1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Onlive Cloud Gaming Service

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 24 mrt 2009.

1. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Muziek zal hier sowieso niet naar overstappen, mensen willen dit op hun mp3 speler hebben, niet gestreamed.

2. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Je hebt gelijk, als ik een facepalm plaatje had, dan had ik hem nu gebruikt.

3. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    In de VS thread had ik hier ook al iets over gepost en had deze eigen thread nog niet gezien.

IN mijn optiek... Het is onmogelijk om 720p vloeiend zo snel op je scherm te krijgen. Men heeft al moeite om dit met films voor elkaar te krijgen (youtube HD, vimeo.com in HD, Apple TV etc.) terwijl met film de datastroom altijd hetzelfde is. Gaming is interactief, als de gamer snel omdraait etc. moet een wereld toch opgebouwd worden? Dat kan natuurlijk nooit zo snel door een 4MB lijntje gebeuren.
    Als ze dit wel voor elkaar kunnen krijgen hadden ze in de 7 jaar al lang opgekocht geweest door Microsoft/Apple/Sony of ieder ander bedrijf dat miljarden steekt om bij ons in de woonkamer onder de tv te komen staan.

Ik ben nu hun persconferentie aan het kijken en als dit echt mogelijk gaat zijn dan denk ik maar aan 1 ding.....
    Jan Sloot!!! :eek::eek::eek:
    Zijn uitvinding zal wel bij deze heren terecht zijn gekomen :)

Jan Sloot's datacompressiesysteem

4. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    ze zijn idd al 7 jaar bezig maar verwacht het pas over 7 jaar als standard. Dan is glasvezel ook standard en kan je met 15 MB/s (kan nu ook al maar is duur (60€ per maand)) downloaden. Dan kan je makkelijk een 1080p fil mee streamen.

5. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik kan er gewoon niet bij dat zoiets revolutionairs als dit zo lang stil is gebleven...
    MS, Sony, Apple en andere partijen steken miljarden $'s om zoiets voor elkaar te krijgen... Het lijkt mij dat dit soort zaken al lang onder de paraplu van dit soort partijen zijn gebracht... (lees, in een vroeg stadium gekocht ;) )

Edit: de persconferentie bekeken en ze komen toch wel zeer serieus en bekwaam over...
    Ik ben nog sceptisch maar blijf het met belangstelling volgen :)

Laatst bewerkt: 26 mrt 2009
  6. GamerJensen

GamerJensen Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  7. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Waarom niet? Muziek on demand waar je ook bent? Als de techniek er klaar voor is en je direct toegang hebt tot je eigen playlist via het internet dan denk ik dat het hier ook voor muziek gewoon naartoe gaat (content=content).

Daarnaast natuurlijk (mobiel)bellen over internet, tv on demand over internet, etc. Ik denk dat een nieuwe generatie zometeen echt niet meer fisiek iets willen hebben, die stappen veel makkelijker over. Wat dat betreft lijken we nu al soms op een oude generatie die per se een boekje bij een spel willen hebben.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Voor muziek moet je Seeqpod maar eens checken. Playslists opbouwen op je account die je overal kan opvragen. Erg handig!

9. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
  10. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Jij bent nu wel heel ver vooruit aan het denken, ik bedoel dan moet het dus iets draagbaars worden zoals een mp3 speler wil dat interessant gaan worden voor het publiek en om overal draadloos een super snelle internet verbinding te hebben (in de trein, waar je ook bent) dat gaat nog wel even duren:)
    Ik had het gewoon over Onlive.

11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Mij lijkt ook niet dat de internetverbindingen het gaan trekken. We hebben nu een abbo van 6 mbit p/s en bij Youtube HD of South Park HD dan hapert ie al supererg en bij het streamen van HD films van de PC naar mijn Xbox moet ie ook superveel laden. Dus er moet iig eerst iets aan de verbinding gedaan worden. Maarja, ze zullen wel aan het meeste al gedacht hebben.

12. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Ach, binnekort komen er vast wel weer innovaties op het gebied van internet dat glasvezel er 10 x uittrekt ofzo, weet jij het 8)

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Daar zijn de dedicated datacenters voor ;)

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ja die coderen het signaal en je eigen pc gaat het weer decoderen.

"Perlman heeft een methode gevonden om datacompressie te verhogen op een manier die veel minder processorvermogen vraagt van een computer. Hierdoor is data veel makkelijker en sneller via internet te verzenden. "

Heel interessant dit, en zeker revolutionair. Als dit daadwerkelijk gaat werken en aanslaat kan je het net zo goed ook gebruiken met andere programma's dan games..
    In de toekomst is alleen nog een monitor + cpu nodig :D

15. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Volgensmij deed je toch ook echt een voorspelling over muziek ;).

En zo ver weg is dat toch niet meer? Kijk maar eens naar de prijzen van laptop-internet abbonnementen de laatste tijd. Met een beetje mobiel abonnement stream je vrolijk on the fly youtube filmpjes, muziek mag dus geen probleem zijn.. Volgensmij heb je straks alleen nog maar een wachtwoord nodig etc, en kun je via die gegevens overal inloggen op de snelheid waar jij voor betaald. Ik denk dat het echt geen 20jaar meer gaat duren voordat ieder "media" of communicatie apparaat gewoon een draadloze internetconnectie heeft met toegang tot je eigen media verzameling.

Laatst bewerkt: 26 mrt 2009
  16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
  17. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En dan hacked iemand hun servers en hebben al jouw persoonlijke gegevens, documenten etc.

18. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    ipv jouw veel makkelijker te kraken pc ;).

Maar je hebt wel gelijk, jezelf online identificeren en beveiliging van gegevens wordt steeds een belangrijker onderwerp.

19. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, maar voor m'n eigen pc is een doelgerichte kraakactie nodig die vermoedelijk op mijn persoon is gericht en voor zo'n datacenter een algemene.

Even afgezien van beveiliging houdt ik zelf graag backups van bepaalde informatie etc

20. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    En gaan we op gebied van grapic's geen stap meer vooruit,
    Waarom? omdat wij geen nieuwe videokaarten meer kopen en die markt dan geheel instort.
    Want als er geen geld binnenkomt dan is er ook geen geld voor de ontwikkeling van nieuwe kaarten.

Onlive zal dan zelf nieuwe videokaarten moeten gaan ontwikkelen of Onlive moet nvidea of ati gaan betalen om een nieuwe kaart te ontwikkelen.

-----

Remember The Phantom.

Deel Deze Pagina