Op zoek naar nieuwe muziek

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door BigKabuto, 24 jun 2011.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Volgens mij hadden we geen muziek algemeen topic, en aangezien ik echt op zoek ben naar allerlei soorten genres......

----

Muziek is vreselijk belangrijk, net als games kunnen ze je even laten ontsnappen uit de werkelijkheid. Dat is iets wat ik de laatste tijd ook wel nodig heb gehad. Games helpen vooral...maar je kunt niet alleen maar gamen.

Voor zolang als ik mij kan herinneren heb ik naar Michael Jackson geluisterd, nog altijd maar gewoon niet elke dag. Het is absoluut tijdloze muziek maar ik heb ook variatie nodig,andere genres. Heel wat jaartjes heb ik hiphop geluisterd maar het doet mij de laatste tijd gewoon weinig nog, zelfs de echt goeie hiphop doet me niet veel, misschien komt dat nog terug...maar nu eerst niet.

Tijdens de E3 toen de ACL Revelations trailer uitkwam hoorde ik een heel mooi nummer van een artiest waar ik nog nooit van gehoord heb. Kudos aan Ubi om deze artiest een beetje in de spotlight te krijgen.

[yt]vSkb0kDacjs[/yt]

En via die link kwam ik ook bij deze, en ik vind het persoonlijk prachtig.

[yt]nsjGlKMcEQk&NR[/yt]

En laatst kwam ik deze song tegen, komt uit Shadows of the damned. Ook dit vind ik een zwaar relaxt nummer.

[yt]rg0c9yh62ts[/yt]

Iemand op What's up raadde mij Mr.Bungle aan, en toen kwam ik al gauw bij Faith no more uit, vooral hun rustige nummers vind ik echt nice. Ik heb niks met die hardere nummers.

[yt]vVbj82Nz8DM[/yt]

Ook heb ik wat Curtis Mayfield en Marvin Gaye geluisterd, nooit geweten dat dit zo mooi was zeg, nooit de tijd genomen om het te checken ook. Hoe dan ook...ik ben gewoon op zoek naar nieuwe muziek, mooie muziek. Liever niet te hard en ruig (metal,hardrock, wel hun rustige nummers) en zeeeeeker geen hardcore,trance,etc.

Het liefst een beetje vergelijkbaar met de muziek die ik geplaatst heb.

2. Remco

Remco Guest

Hmm, ik ben een beetje bang dat dit een opsomtopic wordt, maar ik ga je toch helpen.

Hardrock (+Ballads)
    Three Days Grace
    Seether
    Alter Bridge
    This Beautiful Republic

Alternative meuk
    Hoobastank
    The Sounds
    Switchfoot
    Angels And Airwaves
    The Afters
    Paramore
    Sugarcult

3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Dank U, ik zal dit gaan youtuben later vandaag!

Het is de enige manier waardoor ik aan andere vergelijkbare muziek kan komen, ik kan wel op amazon.com naar genres gaan zoeken maar dan ben ik uren bezig, het rondvragen is dan veel beter.

4. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Je kan ook op alle YouTube filmpjes klikken in het 'Wat luister je nu?' topic.

5. Remco

Remco Guest

Dat doe ik ook heel vaak inderdaad. Behalve op die van powerslave. Sorry, krachtslaaf!

En maak een last.fm aan, als je die nog niet hebt. Je kunt dan de eerste zoveel tijd naar de Last.fm radio luisteren, dat houdt kort gezegd in dat wanneer je een artiest of genre intikt waar jij van houdt, Last.fm jou nummers laat horen die in datzelfde straatje vallen. ;)

En bekijk natuurlijk de profielen van wat members hier, de meeste hebben een linkje van hun Last.fm in hun signature staan. :)

Laatst bewerkt door een moderator: 25 jun 2011
  6. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
  7. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.026
    Muse. Punt.

8. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Misschien dat je Gayngs kan waarderen. Of How to Dress Well. Beide vrij eclectisch.

9. captain vimes

captain vimes upholding the law

Leuk Bevonden:
    40
    Als de rustige alternatieve hoek je goed klinkt, probeer Damien Rice, Ray LaMontagne, Jeff Buckley of Neko Case eens. En ik denk dat je Massive Attack ook wel tof zou kunnen vinden. Oh, en natuurlijk Radiohead _O__O_
    En als je zin hebt in iets anders, Sigur Ros!

Deel Deze Pagina