Onthullen kernwapens Israel, 18 jaar celstraf

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DarkSoldier, 19 apr 2004.

1. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat jullie et nieuws wel kennen hierover, ik hoorde er vandaag de eerste keer van, maar ja. In mei komt de man ( weet naam niet) vrij die bij een kernfabriek werkte in israel. HIj ontdekte dat Israel in het geheim kernwapens produceerde en wist niet wat ie moest doen. Hij nam foto's hiervan en gaf ze aan een journalist van de new york times. Dit is inmiddels al 18 jaar geleden. De man vluchtte min of meer en werd ontvoerd door de geheime dienst van Israel. Voor deze daad kreeg de man 18 jaar celstraf waaronder 12 jaar helemaal alleen. ( niemand spreken per dag!)

Wat vinden jullie van deze maatregelen?

2. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het is natuurlijk onmenselijk. Maar denk maar niet dat die man gaat spreken. Die is 100% gehersenspoeld dat lijkt me duidelijk...Trieste zaak weer.

3. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    www.sp.nl (indirect) een www.vanunu.nl (direct, dochtersite sp.nl)

Kijk daar maar eens, toch belachelijk... Daar is ook een enorm goede internationale organisatie voor die d.m.v. brieven, mails naar politici en mensen met invloed druk uitoefenen en pleiten voor de bevrijding van dit soort mensen. Ben even de naam van de organisatie kwijt, zal morgen wel even kijken.

4. Tigerstyle

Tigerstyle Cinematic

Leuk Bevonden:
    5
    Mordechai Vanunu was technicus bij Israël’s nucleaire installatie Dimona, van 1976 tot 1985. Hij ontdekte dat er in het geheim werd gewerkt aan nucleaire wapens. Zijn geweten bracht hem er toe dit feit wereldkundig te maken. Hij deed dit via de Engelse krant London Sunday Times, waardoor bekend werd dat Israël tot 200 kernkoppen had gefabriceerd, overigens zonder dat hier ooit parlementaire goedkeuring voor was verleend.

Op 30 september 1986 werd Vanunu van London naar Rome gelokt, waar hij door de Israëlische geheime dienst werd verdoofd en ontvoerd naar Israël. In een gesloten rechtszitting werd deze klokkenluider veroordeeld tot 18 jaar gevangenisstraf wegens landverraad en spionage.

Vanunu werd 11 jaar geïsoleerd gevangen gehouden en mocht slechts sporadisch door familie of advocaten worden bezocht. Pas in 1998 werd zijn isolement opgeheven omdat hij niet langer relevante informatie openbaar zou kunnen maken.

Na 18 jaar is het eindelijk zo ver: Vanunu wordt 21 april 2004 vrijgelaten uit de Israëlische gevangenis. Goed nieuws natuurlijk, en zeker een felicitatie waard. Maar…

Het ziet er naar uit dat Vanunu onmiddellijk na vrijlating onder huisarrest wordt geplaatst en afgeschermd wordt van de buitenwereld. Via deze site kunt u daarom niet alleen Vanunu feliciteren, maar tevens kunt u Israël oproepen om hem écht vrij te laten. Hij kan immers toch geen relevante informatie meer wereldkundig maken, zoals Israël al in 1998 erkende.

Mordechai Vanunu volgde zijn geweten en zijn onthulling was zeer belangrijk voor de non-proliferatie van kernwapens in de wereld. Wij vragen u om hem een hart onder de riem te steken middels een felicitatiebericht, en om Israël op te roepen hem écht vrij te laten. Want voorvechters van vrede verdienen geen straf maar steun.

Harry van Bommel, Tweede-Kamerlid SP

Krista van Velzen, Tweede-Kamerlid SP

Anja Meulenbelt, Eerste-Kamerlid SP

5. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    K, hij heeft land verraad gepleegd, maar die straf is opzich wel erg hoog gegrepen, hij heeft 18 jaar celstraf. Maar als ie uit de gevangenis komt, dan wordt ie uitgekotst door iedereen. Is dus min of meer niet echt happy leven dan. Maar ja, Israel zat fout, ik d8 dat 7 wereldmachten hadden besloten alleen kernwapens te maken. Daar zat Israel niet bij. Dus mochten ze eigenlijk niet dit soort hoeveelheden maken.Maar ja, de navo doet er nog nix aan :confused:

6. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Dat de SP hun pagina in het arabisch beschikbaar heeft zegt voor mij genoeg. :{

7. Karelax

Karelax Guest

Ik vind nu echt dat de Navo Vn of whutevur echt eens goede maatregelen moet nemen tegen Isreal. Ze doen het niet omdat Amerika het niet wil en waarom willen ze dat niet? Juistem rijke Joden die daar in de regering zitten en partijen financieel steunen.. Hoop dat het met die Kerry gast gaat veranderen.. het klinkt hard maar ik steun de Palestijnen in hun zelfmoord acties.

8. Aart

Aart XBW Senior

Leuk Bevonden:
    3
    kom op zeg, dit is toch een kwestie van puur landverraad.

9. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Omg je steunt het opblazen van bussen met onschuldige burgers? :{

10. Android

Android Aardappelhoofd

Leuk Bevonden:
    0
    Hij verdiend het, landverraders moeten opgeknoopt worden...

11. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    :{. :{. :{.

Jij bent ziek.

12. Heavenraiser

Heavenraiser The raiser of heaven

Leuk Bevonden:
    25
    hij is een landverader omdat hij fotos geeft aan iemand die voor de new york times werkt...

neej!

13. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    oplossing voor het conflict tussen de palestijnen en israel:

Grote muur er omheen zetten, laat ze het lekker uitvechten, diegene die als laatste overblijft mag het hebben.

Israel is net zo schuldig als de palestijnen aan het geweld.

tja het blijft landveraad, in somige landen krijg je daar levenslang of de doodstraf voor.

14. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    hoe hipocriet kan je zijn? Anderen dingen verbieden die je zelf wel wilt doen....zeker een Amerikaans initiatief??

15. DarkSoldier

DarkSoldier Sniper

Leuk Bevonden:
    3
    ze hadden een verdrag getekend dat alleen die 7 landen et mochten in grote hoeveelheid. Alleen Israel maakte genoeg plutonium voor 200 kernwapens. Dat mag dus niet.

16. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    en wie hadden dat getekend???
    dan nog is het hypocriet(...en nee, ik weer niet hoe je dat hoort te spellen)

17. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Waneer komt er eens een invasie van de EU in Israel. Ik begin dat dictatoriale regime van Israel knap zat te worden. Zoals Rinus al zei: een muur eromheen bouwen en gebruik die kernwapens maar om het plat te gooien. Israeli's én Palestijnen!

18. Karelax

Karelax Guest

Niet de Palestijnen zij kunnen er niks aan doen.. er komen wild vreemden in jouw land om de boel over te nemen.. omdat dat in een of ander heilig boek staat...
    En die zelfmoord acties is het enige wat de Palestijnen hebben tegen de Joden..
    Zij zijn laf lekker in rolstoel rijder bestoken met raketten. Ik vind wel dat de Palestijnen het fout doen om onschuldige Burgers te doden.. ze kunnen beter een Isrealis regerings gebouw opblazen met alle in zittende.. Die premier/president Sharon die haat ik ook.. als ik iemand dood mocht wensen was het hem wel

Deel Deze Pagina