Zonde van je tijd. Ik kan me voorstellen dat het minder interessant is om iedereen in dwarven armor rond te zien lopen. Maar dat is altijd nog interessanter dan totaal geen level ups uitvoeren (waarmee je voor mijn gevoel aangeeft erg in de clinch te liggen met sommige game features). Eerlijk gezegd heb ik er ook weer niet zo ontzettend veel last van. Geef die ventjes maar betere equipment. Op die manier worden ze tenminste niet gelijk afgeslacht door mijn eigen held. Trouwens, dit punt geldt alleen voor menselijke tegenstanders. Er zijn genoeg tegenstanders die niet meedoen aan deze groeiende equipment kwaliteit. Je bent echt niet continu tegen bandits aan het vechten, toch?
Persoonlijk zie ik daarom het hele negatieve punt niet in van dat mee-levelen van je tegenstanders. Ik vind de challenge wel prettig en meestal voel ik mijzelf erg machtig (waarna redelijk snel mijn character's butt weer gekicked wordt). Bethesda had dit idd wel anders kunnen aanpakken. Misschien had de groei wat meer stats gericht kunnen zijn i.p.v. equipment gericht?
Over de lockpicks: dat er te weinig lockpicks gevonden kunnen worden kan ik even niet volgen. Ik ken minstens twee adressen waar ik 's nachts nieuwe kan halen (en het is een oneindige voorraad). En legaal natuurlijk, geen cheats. Tegenstanders laten ook lockpicks los. En laten we niet over het feit hebben dat lockpicks geen common items zouden moeten zijn. Het zijn specialisten tools, vooral door dieven gebruikt. Dat de meeste niet-ervaren lockpick helden snel door hun voorraad heen branden komt vooral omdat ze zo slecht in de skill zijn. Goede dieven hebben dit probleem echt niet.
Laatst bewerkt: 27 mrt 2006