1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Oorzaak geweld: Games volgens de Elsevier

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tha messenger, 20 aug 2004.

  1. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    je hebt natuurlijk altijd mensen die geweld in films/games verkeerd in zich opnemen en dat dan gaan nadoen 8) Maar dat is 1 op de zoveel miljoen mensen. De Elsevier doelt niet echt heel serieus op het in verband brengen van geweld in games met moorden/geweld in real life, maar vooral op het voorleggen van welk geweld er voorkomt in de hedendaagse spellen.

    Polmannetje heeft gesproken 8)
     
  2. Metal X

    Metal X Don't really care

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    kweer eigenlijk nie wat ik ervan moet denken. Games brengen wel geweld naar een hoog niveau maar dat doen films en drugs en muziek uteindelijk ook. en die dingen maken het leven ook interresant. bovendien je moet ook wel echt gek zijn om iemand te vermoorden vanwege het spel. het komt erop neer dat niet het spel maar de speler verandtwoordelijk is.
     
  3. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik denk niet dat computerspellen de oorzaak zijn van geweldsdelicten, maar ik denk wel dat ze soms de doorslag kunnen geven.
    Als iemand om wat voor reden ook geheel doordraait, dan is de reden daarvoor meestal te vinden in zijn sociale situatie. Hoe gaat het op school? Hoe is zijn relatie met zijn ouders? Je kent het wel. De algemene dingen waar de problemen altijd zitten (volgens de psychologen)
    Ik denk dat als zo'n persoon met die gevoelens zit uit computerspellen manieren haalt waarop al zijn problemen weg gaan.

    Voorbeeld: Iemand wordt extreem gepest op school. Hij heeft geen vrienden. Zijn schoolresultaten zijn erg slecht. Misschien is z'n thuis situatie ook nog eens slecht. En om de tijd te doden speelt hij Manhunt op de xbox. Zal het iemand verbazen dat die persoon na verloop van tijd zwaar beinvloedt raakt door Manhunt? Ik denk het niet.

    Helaas wordt daar allemaal geen rekening mee gehouden. Het zijn altijd de computerspellen, films of muziek die de boosdoener zijn. Het lijkt wel alsof veel mensen vergeten om het begrip 'sociale situatie' als oorzaak te noemen.
     

Deel Deze Pagina