1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Onbekende toppers!

Discussie in 'Algemeen' gestart door da -Z-, 18 aug 2003.

  1. Yod XerXes

    Yod XerXes Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    Omd dit topic weer wat niew leven in te blazen hier wat onbekende games die naar mijn mening wel potentie hebben

    Symbiosis - Elsewhere Entertainment (gecanceld) : Game van de maker van Outcast (PC game uit '99 van Infogrames/Atari). Team based actie/adventure game in Sci-fi setting. Game is overigens al gecanceld maar ik noem hem toch omdat de makers van plan zijn in de toekomst een vergelijkbare(?) game te maken met dezelfde techniek. Op dit moment werken de makers aan de racegame "FIA Historic Racing Championchip" een race game die bedoelt is om wat geld binnen te halen om daarna dus weer verder te gaan met een groter project. De game komt ergens volgend jaar uit.

    Zie ook
    Symbiosis-game.de
    Officiele site van Elsewhere Entertainment (de makers)
    Site van 10Tacel de uitgevers van FIA HRC

    Screens van Symbiosis:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Screen van FIA:
    [​IMG]

    The Roots - Tanhauser Gate (28 Februari 2005) : Best leuk uitziende RPG die de laaste tijd dan ook redelijk wat aandacht krijgt dus bij veel van jullie ook al wel bekend zal zijn.

    Links:
    Site van de makers
    Officiele The Roots site

    Screens:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Xavier Fox - Vision Games (gecanceld??) : Xbox gamers van het eerste uur zullen deze game nog wel kennen. Mijn aandacht kreeg de game door een interview hier op xboxworld. Toen werd nog een grote aankondiging op de korte termijn belooft. Inmiddels hebben we nog steeds niks van de game gehoort dus ik vrees het ergste. Weet iemand meer over het lot van deze game??

    Kon nog wat ZEER oud screens vinden maar hopelijk zijn deze niet representatief voor het eindresultaat (mocht deze ooit komen natuurlijk)

    Mirrorland - Artishock (Q4 2004?) : Wederom een RPG in een fantasyland. Verwacht niet deze game ooit te spelen want de ontwikkelaars zijn maar klein en ik betwijfel dan ook of deze ooit een uitgever kunnen vinden. Screens zien er wel aardig uit al vind ik het wel erg groen.

    Links:
    Site van de makers

    Screens:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Renocance - Neocell Factory (ergens dit jaar nog?) : Nog een RPG dit keer met wat horror elementjes. Lijkt nog redelijk in leven te zijn dus wie weet komt deze game ook daadwerkelijk uit :p .

    Links:
    De makers
    De game

    Screens:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik realiseer me dat de kans dat we 1 van de bovenstaande games ooit te spelen krijgen niet zo groot is en dat de kans dat ze dan ook echt goed zijn nog kleiner is. Maar ik vind het toch leuk dit soort vrij onbekende projecten in de gaten te houden want dit soort kleine ontwikkelaars hebben vaak wel leuke ideeen. Hopelijk hebben jullie er wat aan.
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2004
  2. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind games zoals Ghost Recon: Island Thunder en Return to Castle Wolfenstein ook onbekende toppers. Ze worden vaak als normale games genoemd in revieuws enzovoorts. Terwijl ik ze toch meer vind dan normaal.
     
  3. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Echte toppers vind ik toch games als Ninja Gaiden en Splinter Cell: Pandora Tomorrow. Miss is niet iedereen even tevreden over beide games, maar ik vind beide titels één van de beste tot miss wel de besten behoren. Halo is, zeker als je het nou bekijkt, het kopen niet waard, iig niet om de singleplayer. MP is vet, de rest veel minder.

    Om ff terug te komen op NG en SC:pT... het speelt gwoon ongelovelijk fijn, het verhaal van beiden (en al helemaal van SC:pT) zker niet beroerd te noemen en de opbouw van beide games zijn ook nog s zeer goed. Meesterwerken d8 ik zo...
     
  4. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Onbekend wil zeggen dat weinig mensen ze kennen. Noem dan ook niet bestsellers op graag. Daar zijn ten eerste de meeste forumgangers mee bekend en ten tweede is het gewoon offtopic.

    Dus geen Ninja gaiden, ghost recon, RTCW of andere zeer bekende games in deze draad plaatsen! Dank u.
     
  5. Arno S.

    Arno S. I never asked 4 this

    Berichten:
    897
    Leuk Bevonden:
    74
    Panzer Dragoon Orta,goed spel maar slecht verkocht.Ik ga hem iig nog wel halen ;)
     
  6. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Of wat d8en jullie van Deathrow kreeg geloof k van XBW een 9.8 :eek:
    en nog andere hoge cijfers maar heeft ook slecht verkocht.
    kende het spel eerst niet eens.
     
  7. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Tja, zelfde geld voor Metal: Glitch in the system.
    Op het moment dat ie uit kwam was ie nergens te koop (heb hem zelf uit australie gehaald), kreeg overal zeer goede reviews en toen ie eenmaal in de winkel lag wou niemand hem kopen....
    Zelfs nu die voor een koopje in de winkel ligt verkoopt ie nog niet zo goed als dat dat spel eigenlijk zou verdienen. zonde.
     
  8. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Armed & Dangerous
    Vind ik echt een onderschatte topper!
    En Shadow Ops:Red Mercury ook....
     
  9. Ravage

    Ravage Active Member

    Berichten:
    1.086
    Leuk Bevonden:
    0
    Grabbed by the ghoulies is geen topper, maar wel een erg leuk en origineel spel, zeker eens een keer proberen zou ik zeggen.
    Verder is Crimson Sea een geweldige aanraden als je van hack&slash a la Dinasty Warriors houd(van dezelfde makers) alleen dan met een geweldig verhaal, goede characters, mooie filmpjes, ongeëvenaarde character development en een vleugje RPG(wapens upgraden).

    Ook Battle Engine Aquila is echt een 'onbekende topper'.
    Vanaf het moment dat ik de OXM demo(heel veel keer) had gespeeld wou ik hem hebben, het was m'n 1e spel dat ik bij gcshop bestelde en heeft me niet teleurgesteld.
     
    Laatst bewerkt: 27 sep 2004
  10. SijmeZ

    SijmeZ Family Guy

    Berichten:
    1.059
    Leuk Bevonden:
    4
    Mmm, een onbekende topper die ik er zeker nog wel bij wil hebben is Racing Evoluzione (APEX). Werd als een opvolger/beater van PGR (1) genoemd maar werd door het grote publiek nooit gewaardeerd en ook de reviews waren niet top. Toch vind ik dit een zeer goede game, met een extraatje om je eigen autofabriek erbij te hebben. Het ontwerpen van eigen auto's kwam niet helemaal uit de verf zoals verwacht werd, maar toch vind ik dat ze het erg goed hebben gedaan. Een game die veel meer verdiend.
     
  11. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Dat spel is toch wel zo geniaal inderdaad. Ik heb het niet veel gespeeld, maar wat ikervan meekreeg was dat het een van de games die in de buurt van HALO kwam (in tegenstelling tot het overhypte Brute Force).

    Voor de rest zijn er sowieso maar weinig onbekende toppers voor de XboX de laatste tijd geweest. Ik had mijn hoop gevestigd op Voodoo Vince en ondanks dat het zijn leuke momenten had was het toch niet echt een opmerkelijke game. Ik blijf mijn hoop vestigen op Psychonauts, een game waar je weinig over hoort, maar ik denk dat als íe uitkomt (als ie niet gecancelled word), het een topper van jewelste gaat worden :)
     
  12. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat spel is toch wel zó tof. Echt niet normaal meer. De single-player is imo beter dan die van Halo. Heel veel verschillende wapens die allemaal heel functioneel zijn. Je hebt dus amper wapens die je niet gebruikt.
    De gfx zijn niet top maar toch wel van goede kwaliteit.
    De levels zijn ,in tegenstelling tot Halo, wel heel gevarieerd, en dan zijn er ook nog eens 30 van.
    Het geluid is ook toppie alleen is er iets te weinig tekst ingesproken voor de vijanden. Gevolg is dat je nog wel eens heel vaak hetzelfde hoort, en dat kan nog wel eens irritant worden.

    Als je deze titel ziet staan moet je 'm gewoon meteen meenemen. Van XBM kreeg het een 8,5, maar ik vind persoonlijk dat deze titel toch wel boven de 9 verdient.
     
  13. music_maniac196

    music_maniac196 Active Member

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    0
    toch vraag ik mij af wat je dan onder de noemer topper moet verstaan. zelf vind ik een spel al een topper als de speelbaarheid hoog ligt. bij spelen zoals bijvoorbeeld puzzlefighter (met die diamantjes en druppeltjes) maar ook oude games zoals op de commodore 64 giana sisters (mario clone) staat speelbaarheid hoog in het vaandel. als ik naar nieuwere games kijk, dan ben ik het wel eens met die persoon die het spel splashdown aangaf. dit spel is niet echt bekend op de xbox (op de playstation 2 eigenlijk ook niet zo), maar het speelt verdomde lekker, en dat water ziet er zo nat uit, dat je een teiltje onder je tv legt voor je de boel nat maakt. de stunts zijn makkelijk te doen, en het water heeft echt invloed op je jetski. na waverace 64 is splashdown mijn 2e favoriete jetski game.
     
  14. jellejelle

    jellejelle PSP Only

    Berichten:
    696
    Leuk Bevonden:
    10
    @SijmeZ, Racing Evoluzione is idd zwaar ondergewaardeerd en is voor mij echt wel een topper.

    Galleon vind ik ook een onbekende topper, het spel kreeg van het ene blad/site een 3 en van een ander een 9, maar ik vind het een errug relaxed spel.

    Beyond Good & Evil hoort ook in dit rijtje thuis, het is in alle opzichten erg goed, maar wel erg onbekend en ondergewaardeerd gebleven.
     
  15. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Erg onbekend is nogal overdreven. De game kreeg meer dan genoeg aandacht in de media, maar had als probleem dat nadat het in eerste instantie was geflopt op de PS2 uiteindelijk multiconsole ging en een zeer voordelig prijskaartje meekreeg, en daardoor weer het vooroordeel kreeg van: lage prijs --> k*tgame. Op het forum kreeg BG&E anders toch nog best wel veel aandacht en oogste veel waardering onder de mensen die zo slim waren geweest om dit pareltje te kopen.

    Een voor mij onbekende topper is toch wel de FPS game Judge Dredd: Dredd vs. Death die ik onlangs heb uitgespeeld. De game kreeg over het algemeen niet echt geweldige reviews (waaronder hier op XBW), maar als grote fan van de Judge Dredd comics moest ik hem gewoon wel spelen. En misschien lijkt me dat dan enigszins bevooroordeeld te maken, maar het maakte me eigenlijk juist extra kritisch. En ik vond de game uiteindelijk meer dan geslaagd. Gewoon goede graphics (alhoewel met niet al teveel detail), goede gameplay en een werkelijk heerlijk sfeertje maakte deze game voor mij een absolute topper. De game begint niet erg sterk, maar hoe verder je komt hoe beter het wordt. De tegenstand bestaat naast criminelen voornamelijk uit vampieren en veel zombies en zorgt er in sommige levels (zoals in een warenhuis en een ziekenhuis) voor dat je jezelf gewoon in de klassieke zombiefilm Dawn of the Dead waant. Echt heerlijk gewoon als je een liefhebber bent van dit soort films. Een minpunt is dan weer dat de game gewoon aan de korte kant is, maar dat schijnt tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld te zijn bij games. Echt een game voor de fan dus :)
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2004
  16. DuttY_r0cks

    DuttY_r0cks Ninja Gaiden 2

    Berichten:
    1.162
    Leuk Bevonden:
    0
    van freedom fighters hoor je ook byna nix het zit wel in de top 10 van beste spel van dit jaar
     
  17. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Grinnik, ja alles wat brute force beloofde maakte Metal waar ;)
    Metal is vele malen beter als brute force, maar toch werd brute force beter verkocht. Kan je zien wat marketing en hype teweeg kan brengen ;)

    Vind Metal persoonlijk niet beter als Halo, maar ook niet slechter, even goed.
    En het is zelfs nu nog een aanrader.
    Maar Metal heeft hetzelfde probleem als wat Panzer Dragoon, Otogi, etc hebben. Het is geen alledaags spel.
    Mensen zien een grappig robotje en denken "kiddy" terwijl Metal dat zeer zeker niet is.
    Altijd wordt erover geklaagd dat spellen steeds meer op elkaar gaan lijken maar als er dan originelere titels uitkomen, zoals Metal, Otogi, PDO en nog een aantal dan verkopen ze niet omdat ze schijnbaar te anders zijn.
    Vind dat soort spellen juist prachtig.

    Nou heb ik b.v. onlangs Yager aangeschaft. Ook een spel wat nauwelijks is verkocht. Of beter gezegd nauwelijks in de winkel ligt.
    Maar het is een vreselijk goed en vooral mooi spel. Enige nadeel wat het een beetje heeft is dat het eigenlijk niet snel genoeg is.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2004
  18. JT Chinaski

    JT Chinaski Active Member

    Berichten:
    2.116
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat is Metal ik ken dat spel niet....
     
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Metal Arms:Glitch in the system.
    [​IMG]

    Dit is dan de cover van de cube versie, xbox versie ziet er hetzelfde uit.
    Momenteel vrij goedkoop te vinden in diverse winkels (zie 1st post in de koopjes thread)
    Als er 1 spel de titel verdient imo van onbekende topper dan is het dit spel wel.
    edit:
    zie anders ook even XBW review van Metal Arms
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2004
  20. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Metal Arms is inderdaad een game die je moet kopen als je hem ziet liggen. Ook weer een van die weinige games die goed strakke actie met humor weet te combineren.

    En Gladius is ook een game die me erg heeft verrast. Ok ik geef toe dat er wel wat aan mankeert en dat de tussenfilmpjes er uitzien alsof je op een PS1 aan het spelen bent maar voor de rest een erg coole game. Het is een Turn based RPG met gladiatoren die je eventueel ook co-op/multiplayer kan spelen met maximaal 4 spelers.
     

Deel Deze Pagina