1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Onlive Cloud Gaming Service

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 24 mrt 2009.

  1. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    dat zijn ook mijn gedachten: Dat het nooit te halen is door technische belemmeringen, en dan nog de eventuele bureaucratische belemmeringen.
    Ik heb altijd het gevoel dat veel mensen/bedrijven tegen verandering zijn en dat daardoor weinig dingen doorgaan.
     
  2. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    In grote lijnen wa Blu Ray misschien een goede keuze voor Sony, om deze nieuwe technologie ook te implementeren in de PS3 vind ik dubieus. Het was een zeer nieuwe technlogie waardoor de stukprijzen van deze units relatief (vergeleken met andere informatie distributiemethoden) enorm hoog lag. In princiepe niet erg, deze consumententechnologie wordt meestal via "afroomstrategieën" verkocht, echte innovators kopen deze spelers dus toch wel ondanks het hoge prijskaartje.

    Echter, de PS3 concurreert niet als mediadevice, maar in de eerste plaats met andere consoles. Deze consoles bieden plezier voor een veel lager prijskaartje dan de kostprijs van die dure BluRay. Daarom moesten ze iedere PS3 zwaar met verlies verkopen, kwamen ze op prijs/kwaliteit verhouding als gameconsole nog niet in de buurt van de meest direct concurrent Xbox en als media device is het voor veel mensen ook niet echt weggelegd. In het kort: het was een heel dure gameconsole, en een zeer goedkoop niet praktische blu ray speler. Beetje "stuck in the middle" zegmaar. Tel daarbij op dat die Cell processor ontsettend duur is om goed mee te programmeren en je hebt een console die de eerste jaren (vanwege de terugverdientijd van deze nieuwe technologieën) een complete mismatch voor consument en goede ontwikkelaars. En dat heeft echt pijn gedaan, het marktaandeel spreekt boekdelen me dunkt.


    Kijk, en dan vind ik het schraal dat ze zo kinderachtig gaan lopen mekkeren om echt goede en innovatieve ideeën terwijl ze achter de schermen druk bezig zijn om dit na te maken aangezien ze zelf snappen dat dit een nekschot voor ze zou zijn mocht het technisch slagen.
     
    Laatst bewerkt: 2 apr 2009
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Je hebt wel gelijk, echter blijf ik van mening: als de ps3 geen blu-ray zou hebben dan zou de verkoop echt dramatisch zijn gebleven.
    Toen bleek dat de ps3 niet alleen de beste blu-rayspeler was (jaartje geleden) en ook nog de goedkoopste, hebben een hoop mensen de ps3 aangeschaft.
    Ik ook: het is een geweldige blu-rayspeler en t apparaat is bijzonder stil, maar gamen? Neuh.

    Persoonlijk vind ik het verschil tussen dvd en blu-ray fors wat betreft beeldkwaliteit. Ik koop nooit meer een dvd.
    Er moet echter wel snel een behoorlijke prijsdaling komen voor die films! €20-30 voor een film is gewoon veels te veel.
    Laatst heb ik er 3 uit het buitenland gehaald voor €23 incl verz (spiderman3, close encounters en Casino royale). Dat moet hier ook gebeuren, gewoon een tientje per film is mooi.

    Ik weet niet zoveel van dit soort dingen, maar ik had begrepen dat ze onder de 40-60ms lag moesten blijven omdat dit niet zal opvallen?

    En is €70 niet erg weinig? Xbox live kost al 60 (in de winkel dan hè?), dus dan lijkt 70 mij nogal goedkoop. Je moet bedenken hoeveel geld je bespaart doordat je geen game pc/videokaart/geheugen/voeding hoeft te kopen of te upgraden.

    Op de verkoop of verhuur van spellen zal ook winst gemaakt worden en ze zullen wel een deel krijgen van de game-uitgever/makers. Deze mensen hebben in principe bijzonder lage kosten: geen cd-roms maken/versturen/boekjes/vertalingen etc etc.
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2009
  4. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Ja, maar dan ga je er van uit dat alleen de Blu Ray speler mist, en voor de rest alles gelijk zou zijn. Ik denk dat als ze die machine zonder Blu Ray hadden gemaakt, en met een normale makkelijk te programmeren chip ze op prijs hadden kunnen concurreren (zelfs met een iets hogere prijs hadden ze dan nog een betere propositie vanwege het sterke merk), meer kwaliteitsgames hadden (veel studio's kunnen niet ontwikkelen voor zon complexe machine met zon klein marktaandeel) zonder dat ze die consoles met honderden dollars per unit aan direct verlies de toonbank over mieteren en dus VEEL meer zouden verkopen.

    Ja, hij heeft als Blu Ray speler extra verkocht, maar dit is niets in vergelijking tot het potentieel als gameconsole. Daarnaast is dit apparaat als Blu Ray speler ook maar voor een kleine markt weggelegd. Ik zie mn zusje niet zo snel met een PS3 controller in die menutjes zitten kloten. Die vind het belangrijk dat het apparaat er mooi uitziet (PS3 past echt in geen enkel mooi meubilair) en makkelijk functioneerd...
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Apart, ik lees een artikel in de nieuwe Veronica gids (blz 5 8 ) over het tegengaan van illegaal kopiëren van games, door de games online vanaf het internet te draaien.

    Het gaat hier om Quake Live en ook hier heb je geen daadwerkelijke cd rom of installatie nodig, alleen een snelle verbinding.
    De game is gratis blijkbaar.

    Ik weet niets over resoluties en heb het zelf nog niet geprobeerd.

    www.queakelive.com
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2009
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ow lachen die was ik bijna vergeten! Vanavond eens even proberen!
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    In de zomer een beta, maar niet op de E3? ;)
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

    Impressions: online and live with OnLive

    [​IMG]
    Even though OnLive said they wouldn't be at E3, we stumbled across a test for the streaming game service and gave it a shot. It wasn't actually on the show floor, but inside an actual home ... as in luxury downtown condo that no one actually lives in. OnLive rented the place for the experience, and they claim the service was running over a normal at-home internet connection.

    As proof they showed off an actual Time Warner cable modem to prove that the experience was real, complete with blinking lights (pictured above) and bundles of cables. An OnLive executive told us that speeds through the modem were averaging four to five megabits per second, which is at the top end of a low end cable modem usage tier. We wanted to crack that sucker open to make sure it wasn't filled with pixies armed with LED lights, but time did just not allow. So how did everything work? You'll have to head beyond the break to find out.

    The service worked well to make us suspicious that they'd actually moved one of the their servers into the back bedroom, but we were assured that it was running off a bank of machines in Santa Clara, almost 350 miles away. We played a shooter, a racing game, and a flight simulator, and a first-person action game (we weren't allowed to disclose titles) on a big LCD television in the living room through their microconsole, and on a MacBook Pro running the service via the browser plugin. We used a prototype of their Xbox-style controller on the TV, and tried out both a mouse and keyboard combination, and a Logitech game controller on the laptop.

    Of the four games, the shooter was the only one that felt slightly sluggish, and it was also the only active multiplayer game out of the bunch, pairing us with other OnLive users scattered around the country. It also was a title we weren't that familiar with, and since it's E3 week we can't just go home and try it out and see if it was the service, or if that's just how that game plays. Everything else performed very well: several of the games were extremely reliant on timing, and we were able to nail jumps and avoid obstacles fairly easily after a couple of tries.

    What was very slick was the interface: multiple streaming video windows of other players playing at that moment form a tile background, and they flip and transition as you move from location to location within the GUI interface. Most of these videos are canned, since they only have a hundred or so beta users right now, but they'll eventually be all live streams. In the Arena, you can scroll across all of these and click on any of them to spectate in full-screen mode, and in some cases join their game instantly.

    When you launch a game from your collection, you'll see a brief video of that title while a progress bar fills up at the bottom of the screen, but at longest that load took us no more than 10 seconds. Once you're in the game, it's just like a normal game experience. A press of the center OnLive button, or a keystroke when you're playing with a keyboard, will take you back to the OnLive "home" space, for lack of a better word. You can also press the right thumbstick down or hit alt-b on a keyboard for the 15-second "Brag Clips" we talked about earlier, which are transparently saved out into the OnLive ether instantly.

    In summary, the thing works. Games load and play fairly quickly, we didn't have any hardware on-hand other than the microconsole and their controller, and no physical media like game discs or files. Although the speeds indicate almost full usage of a low-end cable modem connection, which are below normal DSL levels, so you're probably going to use cable if you plan on getting on this service. They're in the process of rolling out a closed beta, and we're hoping to be a part of the open beta later this summer. Stay tuned. Or live. Either way.

    [​IMG]





     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Klink goed. Alleen:

    Maar ja ze hebben nog even. ;)
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    op een 4/5mbit verbinding. Dat haal ik met twee vingers in mijn neus. Gave preview Dulle!

    Ik ben hier echt zoooo benieuwd naar. Straks alleen nog natal en onlive :+
     
  11. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ok, en dan nu de 'concurrentie'. Gaikai van David Perry


    Gaikai - Video Demo

    Our Gaikai team has been working really hard for the last year, we demonstrated our tech privately at GDC, then LIVE (hands on) to most of the major publishers at E3.

    For the people that visit my blog, I wanted to flick through some demos and show the experience under the following conditions:
    (1) No installing anything. (I'm running regular Windows Vista, with the latest Firefox and Flash is installed.)

    (2) This is a low-spec server, it's a very custom configuration, fully virtualized. Why? To keep the costs to an absolute minimum. We had 7 Call of Duty games running on our E3 demo server recently.

    (:cool: Data travel distance is around 800 miles (round trip) on this demo as that's where the server is. I get a 21 millisecond ping on that route. My final delay will be 10 milliseconds as I just added a server in Irvine California yesterday, but it's not added to our grid yet. (So this demo is twice the delay I personally would get, the good news is I don't notice it anyway.)

    (4) This server is not hosted by a Tier 1 provider, just a regular Data Center in Freemont California. Also, I'm not cheating and using fiber connections for our demos. This is a home cable connection in a home.

    (5) We don't claim to have 5,000 pages of patents, we didn't take 7 years, and we do not claim to have invented 1 millisecond encryption and custom chips. As you can see, we don't need them, and so our costs will be much less. ;)

    (6) We designed this for the real internet. The codecs change based on the need of the application, and based on the hardware you have. (Like Photoshop must be pixel perfect.)

    (7) Our bandwidth is mostly sub 1 megabit across all games. (Works with Wifi, works on netbooks with no 3D card etc.)

    (8) If you hear any clicks, they are coming from my wireless headset microphone. I won't use that next time I promise. :)

    (9) I made a few video cuts using Windows Movie maker to cut out dead air. Like Need for Speed has far to many menus with loads & delays between them. So I tried to keep the pace up so you see plenty of demos.

    Publishers, you know how to contact me if you want to be in our Private Closed Beta. (There's no work involved.)

    Investors, just ping me on info@gaikai.com if you feel you can add strategic value to this project.

    Service providers, we have all our needs covered, but if you want to contact us for some reason, again just use info@gaikai.com

    Gamers, we want closed beta testers, especially if you live in California, so please sign up at www.gaikai.com Please add a note that you live in California.

    We are not in competition with any other streaming company or technology, our business model is entirely different. I will be talking about it more during my up-coming speeches at video game conferences. (Develop this month, and GDC Europe are the next two.)

    Our goals are really simple, to remove all the friction between hearing about a game and trying it out, to help reduce the cost of gaming, to grow video game audiences, to raise the revenue that publishers and developers can earn, and (most importantly) to make games accessible everywhere. If the iPhone App store has taught us anything, when you make it easy to check things out, you get a billion downloads.

    I look to sites like Kongregate.com, I made a list of their most popular Flash games and just that first page of hits had 61 million plays on it. There are an estimated 20,000 Flash game sites on the web. That's a TON of players looking for great content! We can supply all that content with a single click.

    The professional games industry has never had acess to those countless millions of clicks, but now they do:
    [vimeo]5404358[/vimeo]​
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    eindelijk iets van GaiKai. Is het filmpje wat?

    Het is rondom Onlive wel erg stil....
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ja, hij showed hoe goed het werkt via een normale PC. Gewoon met Firefox
    Hij laat dit zien
    • Spore
    • Mario Kart 64
    • WoW
    • Eve Online
    • NFS Pro Street
    • Photoshop

    Werkt allemaal prima. Ik hoop alleen wel dat je het ook fullscreen kan draaien, want nu draait het (net als met andere flash websites) in een relatief klein venstertje.

    Dit bevalt me nog het meeste:
    Ik heb een crappy videokaart, dus dat is zeer gewenst.

    Maar hoe zit het met de kosten...?
     
  15. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Kosten vraag ik me ook af, en volgens mij liep NFS niet helemaal soepel.


    Maar ben wel wat meer overtuigd nu. Nu er al 2 bedrijven zijn die ver gevorderd zijn met zoiets blijkt toch wel dat het haalbaar is.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Kosten gok ik rond de 5-15 euro per maand gelijk aan het abo van live/wow/digitale tv etc dat zijn gemiddelde kosten die een persoon voor een media abo kan en wil betalen. Ik denk dat ze anders teveel markt gaan verliezen en verder betalen per game natuurlijk. Dat zijn kosten waar ik wel erg nieuwsgierig naar ben!
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Zou dus minder kunnen gaan kosten dan Onlive. En je hoeft er geen aparte 'console' voor te kopen.

    Al vind ik dat aan de andere kant wel weer het fijne van Onlive. Het 'console gevoel'.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  19. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    ... einde van de Console Industrie is in zicht ... :emo:
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    neuh want je hebt nog steeds een console nodig. Je hoeft hem alleen niet meer te upgraden :)
     

Deel Deze Pagina