Ontwerp voor nieuwe WTC

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door XiroKe, 19 dec 2003.

1. XiroKe

XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    26
    Ontwerp voor nieuwe WTC gepresenteerd
    In New York is het definitieve ontwerp van het nieuwe WTC gepresenteerd. De Freedom Tower komt op de plaats waar de Twin Towers stonden voor de aanslagen van 11 september 2001.

Dit is het definitieve ontwerp van de Freedom Tower (foto links), het gebouw dat op de plek komt te staan van het World Trade Center in New York.

De toren wordt 541 meter hoog: 1776 voet. 1776 is het jaar van de Amerikaanse onafhankelijkheid. De eerste steen wordt waarschijnlijk gelegd op 11 september volgend jaar, drie jaar nadat de Twin Towers voorgoed uit de skyline van New York verdwenen.

In het ontwerp van de Duitse architect Daniel Libeskind zijn onder meer kenmerken van het Vrijheidsbeeld en Brooklyn Bridge opgenomen.

bron: RTL Nieuws

Helaas geen duidelijker plaatje, er waren wel wat duidelijkere beelden te zien in de RTL uitzending. Ik vind hem wel wat hebben, goede naam ook. :cool:

2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Het plaatje is idd niet zo duidelijk maar tziet er goed uit!

3. matje

matje Soco Socoo!!!

Leuk Bevonden:
    0
    is die toren langer dan de twin towers?

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Het plaatje is idd niet zo goed, maar de toren ook niet. Die ziet er uit als een zendmast of als een Eifeltoren achtig monument, maar niet als een gebouw.

5. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Ja, als ik me niet vergis kan dit het hoogste gebouw ter wereld worden. Deze staat nu nog in Chicago dacht ik, ook iets in de 500-meter, net nieuw. Ik bedoel dus niet de Sears tower.

6. Endorim

Endorim The Homertrix

Leuk Bevonden:
    1
    Het hoogste gebouw van de wereld is de CN-Tower in Canada.. 553 meter hoog..Maarja das opzich een toren en wordt nie echt meegeteld, dus de nieuwe wolkenkrabber in NY wordt zkr de hoogste tot nu toe. Voor even dan, daarna komt Seoul, Dubai...allemaal ver boven de 700 meter...

7. Megramons

Megramons Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De hoogste staat ergens in Aziƫ, maar dit ontwerp is IMHO dik lelijk

8. <:.oRoBBeRTo.:>

<:.oRoBBeRTo.:> .

Leuk Bevonden:
    1
    Volgens mij staan de hoogste gebouwen in Kuala Lumpur. Maar er komt bij het nieuwe wtc ook nog een groot gebouw en park waar mensen herinneringen kunnen opdoen. Zelf vind ik dit een heel mooi design, beter dan het oude in ieder geval!

9. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    klopt, was laatst nog op het nieuws...

10. XiroKe

Leuk Bevonden:
    26
    Heb het opgezocht op internet, maar blijkbaar is dat gebouw in Chicago nog niet af. Deze is zeker hoger dan de Petronas Towers.

/alhoewel ik net heb gezien dat de lijst dateerd uit 2001, ik zoek nog wel even door. :)

11. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
  12. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik vind het een lelijk ontwerp, en ik vind het ook niet tof dat de duitsers het winnende ontwerp hadden :)

Maar ik vind het serieus een afschuwelijk gebouw..

13. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind hem ook niet echt geweldig.....tenminste, wat ik er zo vanaf het plaatje van kan zien, dan

Deel Deze Pagina