1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Oblivion - Wat mankeert eraan.

Discussie in 'Algemeen' gestart door Volkoren, 26 mrt 2006.

1. ormagon

ormagon l!ve gamer

Leuk Bevonden:
    0
    ja rijzen, met de lange ij want je bent ook lang onderweg
    reizen is alleen voor de korte ritjes ;)

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Nu ik het spel al wat langer heb gespeeld, begin ik me steeds meer te irriteren aan de NPC's. Wanneer er een vijand opduikt en er zijn guards in de buurt, lopen ze je telkens voor de voeten, en gaan ze gewoon plotseling voor je staan terwijl ik net met m'n zwaard uithaal. Als de vijand dan gedood is, komen alle guards fijn achter mij aan.....beetje jammer is het wel.

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat zijn idd van die kleine dingetjes die je af en toe kunnen irriteren....verder is het een briljant groots en uitgewerkt spel. I love it :cool:

4. vibuthi

vibuthi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat problemen als Freezing, en lange laadtijden makkelijk te verklaren zijn: Als je loopwerk niet helemaal in orde is (en let's face it: console loopwerken staan nu niet bepaald bekend als extreem duurzaam/degelijk), zal dit bij conventionele (lees: in levels opgedeelde) spellen weinig problemen opleveren: als er teveel leesfouten gemaakt worden, probeert je 360 het gewoon nog ééns, en moet je misschien een paar seconden extra naar een laadscherm kijken, verder niets.
    Bij een spel als Oblivion word er echter voortdurend vanaf de dvd gestreamd, bij teveel fouten komt de 360 dan ook in de problemen...
    Ik kan mij herrineren dat bij het uitkomen van "Legacy of kain: soulreaver" voor de playstation (één van de eerste games die voortdurend "streamde") ineens pijnlijk duidelijk werd dat er iets mis was met mijn playstation.
    Terwijl ik daarvoor nergens last van had.
    Bij mij is Oblivion nog geen 1 keer vastgelopen, het lijkt mij ook niet normaal als dit telkens weer gebeurt.

Om even on-topic te blijven:
    Ik vind Oblivion met afstand de beste game van dit moment, er zitten ongetwijfeld aardig wat bugs/foutjes in.
    Zo vind ik de lelijke lowres textures in de verte erg jammer, en laat ik mijn paard meestal maar bij de stadsmuur staan om de "loading enviroment" tekst te vermijden. Ik vind het echter weinig afdoen aan de "ervaring" die Oblivion heet: Ik vind het werkelijk verbijsterend dat een spel met zoveel diepgang en mogelijkheden, er ook nog eens zo verschrikkelijk goed kan uitzien, de incidentele hapering/bug neem ik graag voor lief.

Groetjes, Vibuthi

Edit: ter verduidelijking van mijn "slechte loopwerk verhaal" : Een cd loopwerk is een precisie-apparaat, iets wat 20 jaar gelden in een laboratorium thuishoorde en vele 1000en euro's (guldens) kostte. Een DVD loopwerk is nog een stukje gecompliceerder vanwege de veel hogere data-dichtheid. Dit extreem gevoelige stukje high-tech, rolt tegenwoordig voor een minimale prijs in een niet nader gespecificeerd lage-lonen-land van de lopende band. zo'n lasertje hoeft maar een fractie van een millimeter verkeerd te staan, en je 360 (of welke dvd speler dan ook), zal problemen gaan vertonen bij het snel laden van grotere hoeveelheden data.
    Ik heb de Dvd altijd een matig systeem gevonden: het is gewoon te gevoelig om budget apparatuur mee te maken, ik houd mijn hart dan ook vast voor de nieuwe "hd"formats met een nog hogere datadichtheid.(en een NOG "klantvriendelijkere"prijsstelling)
    Ik heb zo'n beetje alle cd/dvd-based consoles gehad (tot en met de amiga cd32) en op een enkele uitzondering na, hebben ze geen van allen hun verwachte levensduur gehaald.
    Zelf had ik graag 50 euro meer betaald voor een 360 met een loopwerk dat is berekend op 5 a 6 jaar intensief gebruik...

Laatst bewerkt: 3 apr 2006
  5. altor dwain

altor dwain Altor Dwain

Leuk Bevonden:
    0
    Voor die vraag over vampieren, tik gewoon bij google even vampieren oblivion in en je krijgt de hele quest om hiervan af te komen
    Veel succes ermee

6. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet je Xbox op Pal 60 zetten, ik had hier ook last van.

Op een normale pc staan de instellingen op Pal 50, in de systeeminstellingen kun je dit veranderen in 60. Daarna zijn alle problemen weg..

7. OniRyo

OniRyo Active Member

Leuk Bevonden:
    257
    ik vroeg me af... wat mij vrij erg irriteerd ik heb net me Xbox 360 terug nou ja niet mijn 360 maar gewoon een Nieuwe gekregen van Micro... maar elke keer als ik het spel net opstart valt het geluid steeds weg, en ook bij de filmpjes valt de geluid elke 4 seconden weg ik begrijpte niet eens meer wat ze zeiden omdat het zovaak weg viel want als het weg valt duurt het ook weer zo'n 5 seconden tot ik het geluid terug hoor, is dit normaal? want bij GRAW, Quake 4 had ik helemaal geen problemen met het geluid alles ging perfect.

Edit: Rofl, ik las net hier boven over iets van 60HZ en mja ik was vergeten om me 360 op 60hz te zetten nou doet hij het weer! :+ hij valt niet meer weg.

Laatst bewerkt: 6 apr 2006
  8. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik las laatst een geweldige column in de PCGameplay. Ze zijn vol lof over Oblivion, maar het spel barst natuurlijk van onrealistische zaken en daar hadden ze een mooi stukje over geschreven. Ik zal even een grove hervertelling er van maken, ondanks dat het waarschijnlijk niet zo grappig is als dat zij het verteld hebben.

De wondere verhalen van Zeurman
    Het was omreeks een uur of 10 's avonds, dat Zeurman in de best lopende lokale taverne van de stad een pilsje zat weg te drinken.
    Het ganse land gaat naar den verdoemenis! Ik zegt het u! Begon Zeurman tegen de barvrouw.
    Niet nog meer gezeur over die Oblivion Gates! Ik kan het niet meer aan! Nog één woord erover of ik zet je buiten de deur! Schold de barvrouw terug.
    Oblivion Gates?! Oblivion Gates!? Waar hedde gij 't bij de Nine Divines over!? Ik heb natuurlijk over ons nageslacht! Waar zijn bij Akatosh alle kinderen in Cyrodiil? Wie moet er voor ons zorgen als wij kreupel en beenloos zijn? Vragend keek Zeurman de taverne rond. Er was niemand, behalve de barvrouw. Zeurman begon zich stiekem af te vragen hoe deze tent draaiende bleef.
    Misschien moeten de mannekes en vrouwkes eens wat meer liefkozend achter gesloten deuren te werk gaan, in plaats van die dwang nuroses om op gezette tijden van de X,Y coordinaat 2037,1037 naar 2040,1170 te lopen en daar zonder pikhouweel bewegingen naar de grond gaan maken! Dat maakt ze nog eens stuk productiever ook! Ging Zeurmans verder.
    't Is goed geweest met je! Ik heb je gewaarschuwd, nog 20 seconde of ik laat de Stadswachten je arresteren! Zeurman zag de bui al hangen en rapte zich naar buiten.
    *Mooi is dat... Sneeuw...* Aangezien er niet veel anders te doen was, besloot Zeurman de wilde bossen te gaan verkennen. *Het is wel grappig dat de sneeuw met je meebeweegt als je zelf ook beweegt.* Dacht Zeurman. Zeurman had altijd al een goed gevoel voor detail.

Na ettelijke uren op z'n gemak wandelen, de zon was inmiddels weer op, komt onze beste Zeurman een bezorgde boer op zijn akker tegen.
    Ah beste avonturier, ik kan uw hulp ten zeerste gebruiken! Sprak de bezorgde boer.
    Ik zie het mijn beste boer! Van die 10 tomatenplantjes en die 10 wortelplantjes wordt het toch lastig om een degelijke maaltijd voor den gehele Imperial City te vergaren is het niet? Reageerde Zeurman.
    De boer keek hem enkele secondes wat vertwijfeld aan.
    Euh... Jawel, maar mijn probleem is echter dat mijn akker al tijden geteisterd wordt door een vervelende bende geweldadige Goblins!
    Goblins? Waar dan? Ik zie geen Goblins. Sprak Zeurman de boer opmerkend tegen.
    Ze zijn een verschrikking! Ze verwoesten mijn hele plantage en ik moet vrezen voor mijn eigen leven! Zelf ben ik te zwak om ze verslaan!
    Zeurman keek de boer strak aan.

1 Maand Later

Zeurman keek de boer nog immer strak aan zonder een woord te zeggen. Na nog een paar minuten doorbrak Zeurman de stilte.
    Nou!? Waar zijn je Goblins dan? Ik sta hier bij Talos al meer dan een maand op je bloedeigen akker samen met jou! GEEN GOBLIN te zien! Beschuldigde Zeurman de boer.
    Ja maar ze zitten natuurlijk in de verlaten grot niet ver hier vandaan! Hier ik noteer op uw kaart! Als u met ze afrekent, krijgt een ruime vergoeding in goudstukken!
    Aaaaaah, maar zeg dat dan meteen! Ik zal weldra met de gehate Goblins afrekenen! Sprak Zeurman afsluitend en draafde op z'n gemak richting de verlaten grot.

*Hmpf Goblins... Wat een leeghoofd die boer...* Dacht Zeurman nog voordat hij de deur naar de grot open deed. *Mooie deur! Werkt nog goed ook.* Voordat hij er goed en wel erg in had, raakten de neus van Zeurman, de neus van een groene Goblin. Hij bleek niet de enige te zijn.
    Hola! Jullie zullen vast de gevreesde Goblins zijn! Sprak Zeurman vol goede moed.
    Jazeker! En we zullen je eens laten zien waarom we zo gevreesd zijn! Zeurman voelde dreiging hangen, maar bedacht zich voordat hij in paniek gillend zou weg rennen.
    Gevreesd he? En waarom zouden jullie dan zo gevreesd zijn? Volgens de boer teisteren jullie zijn land. Nog geen ene keer heb ik in het ganse land, buiten, een Goblin gezien eh? Hoe kunnen jullie dan in zulke aantallen in een grotje leven waar niks in of uit komt he!? Verklaar uzelf nader! Vragend keken de Goblins elkaar aan.
    Eh, wij leven van jullie avonturiers zoals jij die ons proberen te vermoorden! Zoals je kunt zien aan de vele botten, skeletjes en schedeltjes die hier...
    Ho eens even! Onderbrak Zeurman hen. In dit hele verdoemde land, waar geen kinderen zijn, heb ik nog nooit en te nimmer ook maar één avonturier uit eigen initiatief een grot binnen zien wandelen, louter wanneer IK erbij was! Geef maar gewoon toe! Jullie zijn gewoon een stelletje kannibalen die zich voeden door elkaar op te eten en gewoon doen aan een beetje euh... Ja inteelt!
    Het zal blijken dat dit de eerste en de laatste keer is, wanneer een Goblin rood aansloeg. De een uit schaamte, de ander uit woede. Over één ding kunnen we heel duidelijk zijn: Rennen deed Zeurman als de beste! Zo ook de Goblins! Het hele land doorkruiste Zeurman met de Goblins op zijn hielen. Van Bruma, naar Leyawiin, naar Kvatch, niks hield de Goblins tegen. Zeurman zag echter nog maar één uitgang, een Oblivion Gate. Vol overgave wierp onze Zeurman zich in de Oblivion Gate om als noodoptie zich van de Goblins te ontdoen.

Van een zachte landing was helaas geen sprake. Met de snelheid van het geluid smakte Zeurman op een Daedra schild.
    Ik ga je ophangen in onze toren en je martelen tot in den eeuwigheid! Aaaarrgghh! Sprak de Daedra hem toe.
    Oi Vee! Wat een adem! Verschikt zocht Zeurman, naar een onderwerp van gesprek. Ho! Stop! Dus eh... Jou volkje leeft hier een beetje in deze rode boel?
    Ja en wat dan nog?
    Nou, no offence hoor, maar ehm jullie zitten hier dus in deze ietwat eentonige lava troep? Ik bedoel, niks mis met lava, het is wel mooi en lekker warm, maar ja... Weinig vruchtbaar zou je zeggen of niet? Kun je een plantje plukken slaat hij je meteen voor je harses! Need echt een situatie om in te overleven is het wel? Dus wat doen jullie zoal? Een beetje als een stelletje bonkige Daedra nichten elkaar in de hoogste toren vermaken? Of hoe zit dat?

*Me and my big mouth...* Daar zat hing hij dan, boven in de toren van de Daedra. De krappe kooi waarin hij opgesloten zat, was erg wankel. Onder hem een paar mooie stalagmiet vormige metalen staven. Niet te vergeten ook de Corpse Smasher. *Hmm... Hoe kom hier in godsnaam uit...* Terwijl Zeurman daar levenloos bovenin hangt, zijn er onderaan de toren voetstappen hoorbaar. Tevens klinkt het gegil van een verslagen Daedra Zeurman als zalig in de oren.
    Hey beste held! Gij zijt ongetwijfeld degene die het hele land gaat redden van het hellevuur! En daarmee ook mij!
    Sprakeloos knikte de ridder die er wat vriendelijker uitzag dan de Daedra.
    Haal die schakelaar naast je over! Daarmee gaat dit verdraaide kooitje waarschijnlijk wel open!
    Zo gezegd zo gedaan en de kooi opende zich in een vloeiende beweging. Aan de onderkant, wel te verstaan. Als in slow-motion viel onze Zeurman naar beneden, richting een pijnlijke penetratie met een metalen pin. *Hmm, dit is geen slow-motion, ik val gewoon langzaam...* Waren de laatste woorden die Zeurman dacht voordat hij...

Wakker werd de volgende dag in zijn huisje in Bruma. Nachtmerrie. *Oh verrek, het is 7 AM, tijd om naar X,Y coordinaat 2040,1170 te lopen!*
    -----------------------------------------------------------

Zoiets was het :) Ik hoop dat jullie het een beetje kunnen waarderen ;)

Laatst bewerkt: 7 apr 2006
  9. C H i L

C H i L Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, leuk verteld.:)

Al heb ik al vaak avonturiers zien rondlopen in caves...:+

10. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    co op zou wel leuk zijn in dit spel denk ik.

IK heb hem sinds gister pas en vindt het nu al een geweldig spel. Ik snap veel dingen nog voor geen meter maar dan kan ik me er tenminste lang mee verkmaken.

1 Groot nadeel; heb volgende 2 weken tentamen weken en 3 weken daarna examens:mad:

11. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je co-opped dan ga je een beetje richting het MMORPG eigenlijk he. Wat opzich ook wel vet is daar niet van. Stel je voor Oblivion, 100x zo groot, MMORPG, ik zie er wel wat in :)

12. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dus ook:)

Mare co op zeg maar gewoon je scherm gedeeld en samen bepaalde quest doen klinkt vind ik ook wel vet. En lijkt mij ook wel mogelijk.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Samen een beetje quests oplossen, echt dan zou ik nooit meer ophouden met dit spel :+

Deel Deze Pagina