Als je zelf niet de medic bent dan hoef je alleen aan te geven dat er iemand behandeld moet worden:
- druk op de rechter bumper
- kijk dan naar de persoon die je wil oplappen (zijn naam is geel of oranje gekleurd, hangt ervan af hoe zwaar hij gewond is, wit is gezond)
- heb je iemand in het vizier die gewond is dan krijg je de optie om hem te healen (bovenste optie in de keuzecirkel, ik dacht "threat wounded")
- kies die optie en de gewonde en de medic zoeken een rustig/intiem plekje op waar de behandeling plaatsvindt
Ze willen inderdaad wel eens van je weglopen, jammer dan, laat het aan de medic over. Als je zelf de medic bent dan lopen ze weg als de AI denkt dat de plek waar ze staan niet echt veilig is. Als het even rustig is kijk dan hoe je team erbij loopt en heal alles tot je weer in een gezond team rondloopt inclusief jezelf.
De medic is trouwens de enige die iemand weer 100% kan oplappen (met injectiespuit). Alle anderen in het team kunnen alleen het bloeden stoppen met hun verbanddoosje.
Let op dat wanneer de medic zegt dat de (ge)wonden behandeld zijn dat je dan weer het commando "follow me" geeft voordat je verder gaat.
Als je iets wil laten kapot maken dan gebruik je het commando "assault" dacht ik maar dat weet ik niet zeker. Ik maak het meestal zelf kapot maar ik heb ook wel eens gehad dat de AI me net voor was om de tweede tank te vernietigen aan het begin van de missie met die verkeerstoren op het vliegveld. ff uitproberen.
Je kan niet tijdens de missie van personage verwisselen in single player.
Online als host zijnde kun je ook niet kiezen.
De overige drie spelers kunnen wel kiezen. Als in online coop de missie faalt en je doet een restart dan kun je ook niet meer kiezen wat je wilt zijn. Dit kan alleen door helemaal uit de missie te gaan oftewel door de lobby te sluiten (als iemand een andere manier weet dan hoor ik dat graag...)
Als in online coop de teamleader wordt gedood dan wordt nr2 de teamleader.
Nog een gemeen truukje voor de normal mode:
Soms heb je een geweer waar je niet fijn mee kan richten op grote afstand. Wil je ook zo'n mooie sniper als die van je teammaat dan schiet je 'm dood en pak zijn wapens. Wacht dan een minuut en hij respawned.
In online coop doe dit dan in overleg
In de andere modes werkt dit niet handig omdat er dan geen respawns zijn...
Laatst bewerkt: 23 jan 2010