olympus c-310 kopen?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door MrLaurens, 31 mrt 2004.

1. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik zit er aan te denken op de olympus c-310 te kopen, kost 190 euro. het is een nieuw model, ik dacht 6 april op de markt. dus nergens voorbeeldfotos of reviews te vinden.

ik heb niet zo enorm veel kennis van goede camera's, dus, zijn er mensen die veel kennis op dit gebied hebben, of deze camera bezitten. die mij dit kunnen aanraden of afraden.

alle specs vind je hier http://www.olympus-nederland.com/consumer/digimg/specs.cfm?id=C-310ZOOM

in het kort is het zo:

3.2 miljoen pixels
    3x optische zoom (verg. 38 - 114mm op 35mm camera), f2.9-5.0
    Super Macro functie: Vanaf 2cm dichtbij fotograferen
    5 scène programma's (Portret, Zelfportret, Avondscène,
    Landschap, Landschap met portret)
    Video functie
    PictBridge ondersteuning
    1.8" LCD met meertalen menu
    TruePic ondersteuning
    CAMEDIA Master 4.2 software meegeleverd

Laatst bewerkt: 31 mrt 2004
  2. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ik heb geen idee, is nog niet uit dus moeilijk te zeggen. Ik heb zelf de canon A80 besteld. Wel duur maar wel zeker van de kwaliteit :). Olymupus weet ik niet wat voor foto's die maakt.

3. The Messenjah

The Messenjah Rotondés

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een Olympus Camedia c-300. En voor de prijs is het echt een erg goed ding. Ik heb 5 verschillende resoluties, en de kwaliteit van de foto's zijn ontzettend goed. Het enige waar ik me aan stoor is dat bij filmpjes geen geluid wordt opgenomen, maar misschien is dat bij deze wel.

4. Robbertus

Robbertus X B O X

Leuk Bevonden:
    11
    Dit is gewoon een goede huis tuin en keuken :9 camera 3x optische zoom is wel redelijk 3.2 megapixel is meer dan voldoende (tenzij je de foto's op wil gaan rekken) maar voor dat geld is t wel een goeie

5. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Ik zou het niet doen... heb zelf een olympus C-220 Zoom. Lekker zakdingetje, net zoals die van jou. Na anderhalf jaar gaat het echter fout. Elk geheugenkaartje dat ik erin stop geeft een error, en het kaartje wordt daardoor onbruikbaar (formatteren helpt niet). Foto's ook weg die erop stonden. :mad:

Weet niet of dit specifiek aan mijn camera ligt of dat het vaker voorkomt bij olympus, maar wilde het wel ff laten weten. (Ben nu weer lekker terug bij analoog fotograferen, das echt een opluchting vergeleken bij dat prutsding!)

6. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    hij heeft geluid bij video, en die error eckie. ligt niet specifiek aan de cam. meer een garantiefout ofzo.

7. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Olympus is een goed en betrouwbaar merk.. Ik zou toch wachten tot de camera een half jaar oud is, en dan toch reviews gaan lezen.. Wat het punt bij 3 mp camera's is, voor die prijs, is dat er zoals ook bij Eckie is gebeurd, wel is constructie fouten in kunnen zitten.. Dit kan incidenteel zijn, maar dat kan ook macro zijn.. Meestal worden die fouten er dan nog uitgehaald, maar jij zit dan toch met een error in je camera..
    Aan de ene kant kan je de gok wagen, de specs zijn goed, het merk is goed en betrouwbaar, maar aan de andere kant is het altijd twijfelen hoe een digitale camera uitpakt..

8. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb een Olympus C-350 Zoom.
    Echt een perfecte camera. Ik kan wel een paar foto's plaatsen als je wil?

9. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    doe maar, volledige res als het kan.

10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10

Maximale optische zoom:

Maximale digitale zoom:

11. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    mooie foto's... zeer goede kwaliteit

12. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Olympus is wel een goed merk, iig geen Trust bagger ofzo. 3x optische zoom en 3,2 echte megapixels is zeker niet verkeerd voor €190,-. Ik zou hem wel kopen als ik jou was :).

En Eckie, ik vind het een beetje raar om iemand een Olympus af te raden omdat jouw geheugenkaartje na 1,5 jaar kaduuk was...

En Wouter Xbox, maximale optische zoom doet niks af aan de kwaliteit van de foto hoor. Omdat je apart een foto neerzet met maximale optische zoom... :cool:

En digitale zoom moet je helemaal niet op letten, dat is niks.

13. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb hem al gekocht, voor 179 euro, + 35 euro xd kaart van 64 mb van olympus. kan ik 80 fotos op kwijt, vond een 128 nog niet waard om nu te kopen, als ik te kort kom op vakantie ofzo, koop ik er gewoon een bij terplekke in een winkel.

totaal 214 euro zonder zendkosten. bij http://www.fotobooms.nl

14. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Dat ding heeft me een rib uit m'n lijf gekost, en hij zij gewoon jaren mee moeten gaan. Daarnaast eindig ik met de mededeling dat ik niet weet of het voor elk toestel geldt, maar dat ik het toch even wilde melden... [​IMG]

15. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dan nog is het raar om iemand af te raden deze te kopen :{.

Deel Deze Pagina