1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Oblivion: Technische Problemen / Bugs

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tsux, 27 mrt 2006.

  1. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Het vastlopen van ElderScrolls games is altijd een probleem geweest. Bij Morrowind lag het aantal veel hoger dan bij Oblivion. Die tips zullen niets uithalen hoor...het ligt aan de game, niet aan de 360.
     
  2. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Dus het kan nog erger?? :eek:

    Anyway, het gebeurt alleen in de "overworld" en niet in de dungeons.
    Ws. moet ie teveel laden en loopt ie daarom vast, gelukkig (of juist niet) hebben veel mensen er last van want op de elder scrolls site is het probleem ook bekend. Ik hoop dat ze het kunnen fixen met een patch of iets in die richting want ook al is het een vette game deze fout hoort niet in zo'n grote game. Vaag dat geen 1 reviewsite er ook maar 1 woord aan vuil maakt want het ligt niet aan een paar versies maar gewoon aan de gehele build.
     
  3. kym

    kym Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien beetje domme vraag, maar het rebooten van je xbox is dat hetzelfde als m opnieuw opstarten? Er zit nl geen reset knop op de xbox. En als je dan 'a' ingedrukt houdt krijg je dan nog te zien dat je geheugen is gedefragmenteerd?
     
  4. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Domme vragen bestaan niet, alleen domme members die je erop wijzen dat het een domme vraag is :D

    Rebooten = opstarten, tis net hoe je het beestje noemt.

    En je cache moet leeg zijn als je vanaf het opstarten tot het 1e bethesa logo je A knop isgedrukt houdt. Er staat nergens dat ie leeg is maar je moet er vanuit gaan dat het gedaan is.
     
  5. rogier83

    rogier83 Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp het ook niet helemaal dat geen enkele review de bugs vernoemd, ik word er onderhand een beetje gestoord van, dit is de meest buggy game die ik ooit gespeeld heb sinds Sonic Adventure voor de dreamcast. Op een gegeven moment loop ik naar weynon priory, zie ik alleen een paar bomen staan en baf! Laad voor je ogen ineens het hele dorp zich op. Echt geen pan, het haalt je meteen uit de 'mood' zeg maar. Desalniettemin een erg verslavend game...
     
  6. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Volgens mij moet die loading lag toch echt liggen aan het feit dat je cache geheugen niet leeg is, of aan je xbox editie, want persoonlijk heb ik nu echt nog nooit lag of pop-up gehad en je zou toch veronderstellen dat alle spellen identiek zijn.
    Zelfs al rijd ik met een van die snelste zwarte paarden doorheen gans het landschap heb ik een sporadische extra plant die oppupt vlakna het loading area bericht. Maar bomen of hele stukken grondbedekking nooit. Ik zeg het, een sporadisch plantje of struik als ik doorheen het landschap snor, maar dat valt zelfs amper op in de overvolle omgeving die er gewoon wel staat.
    Het moet best wel irritant zijn als je er meer last van hebt, maar ik zou misschien toch die 'clear cache' truc eens proberen.
     
  7. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb ook al een vrij serieus aantal vastlopers gehad, maar zoals gezegd, allemaal buiten of tijdens een loading screen. Het is heel vervelend, loop je net een flink stuk en dan crashtie, vervolgens save je om de 5 stappen je game, maar dan zit je 3 uur lang je game om de 5 minuten te saven en dan looptie niet vast, dan denk je fok it, hij loopt niet meer vast, je speelt een kwartier verder en dan looptie vast :) Heerlijk is dat!

    Maar ik moet zeggen, het is opzich vervelend, maar het heeft me nog niet gestoord, ik heb ook niet zoals xerofox bij een quest die vastloopt ofzo. Alleen opeens een beeldfreeze en dan kan je ook gewoon echt niks meer.

    Ik heb wel met de vastlopers mijn XBox verticaal gehad, misschien is het onzin, maar ik ga hem vanavond/straks (zit nu midden in een verbouwing) horizontaal proberen. Wie weet!

    PS. 't Is inderdaad al minder dan met Morrowind, of Daggerfall :p
     
  8. rogier83

    rogier83 Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Die cache-truc gebruik ik al standaard wanneer ik oblivion speel :) Bethesda had gewoon beter z'n werk moeten doen qua debugging, dit loopt echt de spuigaten uit. Maar ja, ik wil de game ook weer niet inleveren omdat hij zo verslavend is, dus ik mag eigenlijk niet klagen.
     
  9. Berseker

    Berseker Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is dus het probleem ik heb mijn 360 altijd horizontaal en loopt ook vast.
    Ik krijg steeds zo'n soort blokjes ruis zien en kan ik niks meer doen,m het is echt heel irritant want het gebeurt om de 30 sec.
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn X360 staat gewoon horizontaal....ik merk niks in Oblivion wat me stoort. Geen belachelijk lange laadtijden, geen bugs, geen vastlopers, helemaal niks. Zelfs die cache-truc hoef ik niet te gebruiken. Is mijn X360 dan een buitenbeentje ? :{

    *Klopt bovenstaand gedeelte af, voordat m'n X360 wel gaat lopen kutten* :+
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
  11. Berseker

    Berseker Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien komt het door dat ik een core met HDD heb??
     
  12. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er niets mee te maken.
     
  13. Berseker

    Berseker Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    oke maar ik word er soms helemaal gek van want eerst deed ie perfect nooit een bug gehad maar nu om de paar sec.
     
  14. JD1980

    JD1980 Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie forum van Bethsoft

    Hey, mensen dit spel is niet goed getest echt niet. Hij loopt spontaan vast, geeft dirty disc errors en oh ja, dan is er nog dat - op de koop nemen van het cache - probleem. Zie het volgend forum van Bethsoft
    Obilvion forum op de site van Bethsoft

    Oh ja en Gamespy heeft dit erkend in hun review.

    groetjes
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Vreemd zeg, ik heb toch echt nergens last van :confused:
    Ook wat ik lees over dat de X360 veel lawaai maakt tijdens het draaien van Oblivion kan ik niet bevestigen....mijn X360 is zo stil als een muisje.
     
  16. Berseker

    Berseker Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand waar ik mijn 360 moet heen sturen hij is een paar minuten geleden overleden denk ik.:'-( ( hij geeft alleen maar rode lichten :confused: waar het normaal geel moet zijn )
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet even de klantenservice van Sony bellen denk ik.... :{ :+
     
  18. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha lol _O_
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja sorry, het was idd een behoorlijk flauwe opmerking....maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen niet weten waar hun X360 vandaan komt :+
     
  20. Candyman

    Candyman Guest

    Ik stapte op me paard maar bij het opstijgen viel ik door me paard heen en zat ik een goede 10 seconde onder de grond zonder dat ik kon bewegen. Ik weet niet hoe me dit is gelukt en ik weet ook niet hoe ik er weer ben uitgekomen.
     

Deel Deze Pagina