*Trage reply, server was down*
*zucht*
Opa Ik geef in de post die je quote al aan dat ik wel spellen zal kopen die ik de moeite waard vind.
Verschillende redenen:
- De ultieme zekerheid dat zo'n game goed werkt en dat er geen problemen zullen optreden. Bij gecopieerde games kan ik soms het gevoel hebben dat er misschien iets mis mee is.
- De feeling die je met zo'n game hebt: boekje, doosje, is net allemaal wat leuker dan een papieren hoesje.
Maar nogmaals, dit doe ik alleen als ik een game (zoals bijv. Halo2) echt de moeite waard vind. Anders niet.
Je kan wel zeggen: "That's a fact", maar het is voor jou een feit. Ik probeer al aan te geven dat het bij mij anders werkt. En daarbij heb ik ook al aangegeven dat er genoeg vrienden van mij zijn, die ditzelfde hebben toegepast bij hun omgebouwde PS2. Geen van hen heeft bijv. Metal Gear Solid gecopieerd in hun bezit: allen hebben deze gewoon gekocht. Om een voorbeeld te geven. En ditzelfde zal gelden voor mij.
Als je het hier niet mee eens bent, kan ik het me voorstellen, omdat het voor jou anders voelt. Maar je bent mij niet en kan daarom niet beoordelen wat ik wel of niet zal gaan doen met een omgebouwde XBox. Tenzij je helderziend bent natuurlijk
jacco : Soldeerse? Dacht het niet: dat soort dingen laat je doen (als je enigszins slim bent). Als je van plan bent om het zelf te doen, is de kans inderdaad groot dat je je XBox kan weggooien. Maareh, sloebers? Laten we het financieel bewust noemen
Cyberpunk : het marktonderzoek zou dan inderdaad enigszins verstoord zijn. Maar ik denk dat het punt hoe developers aan feedback komen omtrent ontwikkelde games eigenlijk totaa niet aan de orde is.
Maareh, maakt Sony nu dan nog steeds verlies (in z'n totaliteit, dus consoles + games) ? Ik gok van niet. Anders zouden ze toch allang gestopt zijn met het produceren en ondersteunen hiervan? Soms is het wel gewoon zo dat je eerst wat risico (=verlies) moet nemen, voordat je de winst kan pakken.
En dat mensen ook Halo2 gecopieerd kopen, klopt. Maar het is niet zo dat mensen die hun XBox ombouwen ALLEEN MAAR gecopieerde spellen kopen of downloaden. Als games goed genoeg zijn, zullen deze ook door mod-chip eigenaren worden gekocht. Dat bedoelde ik er alleen mee te zeggen.
hantheman Mensen die gecopieerde spelletjes spelen zijn het niet waard? Als jij iemand bent die nooit mp3-tjes download, nooit een bandje van iemand anders heeft geleend om deze over te nemen, nooit een gecopieerd spel heeft gespeeld, etc, dan sta je volledig in je recht om dit soort uitspraken te doen. Zo niet: dan ben je het net zo min waard als de mensen die gecopieerde XBox games spelen.
Tersio Klopt. 't Zou heel goed kunnen dat MS hier iets aan doet. Ik zou zo snel niet weten wat, maar goed. 't Enige wat ombouwers dan nog rest is het spelen via een LAN tegen andere omgebouwde-XBox-bezitters.
Maar ik denk/ hoop eerlijk gezegd niet dat het snel zo ver zal komen.
Laatst bewerkt: 30 mei 2002