Ooit bij na gedacht???

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gamersea, 2 apr 2005.

1. Gamersea

Gamersea Going, Going, Gone

Leuk Bevonden:
    22
    Laats opschool, had me Mevrouw van adreskunde een Artikel van een paar jaar geleden 2001 12 November

Zo het duurde even voordat ik dit allemaal had overgetypt. maaja Ik heb tot vorige week hier eigenlijk nooit over na gedacht. en dat ik tot 8% van de rijkste mensen behoord. dat verbaast me echt! Wat vinden jullie van dit?

2. Caps13

Caps13 Guest

achjah mar is het nou weer de bedoeling dat we gaan zeggen: goh jongens echt niet normaal hoe goed wij het wel niet hebben. Dit vind ik namelijk onzin. Wat kunnen wij eraan doen dat wij hier geboren zijn en niet in het hongerlijdende afrika

3. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    80 zouden huizen in onwaardige woningen
    70 zouden analfabeet zijn.
    50 zouden lijden aan ondervoeding
    1 zou nagenoeg dood zijn
    1 zou op het punt staat geboren te worden
    1 (ja, Werelijk maar 1) zou een hogere opleiding hebben gevolgd
    1 Zou een computer bezitten

Op de honderd? Snap ik niet helemaal...

Maar inderdaad, als je over dit soort nadenkt, we hebben absoluut mazzel. Vooral dat een derde van de wereld ofzo tweederde van het voedsel voor zijn rekening neemt... En dat de rijkste weet ik hoeveel mensen meer geld heb dan de zoveel miljoen armste... Ik weet het niet precies, maar ik heb er al eerder over gelezen...

4. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Beetje raar... Ik bedoel, we hebben het nu bij aadrijkskunde over milieu en crap... Het halve hoofdstuk gaat eigenlijk over hoe EGOÍSTISCH de mens eigenlijk is...
    Maar toch... "ls je voedsel hebt in dekoelkast, kleding om te dragen, een dak boven je hoofd en een plaats om te slapen, dan ben je beter af dan 75% van de mensen op deze wereld."

Wow...

5. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    @ pindakaas:
    Jawel, je kan analfabeet én ondervoed zijn tegelijk, snap je?

6. McSparkle

McSparkle Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.189
    Hmm ... nee, nooit bij nagedacht ! "Mooi" artikel verder ... Ik had dus nooit gedacht dat ik tot 8% van de rijkste mensen behoor.

Het klinkt wel creepy dat ik per dag beter af ben dan meer dan 500 MILJOEN mensen 8)

7. Caps13

Caps13 Guest

daarmoet je eigenlijk niet over na denken. Die gasten in Afrika hebben gewoon pech dat ze daar geboren zijn. Zo simpel is het. En wij juist geluk dat we hier geboren zijn.

8. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dat is wel erg hard. Alsof er een muur tussen ons zit. Zij daar, wij hier, niks meer aan doen. Je kunt er wel wat aan veranderen natuurlijk, genoeg goede doelen lijkt me...

@The Matrix: Ik heb hem :)

9. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Haha, ja want heel afrika heeft het namelijk klote, en heel Europa heeft het U to the BER! :p

Maar: Alsof nu opeens stop met zeiken over wat ik allemaal niet heb:D
    Ik haat het nog steeds dat als ik wil stappen m'n bankrekening daar dan anders over denkt. Dan vind ik mezelf toch wel even het allllllleeeerzieligst van de heeele wereld ;)

10. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Maak daar maar 5 miljard van.

11. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    wtf is adreskunde :confused:

edit hoort dat bij de cursus telefoonboekschrijven :+

Laatst bewerkt: 2 apr 2005
  12. Gamersea

Leuk Bevonden:
    22
    ja ik moet het zo snel typen. dat ik het fout had getypt. moet naartuurlijk zijn
    "Aardrijkskunde"

13. Caps13

Caps13 Guest

Maar ik snap die mensen in Afrika ook niet hoor. Probeer dan gewoon met het geld dat je hebt gewoon voorzieningen te krijgen. Door het daar in te investeren, krijg je vanzelf landen die mee willen betalen.

14. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk niet dat je cijfers precies kloppen, maar het is inderdaad wel erg oneerlijk verdeeld. 1 computer op 100 mensen bijvoorbeeld? Dat zou betekenen dat ongeveer 60 miljoen computers over de wereld verspreid staan, dat lijkt me een beetje weinig. :)

Daarbij zijn er geloof ik meer mannen dan vrouwen. (Laatst gezien op de cia site waar dat wordt bijgehouden.)

15. Cees

Cees Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jmmr van die vele typfouten maar het zet je wel aan het denken dat ik tot 8% van de rijkste mensen van de wereld behoor

16. Gamersea

Leuk Bevonden:
    22
    Ik heb het over zitten typen dus. het ligt niet aan mij> maar aan de krant!

17. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ O-) _O_

18. x-box player

x-box player Just because

Leuk Bevonden:
    1
    Die cijfers kloppen inderdaad niet helemaal.
    Wereldwijd zijn er nu ongeveer 575 miljoen computers in omloop en men verwacht dat dit in 2010 is gegroeid tot ongeveer 1,3 miljard.vooral dankzij China en India. Er zouden dus ongeveer 9 een computer moeten hebben. Ook wonen er in Amerika niet genoeg mensen om die 6 rijkste personen Amerikaan te laten zijn. Dat in Amerika de meeste rijke mensen ter wereld wonen klopt wel. Van de 691 $ Miljardairs wonen er 343 in de USA alleen dan is het nog wel twijfelachtig dat alle 6 rijkste personen Amerikanen zouden zijn want ook in Amerika is de rijkdom erg oneerlijk verdeeld. de rijkste 1% heeft meer geld dan 90% van de bevolking en het verschil wordt steeds groter.

19. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Als ze nauwelijks genoeg geld hebben om zichzelf van de primaire levensbehoeften te voorzien, als ze leven in een kut klimaat (óf heel nat óf gigantisch droog), als ze tegengewerkt worden door corrupte regeringen, als de boeren weg worden gedrukt uit de markt door met subsidie gesponsorde Europese boeren en als er overal besmettelijke ziektes rondwaren omdat een verschrompeld lijk mensen oproept te neuken zonder condoom, is dat veel makkelijk gezegd dan gedaan.

Maar ja, lekker makkelijk om die mensen van 'raad' te voorzien vanuit je luie bureaustoel in Europa waar je enige zorg is of je nog wel beltegoed hebt voor vanavond, nietwaar?

20. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ amen. Niks aan toe te voegen

Deel Deze Pagina