1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ok last time!: WTF IS hier Illegaal aan !?!??!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door thaking, 16 okt 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Omdat een forum als X-bazar nou eenmaal veel storingsgevoeliger is dan andere forums. Je biedt iets te koop aan en meteen begint er wel de een of de ander te bleren "Beuh Veel te duur" of "Dat is een kutspel" of "Als je het jat is het veel goedkoper" of zoiets bijzonder zinvols (not!). ]:-

Het is dus terecht dat men streng modereert, alleen zou men zich wel wat meer moeite mogen getroosten in het documenteren wat nou wel en niet mag, want dat is volstrekt onduidelijk.

Eerlijk gezegd vind ik dat de XBW redaktie niet uitblinkt in hun communicatie naar de forummembers. Maar het deed me afgelopen week wel plezier om te merken dat er bereidheid is om naar kritiek te luisteren en er wat mee te doen.

Ik beweer niet dat ik de wijsheid in pacht heb en alles beter weet, maar twee weten meer dan een en als ik eens iets meld vind ik het wel prettig als daar dan zinvol op gereageerd wordt. (En de trofee van de week gaat deze keer naar Woutertje). :)

Tenslotte: Modereren is niet democratisch. Het is ook geen democratisch proces. Een moderator wordt een soort forumeigenaar en hij kan met zijn stijl een forum maken en breken. De enige democratische reaktie die de members hebben t.a.v. de moderator is dat ze elders hun heil kunnen zoeken als het ze niet bevalt. :9

Ik doe al meer dan 20 jaar aan electronische communicatie in gemodereerde en ongemodereerde discussiegroepen en forums en heb nog nooit anders meegemaakt. Als jouw stem dan eens afgekapt wordt komt dat ongetwijfeld rottig over. Ik denk echter dat XBW ruimte genoeg laat om grappen en grollen te maken en/of af en toe een eens lekker potje te ruzieën. ;)

Wat hun gevoel voor rechtmatig betreft ben ik het niet altijd eens met de moddertorren. Ik vind persoonlijk dat hun houding t.a.v. mod-chips nogal overtrokken is. Aan de andere kant heb ik er bijzonder veel respect en waardering voor dat ze zo aktief proberen om illegaliteit de kop in te drukken. Tsja, waar gehakt wordt vallen spaanders, dus dat ze af en toe eens te streng zijn of (naar mijn mening) de verkeerde persoon treffen moet je dan maar voor lief nemen.

2. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dat er iets te weinig aan regels op papier (figuurlijk) staat is bekend. Een algemeen forum beleid / FAQ is in aanmaak maar is, zoals je begrijpt, niet de meest leuke bezigheid. Vooral als je belangrijkere / leukere dingen te doen heb. Nu wil ik best wel beloven dat dit alles af is aan het eind van dit weekend, maar dat doe ik niet, simpelweg omdat ik het vergeet of er geen zin in heb. Toch heeft dit een vrij hoge prioriteit dus zal ik er zaterdag even naar proberen te kijken.

Over het gedrag van mods kan je altijd klagen bij de admins, waaronder ik maar ik geloof dat ik een van de personen ben die dit soort discussies leuk vind en als je daar geen trek in hebt klop je maar aan bij Martijn :)

Ik zal me vanaf nu beter inzetten voor de community, en kritiek/suggesties/opmerkingen zie ik dan ook graag in dit forum. Het liefst wel goed en duidelijk geformuleerd en ondersteund door argumenten en zonder de limiet van het aantal =( smilies te halen.

3. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Verstandige woorden, verdient een pluim!!

Pejannl is uitgeroepen tot Bonusheld!

(zit verder geen prijs aan vast:D )

4. thaking

thaking Ik ben geband

Leuk Bevonden:
    0
    ik stel voor dat er een nieuw hok forum moet kome waar je dingen mag verkopen dat niet van Xbox is ofzo dan is het duidelijker

5. Martijn

Martijn I have returned!

Leuk Bevonden:
    1
    Het lijkt me niet echt nodig en logisch dat we op een xbox forum een afdeling openen om dingen die niets met de xbox te maken hebben te kunnen verkopen.

Daar zijn sites zoals marktplaats.nl al voor.

6. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    XBOXWORLD=VOOR XBOX GERELATEERDE STUFF
    MARKTPLAATS=VOOR DE REST

Duidelijk?

7. Ikke

Ikke New Member

Leuk Bevonden:
    0
    gaan we dat nu allemaal herhalen, leuk, okey mijn beurt: