1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Onlive Cloud Gaming Service

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 24 mrt 2009.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    proxy! Dan kan ik het iig eens uitproberen:+

2. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Alleen wat ik me afvraag. Ze zeggen dat het op veel oude crap PC's enzo kan.. alleen mijn vorige oude PC'tje van een jaar of 3 oud kon echt geen HD video afspelen :confused: Hoe verwachten ze dan dat het te doen is op een apparaatje zonder GPU?

3. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Omdat het dus via hun video kaart gaat:/ enkel de internet verbinding van je pc wordt gebruikt volgens mij en je monitor natuurlijk, dus wil je hd hebben moet je wel beetje fatsoenlijke monitor hebben lijkt me.

4. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ja, maar je PC moet nog steeds een 720p video op je scherm toveren, en dit kost ook GPU en (compleet als geen GPU aanwezig is) CPU kracht.

5. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Uhm zoveel verstand van computers heb ik niet dus kan hier geen reactie op geven hehe. Maar zover ik weet ging zo'n beetje alles via hun.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    als je in staat bent om 720p te streamen van sites af ed dan moet dit ook lukken :)

7. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Snap ik, ikzelf kan gewoon Crysis enzo op very high en HD afspelen.

Maar de meeste kut pctjes kunnen HD dus alleen heel schokkerig spelen ;)

8. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, maar je kan niet verwachten dat als geen goede GPU (nou kunnen de meeste videokaarten van 1 jaar oud wel 720p aan) dan kan je ook niet 720p streamen. De videokaart die zet namelijk de informatie om in beeld, dus zal je toch een beetje goede GPU moeten hebben.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Voor streamen kan je ook prima leunen op je gewone processor (en RAM) :) Daar heb je helemaal niet perse een grafische kaart voor nodig

@ Ebritil: zonder diezelfde pc te hoeven upgraden kan je straks ook crysis 5 afspelen bij wijze van ;)

10. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Mja, geef het 10 jaar en dit kan alles idd veranderen. Want als iedereen van deze diensten gebruik zou gaan maken dan blijft er meer geld over voor games.. de gaming industrie krijgt een boost, er wordt minder illegaal gedownload en dus kunnen de prijzen fors omlaag en gaat de concurrentie bij ontwikkelaars omhoog.

Dat zou wel win-win zijn :)

11. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik snap het niet helemaal, die vent in dat interview zegt dat je geen GPU nodig hebt, maar hoe willen ze dan HD gaan decoderen op je monitor.. Of zit er in dat kastje een GPU die HD kan decoderen?

Met een alleen een processor kan je iig (nog) geen FullHD decoderen dus wat ze zeggen klopt niet helemaal.. Twijfelachtig :+

12. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Naam is weinig orgineel, communitie functies ook.

ON(xbox)LIVE,

Ik weet het niet, eerst zien dan geloven.

Ik verwacht binnenkort berichten te lezen over rechtzaken om pattenten en dergelijke.

We wachten af...

Edit: Het technische verhaal blijft ook maar een beetje vaag.

Stukje geschiedenis van een andere pc games console, klinkt vast nog wel bekend in de oren:

The Phantom was a controversial video game console that was allegedly under development by Phantom Entertainment, formerly Infinium Labs. The cancelled device was supposedly planned to be capable of playing current and future PC games, giving the system a massive initial game library and making it easier for developers to produce games for the system. The system was supposedly designed to use a direct-download content delivery service instead of the discs and cartridges used by most game consoles.

Laatst bewerkt: 24 mrt 2009
  13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dit is nog een beetje toekomstmuziek maar het is absoluut wel waar we uiteindelijk naar toe gaan. Content on demand, digitaal afgeleverd wanneer jij het wil op een pay to watch/play basis

wie zegt dat het lokaal gedecodeerd moeet worden?

Het opbouwen van het beeld gebeurd aan de andere kant, het enige wat er over de lijn gaat is beeldwijzigingen, beetje zoals een citrix sessie werkt. Ben alleen wel benieuwd hoe dik je lijn moet zijn en hoe gevoelig het is voor latency

14. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Echt heel erg gaaf. Als dit nu al werkt zou dit een stap in de richting zijn waarvan ik al had verwacht dat dit pas over jaren zou gebeuren.

Volgensmij is straks alles inclusief dataopslag in dit soort centers en heeft ieder apparaat en wireless internet connectie. Belangrijke thema's worden veel meer dingen als: beveiliging van je gegevens, snelheid van connectie, etc ipv snelheid cpu, grafischekaart etc.

Duurt niet lang meer voordat de architectuur van je laptop bijvoorbeeld zo is dat het slechts nog om een puik beeldscherm gaat, top toetsenbord en de rest streamt hij wel met het datacenter. Veel bedrijven doen het zo al...

15. kilon

kilon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar een bedrijf wil toch winst maken? Waar gaat dat dan in zitten? Dat die apparaten 1 dag na de garantie stuk gaan ofzo?

16. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Provisies lijkt me.. een bedrijf zoals EA bied hun titels aan via Onlive en als iemand het dan via Onlive speelt een paar procent voor Onlive en de rest voor de andere partijen?

17. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Ik zal je vertellen waar het echt grote geld zit. Naar schatting wordt 95% van de pc titels illegaal gespeeld. Dit kastje maakt (lijkt mij):

1. de doelgroep voor het spelen van deze spellen in hoge kwaliteit met ongeveer 220 miljoen users groter (dus dit zijn mensen die een snelle internet verbinding hebben, maar geen snelle computer)
    2. je betaald iig voor een spel. Het is in ieder geval niet meer zomaar illegaal te hacken. Ookal zouden ze minder vragen per game vanwege een abbonnementsvorm, ze verdienen er in ieder geval op en creeƫren extra afzet met bestaande spellen.

Ze pakken van de omzet denk ik een percentage net als een retialer dit zou doen..

Edit: Schiet me net pas te binnen. Als dit echt aanslaat gaan bedrijven als Ziggo niet echt blij worden :p

18. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Waarom niet? Er zal meer vraag komen naar breedband verbindingen dus meer klanten met een groter abbo -> meer geld. Alleen nog maar de vraag of de capaciteit van het netwerk het aan kan.

19. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Dit ziet er wel goed uit, maar ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen met betrekking tot het dataverkeer, want dat gaat echt enorm worden. Zeker als je de communitie-services gaat gebruiken geldt volgens mij voor elke verdubbeling van gebruikers minstens 4x de bandbreedte en misschien zelfs wel 8x..

Het concept is daarentegen wel briljant, het is gewoon echt een andere manier van game-distributie.

20. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Als je het zo zou redeneren wel. Ik verwacht dat de totale bandbreedte mits dit groot aanslaat significant zal stijgen, terwijl de abbonnementen echt niet worden geupgrade. Om je een voorbeeld te geven, ik heb ziggo midi. Ik gebruik echt geen bal, af en toe een onlinegamepie, en voor de rest meestal gewoon surfgedrag. Wanneer ik dit zou gebruiken hoef ik niet te upgraden,maar gaat mijn gebruik in de maand naar vewachting wel 20x omhoog. Ik denk dat dit voor velen het geval zal zijn.

Daarbij zijn grote verschuivingen als dit op korte termijn nooit rilext voor bedrijven omdat er massaal geinvesteerd moet worden in nieuwe apparatuur wat langzaam wordt afgeschreven en terugverdient i.p.v. een stabiele mate van doorinvesteren.

Misschien overschat ik de impact iets, ik ken de cijfers niet, maar kanme zoiets best voorstellen.

Deel Deze Pagina