1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Onlive Cloud Gaming Service

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 24 mrt 2009.

1. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    :eek: nooit gedacht dat die oostbloklanden zo snel internet hadden.

2. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Litouwen en Letland en ook Slovenie zijn de rijkste landen daar in die regio, dus het is helemaal niet zo raar. :)

3. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Ik denk dat het voorlopig wel blijft in amerika. Voor een kleine groep mensen. Als er teveel mensen abonneren denk ik gewoon dat er een te grote budget nodig zal zijn.
    Ik denk niet dat het haalbaar is dat een project als dit wereldwijd beschikbaar zal zijn.
    Ik verwacht dat Onlive een stille dood tegemoet gaat.
    Volgens mij hebben ze 7 jaar geleden gedacht dat dit een goed idee zou zijn. In de tijd van de ps one. De ps2 en xbox kwamen net kijken. Echter waren de graphics niet zo geweldig en bestond er alleen SD gaming. Dus weinig data en cpu power. Ik denk dat Onlive in die generatie zeker succes zou kunnen hebben gehad. Ik heb echter het vermoeden dat ze bij Onlive de snelle ontwikkeling vd consoles over het hoofd hebben gezien. Nu is er oppeens HD gaming. 720p en straks wordt 1080p misschien standaard. Significant meer data en cpu kracht is nodig. Ik denk dat ze bij Onlive bij het horen van dit nieuws het project toch maar door hebben gezet om maar het beste van te maken. Het project afkappen zou teveel kapitaal vernietiging zijn?
    Ik zie het gewoon niet gebeuren dat Onlive wat kan worden.

4. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Uhm 7 jaar geleden bestonden er gewoon al hd tv's hoor dus ze zullen zo iets echt niet over het hoofd hebben gezien, iedereen weet dat consoles zich door blijven ontwikkelen. D8 je echt dat ze toen dachten dat de consoles destijds het maximaal haalbare zou zijn?:)

Laatst bewerkt: 28 mrt 2009
  5. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    :lol:
    Haha, tuurlijk. Als men 1 ding al jaren goed weet te voorspellen dan is het de exponentiele toename in computing mogelijkheden. Men weet ok dat games deze mogelijkheden ten volste benutten. Jij denkt dus echt dat hier miljoenen in worden gepompt door experts die aan de geboorte van pc's en internet hebben gestaan en geen rekening hebben gehouden met de toenemende kracht van cpu's en gpu's :lol:. Kijktip: http://www.dailymotion.com/video/xsjrw_ray-kurzweil-at-ted-2005_fun (sowieso is bijna alles van TED het kijken wel waard ;) )

Daarnaast zijn termen als 720p en 1080p totaal n.v.t. voor pc gaming, men heeft daar al jaren variabele mogelijkheden in verschillende maten hoge resoluties (iig hoger dan tv's).

Dat Onlive het welloicht niet red is natuurlijk een goede mogelijkheid. Veel innovatieve ideeen redden het uiteindelijk niet in de markt. Ik vermoed dat als het Onlive faalt, dat dit het geval is vanwege het niet aansluiten van het aanbod op de vraag. Voorbeeld: wellicht is het grootste gedeelte van de markt nog niet toe aan het niet fysiek bezitten van de content.

Cloud computing (en ook gaming via servers) komt er uiteindelijk zeker, daar ben ik van overtuigd. Of dit business model het gaat redden is denk ik mnder zeker.

Laatst bewerkt: 28 mrt 2009
  6. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28

Ik zie onlive alleen falen als het niet aan hun technische beloften kan voldoen.

7. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Maar waarom word er gelijk gesproken over een aantal servers in amerika?
    Waarom niet een bepaald aantal per land ofzo, en die dan verbinden met een centrale server in het wereld deel en die weer met 1 over de hele wereld????

8. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ze moeten denk ik eerst kijken of het een succes is voordat er meerdere centrales kunnen neerzetten.

Trouwens ik heb een wat meer accurate website gevonden over internetsnelheden die de gemiddeldes van een land meet, de vorige top 10 die ik postte was enkel die met de snelste providers blijkbaar dus deze is wat beter:

Bron: http://www.speedtest.net/global.php
    Top Countries by Download Speed
    1.17.83 Mb/s Korea, Republic of
    2.16.07 Mb/s Japan
    3.11.55 Mb/s Sweden
    4.11.28 Mb/s Lithuania
    5.10.33 Mb/s Romania
    6.10.11 Mb/s Latvia
    7.9.39 Mb/s Bulgaria
    8.8.97 Mb/s Netherlands
    9.7.59 Mb/s Germany
    10.7.39 Mb/s Russian Federation
    11.7.26 Mb/s Moldova, Republic of
    12.7.23 Mb/s Slovakia
    13.7.15 Mb/s Switzerland
    14.7.04 Mb/s Finland
    15.6.98 Mb/s Denmark

Zie je toch dat Nederland wat lager staat wat ik ook verw8 had trouwens. Wel opvallend dat Roemenie zo hoog staat.

9. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    ik snap dat tabelletje niet. Wat bedoelen ze bv 8.8.97 MB/s. Ik heb nog nooit een getal met met 2 komma's gezien
    EDIT: ik snap het al

10. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Staat beetje onduidelijk aangezien de nummering kwa top 15 ervoor staat dus die moet je wegdenken.
    Via die site worden snelheid tests gedaan en daarop meten ze het gemiddelde en aangezien er al ruim 750 miljoen van die tests zijn gedaan geeft dit de goede cijfers aan.

Laatst bewerkt: 29 mrt 2009
  11. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Wees daar voorzichtig mee :p. Veel technisch superieure ideeën hebben het niet gered. Denk bijvoorbeeld aan de CD-i van Philips. Andesom zijn technisch inferieure ideeën soms erg succesvol, denk aan SMS.

Ik denk dat Onlive op de Nederlandse markt moeilijk kan hebben door het ontbreken van retailers (dit is financieel een voordeel, maar vergeet niet de macht van retailers om een artikel te maken of breken), het Betalingssysteem (we zijn hier niet zo happig op credit card betalingen) en het feit dat men de content niet meer bezit, slechts huurt.

Alles is op te lossen. Maar als ze dit niet goed vermarkten kan het wel eens veel te lang duren voordat het poduct aanslaat bij een groot genoeg gedeelte van de markt om break-even te draaien.

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik hoop dat dit echt snel komt. Ik wil de Sims spelen maar mijn laptop trekt het niet en op de pc beneden mag het niet meer omdat de pc er te traag van wordt met alle uitbreidingen erbij :'-(

13. Sanguine

Sanguine Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit stond laatst zelfs in de krant, het lijkt mij wel handig :)

14. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Maar hoeveel gaat het abbonoment dan kosten? En zullen de internet providers er blij mee zijn?

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Waarom zullen de internet providers er niet blij mee zijn? Ik denk eerder dat de PC fabrikanten not amused zijn met dit nieuws.

16. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik denk dat dit absoluut de (nabije?) toekomst van gaming gaat worden!

Die man was hoofd ontwikkelaar van Eidos en de andere heeft quicktime ontworpen, die weten echt wel waar die over praten.
    Een half jaar geleden hoorde ik al iemand in een interview zeggen dat ze het hele gamen online wilde gaan maken, zonder dat je een console nodig zou hebben dus er zijn al meer bedrijven mee bezig.
    Dat je nu hd films kunt streamen had ook niemand voor mogelijk gehouden.

Stel je voor dat je het geld wat je nu hebt uitgegeven aan hardware zoals xbox/ps3 en games had kunnen besparen en als extra budget aan je scherm zou kunnen spenderen :)

Het spelen van games kan via kopen of huren, dat is helemaal een makkelijke manier om te kijken of het wat is. Nog mooier dan demo's, al zat die mogelijkheid er ook op zag ik.

Ik wil wel weten of de 1080p snel haalbaar gaat worden.

Het kastje zag er trouwens gelikt uit, met de hdmi output en wanneer je geen receiver hebt met hdmi, een optische uitgang. Ook met extra kabels voor analoge aansluitingen.

Ik denk dat het wel gaat gebeuren: ze beginnen met enkele games en breiden het daar vandaan uit. Bovendien ben ik blij dat er eindelijk een systeem komt wat het irritante illegale downloaden en verspreiden een beetje tegen gaat.
    Dit komt alleen maar ten goede van ons, want de prijzen van games zullen dalen. Ook al vanwege de grote afzetmarkt.

Laatst bewerkt: 31 mrt 2009
  17. gnudde

gnudde MGMT

Leuk Bevonden:
    4
    Volgens mij komt morgen het verlossende antwoord:

"Best georganiseerde 1 april grap sinds tijden" ...

18. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Dat geloof ik niet. Zoals ik al zei zijn er al meerdere bedrijven mee bezig, het online verwerken van de games zodat je geen console nodig hebt.

Er zijn ook mensen die roepen dat er geen 1080p tv komt omdat de bandbreedte veeeels te groot is.

http://www.engadgethd.com/2009/03/31/xstreamhd-takes-baby-steps-towards-reality/
    http://www.satnews.com/cgi-bin/story.cgi?number=1718462399

Het gaat er sowieso komen, maar hoe snel dat is dan nog de vraag.

Microsoft heeft zelfs de hd-dvd laten vallen en maakt geen blu-ray speler voor de xbox, louter en alleen omdat ze hd willen streamen. Nu is film iets anders dan gamen, maar het geeft aan waar we naartoe gaan.

Als het een grap zou zijn, dan hadden ze wel 1080p beloofd. Het lijkt me een beetje erg veel werk voor een 1 april grap.
    We zullen het zien, ik heb me aangemeld voor de nieuwsbrief en heb de bevestiging binnen.

19. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En vergeet de game/speelgoedwinkels niet, als deze dienst veel gebruikt gaat worden lopen zij ook veel inkomsten mis.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Waarom niet, de hardware is toch nog steeds nodig? Alleen op een andere plek. Daarnaast verlaagt dit de drempel voor veel mensen dus heeft online ws nog meer rekenkracht nodig. Ik zie hardwarefabrikanten hier echt niet rauwig om zijn. Lekker gemakkelijke distributie ook, het gros van de eindverkopers kan er dan uit! :)

Deel Deze Pagina