerfout van de makers van een spel. Kortom het zijn geen problemen van hardware-matige aard. Een voorbeeld is:
    Je loopt over een brug en je valt er opeens doorheen.
    Je loopt dwars door een muur heen.
    (De twee voorbeelden hierboven worden ook we clipping-errors genoemd, maar dit ter zijde)
    Je praat met iemand en het spel loopt vast.
    Etc.

    Cache
    De term 'cache' slaat op gegevens die tijdelijk worden bewaard.
    We kennen harddisk-cache, waarbij de meest recentelijk ingelezen of weggeschreven gegevens in het geheugen van de PC/XBox (360) worden bewaard. Dat geheugen is namelijk vele malen sneller toegankelijk dan de harddisk zélf.
    We kennen ook cache-geheugen bij de processor. In dat geval wordt een kopie van een gedeelte van het gewone RAM-geheugen bewaard in cache-geheugen, dat razendsnel kan worden benaderd.
    We kennen ook 'internet-cache'. Dat is de subdirectory, waarin tijdelijke internetbestanden worden bewaard. Als wordt geconstateerd dat een tijdelijk internetbestand gelijk is aan een van internet te downloaden bestand, dan wordt dat tijdelijke bestand gebruikt. Wat dus een stuk sneller is.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2006
  2. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb in ieder geval 3 crashes/vastlopers van de game gehad. Overigens niet op vaste plekken en ze zijn dus ook totaal onverwacht.

    De eerste keer was aan het knolhobbelen (paardrijden) had zojuist een bandit afgemaakt en een mooie Bow + 5 Lighting Damage op hem gevonden, ik knolhobbel verder en opeens staat alles stil. En ja, daar hield het bij op. M'n controller reageerde ook niet meer, niks, dus dat was aan en uitzetten. En hoewel ik normaal binnen 1 uur 20x save, had ik dat nu net niet gedaan, dus ik was m'n mooie Bow ook weer kwijt... Die ik daarna ook niet meer vond...

    De tweede keer was hetzelfde als hier boven, alleen op een totaal andere plek. Ik had net m'n paard uitgestald en toen weer een Freeze. Alles vast, weer aan en uit (daar zat overigens wel 6 uur tussen hor, dus niet dat het om de haverklap crasht).

    En de derde keer was met een loading screen. Ik loop een stad binnen, althans door de poort en het laadscherm van een nieuwe locatie laden begint. Maar hij laadt niet, het rode balkje onderin begon niet met bewegen, ook niet na 5 minuten, dus ja, aan en uit!
     
  3. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    hdtv is per definitie 60HZ. Pal instellingen zijn niet van toepassing als je HD gamed....

    50hz of 60 hz is alleen van toepassing als je op een traditionele (crt) beeldscherm speelt.
     
  4. Gyrolion

    Gyrolion Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel zelf nu Oblivion op mijn 19inc computer schermpje via zon speciale kabel. En ik stel bij mijn xbox in op 1280x1024. Maar in oblivion word dat veranderd naar breedbeeld of zo. En daardoor word alles platgedrukt. Nu wil ik dat veranderen maar dat lukt niet echt. Dus ik weet niet hoe ik dat kan doen maar mischien weet iemand dat hier?
     
  5. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb het meteen veranderd!
     
  6. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar staat de instelling van je XBox op? Wel op normaal beeldformaat?
     
  7. Gyrolion

    Gyrolion Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn instelling open 1280x1024. Hoger kan hij niet. Maar wel lager ;)
    kheb nu 1280x1024 widescreen geprobeerd.. maar het lijkt wel alsof oblivion het gewoon veranderd naar lelijk..
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2006
  8. Gyrolion

    Gyrolion Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok.
    Sorry voor de bumb maar ik heb een fix gevonden.
    Als je op een 19inc normaal scherm speelt en dan 1280x1024 word alles uitgerekt.
    Zet de resolutie op 1024x768 om een zwarte lijn in je beeld te krijgen nu is alles goed!

    Zet dit bij bug fixes.
     
  9. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Met een zwarte lijn bedoel je onder en boven? Want het klinkt een beetje raar, zet hem op 1024 x 768 om een zwarte lijn in beeld te krijgen... Waar staat die lijn dan?
     
  10. Gyrolion

    Gyrolion Active Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    Om breedbeeld formaat te krijgen zodat het niet word platgedrukt.
     
  11. BuLLeTTiMe 88

    BuLLeTTiMe 88 .

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je al geprobeerd om je 360 op 480p ipv 720p of 1080i te zetten? Misschien dat het daar iets mee te maken heeft...
     
  12. Sander Sander

    Sander Sander Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu ook een vastloper gehad in het spel en dat was tijdens het loading scherm van een nieuwe area. Heeft dat misschien te maken met de cache van de harde schijf? Dat bijvoorbeeld de data verkeerd is opgeslagen en daardoor het beeld freezed. Weet iemand hier misschien iets meer over?

    Sander,
     
  13. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat overkomt iedereen wel eens. Bij mij crashte hij tot nu toe 1 keer.
     
  14. Deoxis

    Deoxis Coloris

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er toevallig meer mensen die last hebben van haperend geluid, mijn maat heeft er nogal problemen mee..
     
  15. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Oblivion crasht nu elke keer als ik een quest wil gaan doen, ik doe een quest voor de mage guilt en als ik em heb gehaald loopt ie vast. Ik save van tevoren en dan loopt ie daarna weer vast. Er zitten geen krassen op mijn disc en ik vind het vreselijk irritant. Heb ook al eerder crashes gehad en ben nu geneigd om elke 5 minuten te saven maar dat zal ook wel niet de bedoeling zijn :confused:
     
  16. Arkantos

    Arkantos THWD

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft hij zijn 360 wel ingesteld op Pal-60? Bij mij stond ie namelijk eerst op Pal-50 en toen had ik ook problemen met het geluid. Daarna heb ik dat verandert en had ik nergens last meer van.
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2006
  17. Berseker

    Berseker Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Oblivion blijft vaak vastlopen bij andere spellen is dat niet zo weet iemand een oplossing??
     
  18. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Ik heb er ook erg vaak last van, ik hoop dat er een oplossing is want ik heb geen zin om elk uur de console 4x te resetten. Ik ben zelf ook aan het kijken of er een oplossing is maar ik denk dat het een gigantische bug is :'-( Als er niets aan gedaan kan worden dan ben ik bang dat ik deze game niet veel zal spelen
     
  19. Berseker

    Berseker Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb mijn 360 verplaats naar een andere plek en nou doet ie het weer de hele tijd :confused:
     
  20. nemsis

    nemsis Active Member

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier heb ik misschien een paar tips voor jullie als de game vast blijf staan.

    1. Laat de xbox360 eerst even warmlopen een stop daarna de game erin.
    2. Verplaats je xbox360 horizontaal (alleen voor mensen waar de game steeds bij vastloopt) en niet tijdens het spelen omdraaien !!!!.
    3. Hij de disc van de game goed vast wanneer je de disk erin stopt.Ik bedoel wanneer de poort van de xbox360 dicht gaat moet je de disc precies in het midden houden.Want vaak schuif de disk naar benden daar heb je vaak last van.
    4. Check of je kabels van je tv goed zitten aangesloten op je xbox360 (gebeurt met veel mensen,zo gebeurt het vaak dat het beeld sloom reageert)
     

Deel Deze Pagina