1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Onderzoek: Wat kan Microsoft doen om de markt te veroveren met Xbox360?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Willem, 30 jun 2008.

?

Wat lijkt jou het beste dat Microsoft kan doen om marktleider op het gebied van conso

  1. Meer reclame, het image moet immers verbeterd worden

    36,2%
  2. Meer exclusieve spellen in verschillende genres

    40,4%
  3. Xbox Live verbeteren en uitbreiden en als dè reden om een Xbox te kopen propaganderen

    42,6%
  4. Bestaande hardware verbeteren en nieuwe hardware ontwikkelen (Blu-Ray, motion controller)

    53,2%
  5. Blijven doen wat ze nu doen, niet te veel groeien en zich vooral richten op de hardcore gamers

    17,0%
  6. Anders, namelijk....

    4,3%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hallo beste XBW'ers,

    ik ben momenteel bezig met een wat uitgebreider artikel voor de voorpagina van Xboxworld. Daarbij heb ik jullie hulp nodig. Lees snel verder.

    [​IMG]

    Dit artikel gaat over de situatie waar Microsoft zich met de Xbox360 nu in bevind. De Xbox360 wist in het begin van het next-gen tijdperk (wat nu dan weer current-gen is) goed te overtuigen, maar kampte met allerlei problemen. Iedereen kent of heeft zelfs te maken gehad met een defecte console, krassen op de dvd of een vastlopend spel. Nu die problemen grotendeels verholpen en vergoedt worden, lijkt de Xbox360 in te leveren als je naar het marktaandeel kijkt. De Wii overtreft de Xbox360 qua hardware cijfers met gemak, op het gebied van software gaat het ongeveer gelijk. De PS3 houdt een stevige tweede/derde plaats, maar levert niet in ten opzicht van de Xbox360. Het lijkt dus dat de Xbox360 langzaam naar de achtergrond verdwijnt en enkel de hardcore-gamers vasthoudt.
    Betekent dit dan dat de Xbox360 moet uitbreiden? Een groter publiek aanspreken? Misschien meer laagdrempelige games zoals de Wii, of zelfs een motion-controller (geruchten alom!)? Is het uit de dood terughalen van de oude Xbox een plan, om deze in een nieuwe verpakking (Xbox Lite) op de markt te brengen en via Xbox Live de volledige gamescatalogus aan te bieden voor een uiterst zacht prijsje een oplossing? De Xbox kent veel meer laagdrempelige games die een breed publiek aanspreken dan de Xbox360 dat nu doet.
    De toekomst van de Xbox360 ligt sowieso vast. Gamers die nu een Xbox360 hebben zullen er bij blijven en genieten van straks bijvoorbeeld Gears of War 2. De fanbase die de Xbox360 nu heeft, die blijft. Maar dat blijkt niet genoeg, gezien verkoopcijfers.

    Daarom vraag ik nu aan jullie, de mannen en vrouwen (of jongens en meisjes) van XBW om er jullie gedachten op los te laten! Wat denken jullie dat een goede optie voor Microsoft is om een groter publiek aan te spreken? Ligt het in de software, of de hardware? Meer laagdrempelige games die een groter publiek aanspreken? Of juist de motion-controller ter hand nemen om uitgebreide en next-gen games te maken, in tegenstelling tot de Wii die met de motion-controller low-spec games aanbiedt?
    Laat je horen!


    De vragen:

    - Hoe kan Microsoft opnieuw marktleider worden met de Xbox360 en dat blijven?
    - Wat vind je van de evolutie van Xbox Live en wat vind jij dat er nog moet gebeuren?
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2008
  2. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft heeft in mijn ogen al een dodelijke fout gemaakt die een smak fans tegen de borst heeft gestuit en dat is dat er bijna niets backwards compatible is maar vervolgens ze wel als Xbox original aan te bieden en dus 2 x wil verdienen aan de zelfde game.

    Daar hebben Sony en Nintendo al een heel groot voordeel in.

    Een verder sucsses word bereikt door een motion controller , meer kind games zoals nintendo heeft met bijvoorbeeld Wii Sports , en meer party games zoals Buzz van Sony of Mario Kart van Nintendo

    Verder zou een apart Live netwerk voor kinderen tot 12 jaar of zo een groot voordeel zijn omdat kinderen dan veilig kunnen online gamen zonder te maken te hebben met volwassen personen die lopen te schelden en te tieren of erger
     
  3. Redje

    Redje Mafketel 1ste klas

    Berichten:
    226
    Leuk Bevonden:
    0
    De games vind ik best goed, de hardware laat wel eens steken vallen. (console rrod, racing wheel).
    Dit heeft zeker voor een slecht imago gezorgd.
    De 360 maakt als console echt een bak herrie zodat het inzetten als MCE extender niet handig is.
    Dit had echt veel beter gemoeten.

    Buiten dat heeft de 360 geen echte party games zoals Magneto ook zegt.
    Voor de camera zijn er een handje vol games.
    Geen dansmat, geen lightgun, geen wii-mote-look-alike.

    Live is zeker goed, maar als een game wat ouder is (half jaar+) is het lastig om nog een online server te vinden. Dedicated gameservers zou wel handig zijn zoals op PC's.
     
  4. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb nog een interessante vraag:

    Wat vinden jullie van de ontwikkeling die Xbox Live sinds launch van de Xbox360 heeft doorgemaakt? Is er naar jouw mening veel of juist (te) weinig veranderd? Wat vind je goede en minder goede verandering, of zelfs slechte veranderingen? En wat zou jij veranderen aan Xbox Live? Wat moet Microsoft volgens jou doen met Xbox Live?
     
  5. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat Microsoft moet doen om met de Xbox 360 de markt te veroveren? Sony en Nintendo opkopen, niks aan de hand.:thumbs:

    Maar serieus, Microsoft mag wel motion controllers en games uitbrengen maar moet zich vooral blijven richten op de hardcore gamer. Ik ken genoeg gasten (ben er zelf 1 van) die destijds een Wii hebben gekocht, puur om het feit dat het een party console is. Nu raak ik 'n nooit meer aan. Ik ben dan wel in de bevoorrecht positie dat ik naast een Wii ook een 360 heb, maar wanneer een game verkrijgbaar is voor zowel de Wii, als de 360, kies ik voor de 360.

    Verder is Backwards Compability natuurlijk een pre, elke Xbox game zou compatible moeten zijn met de Xbox 360 console. Dat dit nog steeds niet zo is, is marketingtechnisch gezien een groot falen.

    En nu we het toch over marketing hebben; misschien een groot reclame offensief wat hopelijk leidt tot een ander imago?
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2008
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik heb even een klein stukje uit jouw reactie gehaald, waar ik op in wil gaan.

    Het artikel dat ik van plan ben te schrijven, gaat over hoe Microsoft met de Xbox360 verder kan uitbreiden. Door zich enkel of voornamelijk te richten op hardcore gamers en/of de vaste fanbase (zoals nu gebeurt) zal er van uitbreiding of een groter publiek aanspreken geen sprake zijn. Ik ben van mening dat Microsoft niet marktleider hoeft te worden, ik vind het juist goed dat ze zich richten op hardcore gamers en voor die kleine groep (geloof me, hij is kleiner dan je denkt) goede games blijft uitbrengen op een constant niveau.
    Dus wat denk jij dat Microsoft moet doen om juist wèl andere groepen gamers aan te spreken? (die vraag is aan iedereen, niet enkel jij. ;) )
     
  7. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Deze is van de frontpage, voor het artikel gelinkt was aan het forum.

     
  8. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Wat? Jij bent werkelijk de eerste die ik daarover hoor klagen. Dus ik weet niet welke smak fans jij bedoeld. En alle Xbox Original titels zijn ook backwars compatible. :confused: In mijn ogen heeft juist Microsoft het grote voordeel hier. Want de beste Xbox 1 titels komen online te staan en die zijn niet allemaal nog in de winkel te vinden. Microsoft heeft het zeker beter voor elkaar dan Sony (de ene console heeft wel BC, de andere niet |:-). En de Wii...tja, Nintendo heeft een hele rijke geschiedenis. Er is geen console die daar tegenop kan boksen.

    Ik denk dat er weinig is dat Microsoft nog kan doen. Voor mij is het meer "wat had Microsoft moeten doen". Er had een nieuw DVD-formaat en een ingebouwde harde schijf in moeten zitten. Verder kan Microsoft niks doen. Nintendo snijdt een hele nieuwe doelgroep aan en is ongekend succesvol. De overgebleven hardcore gamers lok je alleen maar met meer Exclusives.

    En ja, misschien toch gratis Xbox Live...
     
  9. Dedemsvaart

    Dedemsvaart redonkulous

    Berichten:
    1.261
    Leuk Bevonden:
    24
    Ik vind dat er meer games inderdaad voor een groter publiek moet komen..

    Games als Viva pinata verkopen volgens mij best goed en ik vind dat ze daar gerust meer games van mogen maken..

    En ze hadden natuurlijk nooit xboxen mochten uitbrengen die kapot kunnen gaan..

    Ik zie trouwens ook weinig reclame op TV enz voor de Xbox 360...
    wel heel veel voor de WII en de PS3 maar op dat gebied blijft Xbox toch een beetje achter vind ik...

    Voor mij is de XBOX 360 de perfecte gameconsole...aangezien ik 14 ben en de 360 is toch meer voor de doelgroep tussen de 12 en de 25...

    Maar als ze betere verkoopcijfers willen moeten ze die doelgroep uitbreiden denk ik... bijv. van 5 jaar t/m 40 jaar... beetje zoals de Wii dus.. maar dan wel met goede games voor ''onze'' doelgroep... Gears of War, Call of Duty, Forza Motorsports, etc.

    Dat doet de Wii wel fout..Schijtgames hebben ze voor de jonge mensen tussen de 12 en 20....
     
  10. FR-thaan

    FR-thaan Active Member

    Berichten:
    898
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat Microsofts gewoon goed bezig is, de xbox was niet erg goed, de xbox360 is al stukken beter en de volgende xbox(720?) zal zeker nog veel beter worden. Het belangrijkste is dan dat ze een paar dingen toevoegen, namelijk: Ingebouwde harde schijf en ingebouwde netwerk adapter, nieuw formaat Dvd's en spellen in 1080p (niet dat ik er van gebruik zal maken maar het moet gewoon mogelijk zijn). Dan denk ik dat Microsoft de beste console neer kan zetten. En natuurlijk mogen er bij de volgende generatie geen (lees nauwelijks) hardware problemen meer zijn, de xbox360 heeft gewoon het imago snel kapot te gaan en daardoor kiezen veel mensen voor de playstation3.
     
  11. LifeLongGamer

    LifeLongGamer Used Register

    Berichten:
    276
    Leuk Bevonden:
    2
    @Willem. Duidelijk hoor. Goed topic trouwens, ben benieuwd naar je uiteindelijke conclusie.

    Ontopic:
    Een goeie kart-racer doet het altijd wel goed bij het volk;):lol:

    Verder kan Microsoft veel meer doen met Xbox Live Vision. Ik denk dat het merendeel van de gamers (casual of hardcore) het te gek lijkt om je eigen tronie op een main character te kunnen plakken. Enige game die ik kan bedenken waarin dat mogelijk is, is Rainbow Six Vegas 2. En dan alleen nog in multiplayer helaas.
     
  12. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    XBox Live
    Opzich is XBox Live een mooi medium en was ik er aanvankelijk erg te spreken over, alleen de laatste tijd vind ik toch dat het veel steken laat vallen.

    Qua downloadbare content valt er niet zoveel op aan te merken, het is snel en er is een groot aanbod van Demo's, Video's, Extra Content, Themes en andere profiel dingen, Etc.

    Die XBox originals zijn overigens echt heel leuk! Jammer dat je er alleen weer voor moet betalen...

    Wat ik wel erg vind tegenvallen de laatste tijd zijn de multiplayer mogelijkheden. Ik heb al zoveel problemen gehad om normaal een multiplayer game te spelen met vrienden van me en ik hoor sowieso heel veel klachten vanuit de community.
    - Uberhaupt geen matches kunnen vinden voor een spel dat net uit is praktisch onmogelijk
    - Dan begin je zelf een Player Match, kan een vriend van me nog niet joinen, zelfs niet op invite

    Het is gewoon enorm vervelend als je zin hebt om met een vriend lekker te klieren en het gaat niet, dat is gewoon erg jammer. En daar heb ik de laatste tijd wel veel last van.
    En nee dat ligt niet aan mijn internet, dat is verder prima.

    Ik vind het alleen jammer, dat alles geld kost en vaak ook relatief veel. Je betaalt soms gewoon 5 euro voor een thema die best wel lelijk is, of een uitbreiding op een game die echt geen 5 euro waard is.
    Nu vind ik het persoonlijk niet zo erg om geld uit te geven voor een download (veel mensen wel), maar als het nou een klein bedrag is (een euro ofzo) dan is dat minder erg.

    De Games
    Ik vind dat de diversiteit aan games op de 360 echt bijzonder goed is. Daarom hoef ik ook geen PlayStation 3. Op de PlayStation 3 zijn gewoon geen leuke games. Ja, Metal Gear Solid (vind ik geen ruk aan) en Gran Turismo 5 (vind ik wel vet), maar ja, daar ga ik niet alleen een PS3 voor kopen.
    Heel veel PlayStation fans gaan natuurlijk wel alleen voor Metal Gear Solid en Gran Turismo 5. Daar moet natuurlijk wel rekening gehouden mee worden. Die hebben een bizar grote groep vaste kopers.
    Maar als er een leuke game op PS3 uit komt, komt die ook op de 360 uit. Maar de 360 heeft gewoon een VEEL grotere range aan (exclusieve) games, die (vind ik) leuker en beter zijn dan de games die op de PS3 verschijnen.

    En de WII is gewoon goedkoop, die kan je niet vergelijken met de 360. Bovendien wordt de WII niet zoveel gebruikt als een 360. Ik ken een 20-tal mensen die de WII hebben, die vonden het een maand lang geweldig, daarna hebben ze stuk voor stuk te kennen gegeven hem verder niet zo vaak meer te gebruiken, alleen af en toe.

    Bovendien laat het aantal leuke games op de WII ook te wensen over. Alleen een Super Smash Bros. Brawl en Super Mario zijn echt leuk, maar voor de rest is het allemaal weinig bijzondere games.

    Over Party Games. Ja... Ze zijn er inderdaad niet of nauwelijks op de 360. Maar ja... Die had de oude XBox toch ook niet? En die heeft het ook gewoon prima gedaan, dus ik denk niet dat de afwezigheid van Party-Games veel zou veranderen aan de positie van de 360.
    Als je een console gaat kopen vanwege de party-games, dan kopen mensen alsnog de WII, want die is gewoon veel goedkoper en de controllers zijn dan gewoon leuker.

    Qua games is de 360 DE console bij uitstek. Ze hebben alles in de aanbieding, van kinderspellen, tot strategie spellen en shooters. Alles komt aan bod.

    Blu-Ray/HD-DVD
    Ik denk dat hier de grootste reden zit, dat mensen een PS3 kopen. Ze krijgen een console + Blu-Ray speler in één. Als ik mensen spreek die een PS3 hebben gekocht is dat een grote factor.

    Mij persoonlijk interesseert het echt GEEN KONT of dat erin zit, DVD kwaliteit vind ik scherp zat, ik hoef geen neusharen te kunnen tellen.
    Maar opzich kan ik het argument best goed begrijpen.

    Controllers
    Ik lees hier veel discussie over de controllers. Dat ze meer met bewegings-gevoelige-controllers moeten doen, zoals die op de WII worden gebruikt. Kan best leuk zijn, ik denk niet dat dat een reden is om een 360 te kopen, maar het kan een aantal games best leuk maken.

    Ik dacht dat ik een keer gelezen had, dat Microsoft bezig was met het ontwikkelen van vrijwel identieke controllers als die van de WII en dat die eind dit jaar op de markt zouden komen, maar ik weet niet in hoeverre dit waar is.

    Eh... Ja, verder weet ik hier eigenlijk ook niet zoveel meer over te bedenken...

    Backwards Compatibility
    Misschien één van de grootste argumenten tegen de 360. Het is wel erg jammer/gierig (of je het jammer of gierig vindt, mag je zelf bepalen) van Microsoft dat ze daar gewoon weinig aandacht aan hebben besteedt.

    Ik heb een hele kast vol met leuke XBox games die ik niet meer speel omdat ik geen zin heb om 2 consoles op een TV aan te sluiten en dat is jammer! Iedereen weet dat veel PS3 mensen nog PS2 spellen spelen (en terecht!) omdat daar gewoon prachtige games tussen zitten.

    Natuurlijk, de toppers zijn speelbaar op de 360, maar het werkt niet altijd lekker, soms is het traag, soms lopen ze af en toe vast...

    Ik vind het een leuk initiatief van Microsoft dat ze die XBox Original op Live hebben gezet. Als je de games nog niet hebt. Anders kan je weer dokken voor een spel dat je al hebt...

    Performance van de 360
    Opzich vind ik de 360 goed presteren. Als je gaat vergelijken tussen de 360 en de PS3, die theoretisch op de 360 zou moeten poepen, vind ik de verschillen minimaal en vind ik geen van beide beter.

    Er zijn verschillen, maar waar de één met kleuren beter scoort, faalt die weer bij andere elementen. Gemiddeld kom je op hetzelfde uit, dus wat dat betreft doet de 360 echt niet onder.
    Vergeleken met de WII is het natuurlijk een ander verhaal. De WII is gewoon een ander type console, dat grafisch volledig poep wordt geblazen door zowel de PS3 als de 360 en doet daarom ook eigenlijk niet mee in de console-strijd.

    Wat ik wel moet zeggen is dat ik de 360 toch wel TE vaak vind vastlopen. Ik weet niet waardoor het komt. Ik heb zelf met Oblivion geen problemen gehad. 100 uur gespeeld, ik heb 1 vastloper gehad.
    Toch hoor ik mensen die om het uur een vastloper hebben, dat heb ik dan weer niet gehad.
    Helaas heb ik bij andere games dan wel weer een vastlopertje hier en daar. Het is NIET regelmatig, maar...
    Ja kijk... Dat een console eens een keertje vastloopt, dat kan nu eenmaal. Alleen gebeurt het bij de 360 net iets te vaak om het af te doen als "zelden eens een keertje". Ik hoop dat mijn punt duidelijk is.

    Reputatie 360
    Dit is denk ik HET BELANGRIJKSTE PUNT dat de 360 niet optimaal scoort in de console branch. De reputatie.

    Als je met iemand spreekt die nog geen console heeft, of in het bezit is van een PS3 of WII (kan ook trouwens wel dat die al een 360 heeft), dan is toch de gemiddelde opvatting:
    Een 360 gaat vaak stuk en maakt krassen op je DVDs

    Dat komt door de berichtgevingen op TV, het is groot nieuws geweest dat ze veel kapot gingen en die krassen op de DVDs is ook wereldnieuws geweest.
    DAT SCHAADT JE IMAGO HARD!!!

    Mensen die niet bekend zijn met consoles kopen daarom denk ik liever geen 360. Zij weten niet beter. Ik heb 2 360's staan, een normale en een Elite, die zijn allebei nog niet stuk gegaan in de afgelopen 2 jaar (de Elite is natuurlijk wat nieuwer).

    Mensen willen geen 200-300 euro uitgeven aan een console waarvan ze gehoord hebben dat hij stuk gaat of DVDs kapot maakt.
    Daar komt de XBox ook denk ik niet meer van af.

    Kijk naar Italiaanse auto's. Alfa Romeo's zijn duur in de aanschaf, maar zijn de sterkst dalende auto's qua prijs na aanschaf. Omdat ze vroeger (lees tot 15 jaar geleden) nogal de neiging hadden om te roesten en regelmatig gewoon een defect te krijgen.
    Tegenwoordig speelt dat niet meer, of nauwelijks op, maar toch zitten ze vast aan dat imago. "Alfa? Dat zijn roestbakken..."

    Ik denk persoonlijk dat dat het hele euvel is van de 360 op dit moment en meer echt niet.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2008
  13. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0

    Neeeeee , dat nooit , goede service (of servers) kosten geld , geen lidmaatschap opbrengsten geen geld voor goed onderhoud en vooral goede spullen , in die 5 jaar dat ik live heb heeft het er 3 x uitgelegen :thumbs:

    En de beste Xbox 1 titels zijn al in bezit bij de mensen die ze willen , de rest speelt ze niet omdat ze in vergelijking met de xbox 360 games niet meer uit zien , maar juist die mensen vonden het gewoon verraad tegen over de oude xbox dat niet alles gelijk te spelen was , ik noem een PGR3 wat bijna 2 jaar heeft geduurd voordat ie backwards was en zo zijn er zat titels die erg populair waren maar nog steeds niet backwards zijn
     
  14. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind eigenlijk niet dat het slecht gaat met de 360.

    Eerst even mijn mening: De wii is het meest verkocht maar is leuk voor even niet voor non stop. De playstation 3 heeft geen games, en iedereen die ik ken met een ps3 (zijn er niet zo heel veel) vinden dat er vrijwel geen games zijn en dat het online slecht is. De 360 daarentegen heeft een ongekende online service, en heeft een heel groot spel aanbod. Daarnaast heb ik pas nog laatst gelezen dat er 5 miljoen 360`s in Europa verkocht zijn. Dat is 3kwart tot een miljoen meer als ps3`s

    Het punt is: een beetje gamer weet heel goed wat hij zelf wilt en komt in de meeste gevallen bij de 360 uit. Alleen ouders, zien WII reclames, en kennen de naam playstation nog van de vorige generatie. Ook is er een fanbase van playstation die is ontstaan door de vorige consoles. Veel reclame zien we ook niet op de Nederlandse tv. Terwijl er in vrijwel ieder reclame blok overdag wel een WII reclame voorbij komt.

    Maar op het moment; overheerst de 360 in de USA en in Europa boven de ps3. Daarnaast vraag ik me af of ik een WII wel als concurrent zie van de 360? Ik vind een pc nog meer concurrentie bieden dan een WII. Nintendo gaat voor een heel ander publiek, en is meer voor een console erbij. De strijd voor de echte gamer wordt gevoerd tussen de PS3 en de 360. En hoewel het de laatste tijd beter gaat met de verkoopaantallen van de ps3 staat de 360 nog steeds aan kop.

    Voor de 360 gaan er grote titels bijkomen: Gears of War 2, Fable 2 die ook weer zullen zorgen voor extra aankopen. Ik lees overal op het internet dat mensen hun console verkocht hadden maar een nieuwe aan gingen schaffen voor het vervolg van Gow. En ik lees veel op internet terug (misschien omdat ik het wil lezen dat zou kunnen) dat de ps3 gewoon geen games bied en dat de online service niet goed is.

    Conclusie: Ik vind dat de 360 het goed doet op het moment. De ps3 loopt nog achter, en de WII staat wel voor maar zie ik zelf niet als echte concurrent. (goed het is er dan wel 1) De 360 zou meer reclame kunnen maken en bijvoorbeeld een afdeling kunnen toevoegen voor kinderen (bijv motion controller). Daar wou ik dan nog aan toevoegen dat Zowel Playstation als Nintendo al veel ervaring heeft en al lang meegaan in de videogame wereld. Voor xbox is dit pas de tweede ervaring, en ik vind het een hele goede. Ikzelf heb eerst een playstation 1 gehad, ben toen overgegaan op een gamecube en heb nu een 360. 3 verschillende generaties en 3 verschillende merken. Ik ben benieuwd wat de volgende generatie ons gaat brengen. :)
     
  15. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Toch had ik graag gezien dat meer games BC waren, RSC2 maargoed dat is dan ook nog de enige game die ik heb van de Xbox 1. Had hem graag nog eens gespeeld... maar waren ze nu helemaal gestopt met de BC lijst aanvullen?
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Mensen, even voor de duidelijkheid!

    Ik stel de vragen hoe Microsoft opnieuw marktleider kan worden en blijven? en Wat vind je van de evolutie van Xbox Live en wat vind jij dat er nog moet gebeuren?
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2008
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Is het Playstation netwerken dan toch beduidend minder? Dan zou ik voor die prijs van Live wel Live op de hele console willen hebben. Ik vind het zeer storend dat ik alleen online kan spelen op mijn broertjes account.
     
  18. Peetvs

    Peetvs Piet piraat

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het altijd wel zal blijven de strijd tussen andere consoles
    maar als de xbox 360 meer aandacht wilt treken dan denk ik dat ze dat toch moeten doen met xbox live meer download opties of een muis met toetsen board maken dat we dan ook
    de pc games kunnen spellen ik heb er nog genoeg ! ;)
     
  19. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar geven mensen toch ook antwoord op?
    Als je reacties leest kan je veel te weten komen i.p.v. een voorgekauwd antwoord op je vragen te krijgen.

    Zoals je kunt lezen, ik en Cybeln hebben op de vorige blz boeken geschreven over de 360 ongeveer :9, is er discussie.

    -Er wordt veel geklaagd over de Backwards Compatibility.
    -Mensen vinden dat die 360 Vision meer gebruikt moet worden.
    -Sommigen hebben liever wat meer Kiddie games.
    -Cybeln en ik zeggen eigenlijk allebei dat MS niet zoveel aan die marktpositie kan doen. Ze doen het eigenlijk super.
    -Alleen vind ik dat ze aan dat stigma van kapotte consoles vast zitten.
    -Mensen zijn zeer tevreden over XBox Live, zeker omdat Sony het laat afweten

    Daar kan je toch veel informatie uit halen? ;)
     
  20. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil wil wat ik net geschreven heb wel kort samen vatten voor je: :)

    Xbox live is geweldig, heeft een geweldige vooruitgang geboekt en moet vooral zo door blijven gaan in deze stijgende lijn. Het moet ook echt een betaalde service blijven. Xbox onderscheid zich nou eenmaal met de online functies.

    Ze moeten om een groter publiek te pakken de kinderen en ouderen aanspreken. De hardcore gamer hebben ze al. Hier kunnen ze bijvoorbeeld met motion controller komen en/of meer reclame maken.

    Om het publiek te houden moeten ze met xbox live doorgaan wat ze nu doen, en moeten ze vooral veel exclusieve titels uit blijven brengen! Hierin onderscheid de 360 zich echt van de ps3.

    Haha geweldig, en dan ook nog reageren in dezelfde minuut. We kunnen samen een boek uitbrengen? 8)
    Mooi stuk trouwens, die bleu ray was ik nog vergeten maar denk dat weinig gamers daar echt om geven.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2008

Deel Deze Pagina