Grinnik, ja alles wat brute force beloofde maakte Metal waar
Metal is vele malen beter als brute force, maar toch werd brute force beter verkocht. Kan je zien wat marketing en hype teweeg kan brengen
Vind Metal persoonlijk niet beter als Halo, maar ook niet slechter, even goed.
En het is zelfs nu nog een aanrader.
Maar Metal heeft hetzelfde probleem als wat Panzer Dragoon, Otogi, etc hebben. Het is geen alledaags spel.
Mensen zien een grappig robotje en denken "kiddy" terwijl Metal dat zeer zeker niet is.
Altijd wordt erover geklaagd dat spellen steeds meer op elkaar gaan lijken maar als er dan originelere titels uitkomen, zoals Metal, Otogi, PDO en nog een aantal dan verkopen ze niet omdat ze schijnbaar te anders zijn.
Vind dat soort spellen juist prachtig.
Nou heb ik b.v. onlangs Yager aangeschaft. Ook een spel wat nauwelijks is verkocht. Of beter gezegd nauwelijks in de winkel ligt.
Maar het is een vreselijk goed en vooral mooi spel. Enige nadeel wat het een beetje heeft is dat het eigenlijk niet snel genoeg is.
Laatst bewerkt: 23 sep 2004