Operation Flashpoint: Elite

Discussie in 'Algemeen' gestart door Linkin Park, 14 sep 2005.

  1. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je ooit de pc versie gespeelt hebt zou je beter moeten weten, en ik weet niet hoor maar ik vind BF: modern Combat nou niet bepaalt mooier dan OPF:E...

    Je moet OPF ook niet zo oppervlakkig zien het is geen Halo 2, het is niet rennen en schieten in rambo stijl.
    Je moet het een tijdje gespeelt hebben om de magie zeg maar ervan door te krijgen.
    Toen ik OPF op de pc voor het eerst opstartte dacht ik hetzelfde wat jij nu denkt maar ik weet wel beter nu...

    Gameplay boven grapichs voor mij al vind ik die van opf echt niet lelijk als je de groote van de maps kent en de dingen die allemaal mogelijk zijn, dit is aboluut veruit het meest uitgebleide spel op de xbox...

    In the end moet je er gewoon van houden maar je oet het wel eens proberen en niet gelijk op beelden uitgaan;)
     
  2. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga niet alleen van beelden uit... Anders had ik Delta Force - Black Hawk Down ook nooit gekocht... Die heeft ook geen bijster mooie graphics... Maar wel een goeie gameplay online... Ik hoef helemaal geen Halo 2 qua grafische waarde... Maar goed, ik zal eens kijken of Operation Flashpoint toch iets voor mij is... Maar vertel mij dan maar eens wat er zo bijzonder aan is? :)
     
  3. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had iets in de buurt van een GR serie verwacht, maar kwam helaas bedrogen uit. Persoonlijk vind ik het spel niet zo geweldig, de grafics en de gameplay vallen me gewoon tegen en de manier van lopen en schieten.
    Het lijkt net alsof een ander het spel speelt en ik meekijk.
     
  4. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    heb dit spel echt veel op de pc gespeeld. het heeft dan wel niet de mooiste graphix maar het speelde altijd heel vet! weet iemand hoe de online mode precies in elkaar zit? hoe groot zijn de maps zijn er veel voertuigen? is het een beetje goed gebalanceerd?

    zelf wist ik niet dat hij al uit was.ik vind dit soort spellen altijd super vet en vooral omdat je ook in voertuigen kan.(iemand enig idee welke beter is? en dan heb ik het vooral over de online mode.)vind het echt jammer dat deze pas zo laat uitkomt omdat als deze een maand eerder was uitgekomen had ik hem ZEKER gekocht maar nu heb ik me xbox verkocht:eek: :'-( :'-( (jaja iemand komt hem morgen ophalen, moet toch wat doen om geld voor de 360 te sparen) en ik wist niet dat hij nu uit kwam vind het echt jammer dat ik deze niet meer kan spelen:'-(
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2005
  5. thr

    thr Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben wel blij dat het niet meer op GR lijkt, daar heb ik er nu al 4 van liggen GR1, GR:IT, GR2 en GR:confused:S en ook blij dattie juist niet arcade is want ook daar barst het van. De gfx vind ik best wel meevallen. Het is meer dat de figuur zelf houterig beweegt. Het staan-hurken-liggen en zoomen/leunen gaat gewoon niet zo mooi soepel als in GR, laat staan GR2, ja DAT is in GR2 een stuk beter.

    OFP is gewoon wat lastiger, je hebt bv geen 'radar' waarop je makkelijk friends en enymies ziet dus raak je vrij snel gedesorienteerd. Kan je zeggen dat dat niet 'zo leuk' is maar ja, het is wel realistisch.

    Een ding is zeker, wil je lekker arcady gamen dan moet je OFP zeker NIET kopen:) Net zoiets als mooie doelpunten scoren in PES, dat lukt ook maar zeer zeer zelden:)
     
  6. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... hierboven wordt gezegd dat de graphics van Operation Flashpoint niet onder zouden doen voor Battlefield 2 - Modern Combat... Ik heb Operation Flashpoint net in actie gezien (ik wilde toch eens zelf zien wat er nou zo bijzonder aan is) en ik heb al een paar dagen de online demo van Battlefield 2 - Modern Combat gespeeld... De graphics van Operation Flashpoint zijn veruit ondermaats in vergelijking met Battlefield 2 - Modern Combat... Het gras in Operation Flashpoint lijkt wel een groene asfaltweg met sprietjes... De texturen zijn ook niet om naar huis te schrijven (hier en daar zijn ze best goed), het ziet er nogal blokkerig uit allemaal... Dat geldt ook voor de modellen van de militairen... Dit spel had gewoon veel eerder uit moeten komen, volgens mij... Het is erg gedateerd... De weersveranderingen vind ik trouwens wel cool...

    Er zitten ook veel grafische fouten in het spel, er vindt veel clipping plaats... Dat betekent dat geweren slecht worden vastgehouden, lichaamsdelen door objecten heen steken en ga zo maar door... Dat hadden ze toch wel wat beter in elkaar mogen zetten...

    De gameplay elementen zijn zeer zeker niet beter dan de Ghost Recon games, Rainbow Six of dat soort tactical shooters... Operation Flashpoint zou een simulator moeten zijn, nou... Er zit een auto-aim in... Is dat realisme? Nee dus... Verder loopt je soldaat alsof hij geen conditie heeft en dat is krankzinnig in vergelijking met de enorme maps die het spel heeft... In de multiplayer is dit met een groot aantal gamers niet zo'n heel groot probleem, maar in de singleplayer is het een ramp... Verder is me opgevallen dat de framerate niet altijd constant blijft wat betreft het gebruik van vliegmachines... Het is wel leuk dat je zelf de voertuigen kunt gebruiken, maar ook dat ziet er niét uit... In een auto beweegt het stuur door je handen terwijl je handen stil blijven staan! De handen en armen van je soldaat bewegen dus niet mee met de beweging van het stuur! Belachelijk...

    Het geluid is ronduit rampzalig, ik vind de wapens armzalig klinken en wat te denken van het "gezoem" of "gebrom" (ik weet niet precies hoe ik het moet noemen) van de voertuigen, onacceptabel als je het mij vraagt...

    De AI van de tegenstanders is - zeker voor een simulator - niet erg om naar huis te schrijven... Sommige vijanden schieten wel (terug) als ze je opmerken, maar veel van die lui raken in paniek en gaan als een idioot rondrennen, waardoor ze een gemakkelijke prooi voor je worden... Zonde... Ook mis ik de soms chaotische actie van Brothers in Arms of van Ghost Recon, dat er bijvoorbeeld plotsklaps een aantal vijanden om je heen staan die jou en je maten naar de andere wereld willen helpen... Operation Flashpoint gaat langzaam en eigenlijk maar 1 kant op, letterlijk...

    Ik herhaal: dit spel had al veel eerder op de markt moeten komen, misschien aan het begin van het Xbox tijdperk... Dan had het nog geen superspel geweest in vergelijking met bijvoorbeeld Halo, maar een eerste poging om een oorlogsim op de markt te zetten had toentertijd niet zo slecht gevallen... Nu hebben we veel te veel vergelijkingsmateriaal en er zijn véél betere games op de markt die wél een oorlogssituatie op de kaart kunnen zetten die dynamisch is... Operation Flashpoint op de Xbox is dat wat mij betreft dus niet... Jammer maar helaas... Het is voor mij ook totaal onbegrijpelijk dat Xbox Australië de game een 9 geeft, volgens mij is een 7 meer dan voldoende…
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2005
  7. Witkees

    Witkees Dutch Ghost for LIVE

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    1
    Misschien had ik wel teveel verwacht van OFP en dat 'nekt' me dan nu.
    Het spel ziet er inderdaad niet verkeerd uit, maar de beweging zoals thr het noemt is inderdaad iets wat mij niet aanspreekt.
    Ook ik heb inmiddels Battlefield 2 gespeeld en moet zeggen dat deze ver boven mijn verwachting is. De grafics en gameplay, zijn helemaal top en nog beter dan de PV-versie (vind ik natuurlijk).

    Mijn OFP versie heb ik inmiddels als weer verkocht. Of ik Battlefield 2 nog ga aanschaffen op 18 november ..... dat denk ik niet, 2 weken voor de 360 launch. Dit is voor hen weer een gemiste kans, omdat hij in Amerika sinds eergister al in de winkels ligt.

    Ik ben benieuwd wat jullie van OFP vinden ?
     
  8. thr

    thr Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom op zeg, de AI in OFP is gewoon beter dan in al die andere shooters die genoemd worden. Heb je in GR2:confused:S in gouvernment district die jeep gezien, die rijdt echt suf zijn rondjes. En dan hebben we het over de nieuwste GR(!) so much for AI.

    En dit zeg ik als een die-hard GR(2) fan ... maar ga niet zeggen dat die ai beter is dan in OFP, dat is gewoon niet zo.

    En de hektiek, dat vijanden plots om je heen spawnen, ja hektisch wel maar ook super ergelijk en niet echt realistisch die gasten die zo maar uit muren blijven spawnen.
     
  9. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm, ja zo te horen zijn de meeste hier toch echt een beetje arcade gericht en zijn niet in staat over de eerste indrukken heen te kijken want als je de game na 1 dag al verkoopt dan zie je er niet veel van nee...

    Ik speel de pc game al 3 jaar en ontdek nog steeds nieuwe dingen waarvan ik niet wist dat ze er waren, ik vind het jammer dat jullie niet meer tijd erin wilde steken want als je een beetje zoekt ontdek je dat er 4 moeilijkheidsgraden in zitten dus die autoaim en domme ai is allemaal weg te werken.

    Zoals ik ook al ei je moet er een beetje voor open staan niet niet gelijk op de slechte beelden afgaan maar op de diepte van het spel, maargoed je moet er echt van houden want het is nou eenmaal geen fps of actie maar een simulator.

    Je hebt gelijk dat het te laat komt dat vind ik ook, maar als ik de pc game na 3 jaar nog leuk ontvang ik het spel met open armen:9 O-)

    (PS ik begrijp echt niet dat jullie Modern Combat mooier vinden ik heb de game gespeelt en ik zie de venteje nauwlijks staan door de wazige effecten om kracht te besparen, en het gras daar ga ik al helemaal niet over beginnen)
     
  10. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmm... Ik heb mijn mening gegeven en ik snap dus niet dat je deze slechtere graphics afzet tegen de veel betere graphics van Battlefield 2 - Modern Combat, maar "so be it"... Moet je zelf weten... Waar de één op schijt, is waar de ander in bijt... Niet iedereen kan overal dezelfde waardering voor hebben...

    -----------------------------------------------------------------------------------------

    Edit: ik heb een deel van mijn post hier verwijderd, omdat sommige mensen hier het nodig vinden om tot een neerbuigende praat-blabla over te gaan... Blijkbaar wordt een "mening" hier door sommigen niet gerespecteerd...
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2005
  11. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    "Een sim moet behoorlijk realistisch zijn, en dat is Operation Flashpoint op de Xbox zeer zeker niet..."

    Whahahahah:D sorry..., Wat een goeie zeg..._0/ Bewijst mij alleen maar weer dat je dit spel niet meer dan een dag gespeelt hebt.
     
  12. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Misschien kun je gewoon mijn mening respecteren zonder te gaan uitmaken of ik een bepaalde game "juist" beoordeel of zou "moeten" beoordelen...
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2005
  13. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk sorry;)

    Je moet er gewoon van houden en dat doe ik en kan er daarom niet zo goed tegen als mensen het spel voor iets uitmaken terwijl ze het niet echt goed hebben gespeelt, en dat doe ik al 3 jaar lang...

    Maar exuses;)
     
  14. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee, aanvaard... Maar goed, ik heb het spel Operation Flashpoint Elite zelf hier in huis... Ik zal het spel nog wel wat intensiever spelen dan dat ik nu heb gedaan, en op een wat hoger moeilijkheidsgraad... Misschien dat ik dan nog wel van gedachten verander...

    Misschien zie ik je nog wel eens online met deze game...O-)
     
  15. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
  16. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Ik heb het spel Operation Flashpoint Elite nog eens grondig uitgeprobeerd vandaag... Ik denk toch dat ik een puntje bij mijn eerdere mening ga optellen... Ik maak van mijn eerdere zeven een 8/10...

    Ik vind de graphics nog steeds niet erg goed, maar de mogelijkheden die dit spel bieden zijn enorm... En de AI wordt echt ongelofelijk goed op de hogere moeilijkheidsgraden... Superrealistisch dus... _O_
     
  17. thr

    thr Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Ahh, dat verklaart al een hoop. Ik was gelijk begonnen op veteran:)

    Ik krijg binnenkort mijn legale kopie :) en zal dan eens xbl gaan uitproberen. Ben benieuwd of dan mede ofp gamers te vinden zijn.

    Van huis uit ben ik een GR gamer en game nog steeds GR2:confused:S maar 360/GRAW is nog ver weg (feb 06) dus hoop ik ook tijd te hebben voor OFP.

    Ik heb nog steeds een OFP chat open voor gelijkgestemde zielen op http://www.dutchghosts.nl/dg_chat.php?ch=10 ... blijkt daar geen behoefte aan te zijn dan gaat die tzt gewoon weer dicht, no prob:)
     
  18. thr

    thr Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begin langzamerhand aan het spelletje te wennen. Paar keer een oude missie herspeeld en dan snap je beter wat er aan de hand is en wordt het leuker.

    Gek genoeg bevalt de game dan steeds beter en verplaatst mijn aandacht zich langzaam naar de fab diepe gameplay en minder op de gfx. Moet zeggen dat die gfx helemaal nog niet zo slecht zijn. Tis dat je eigen character wat houterig beweegt (in vergelijking met GR2) maar de rest kan er best mee door gezien de enorme speelvlakte dan.

    Ik ben nog niet uitgespeeld met OFP:)
     
  19. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies wat ik al de tijd al zei, je moet het wat langer spelen om de magie ervan door te krijgen, heb de game net vandaag binnen gekregen en ik vond het super in ieder geval..

    Maar ja ik ben de fanboyO-) *) ;)
     
  20. thr

    thr Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0

    Yep, en dat 'wat langer' is gewoon meer dan een uurtje of 2. Het duurde voor mij echt tientallen replay's verder in de campaign om 'gehooked' te raken. Er is dus een hoge drempel, zeker voor diegene die OFP op PC nog nooit hebben gespeeld (ik heb dat wel gedaan, al was dat niet echt lang want te langzame PC)

    Je kan wel een vergelijking met GR1 trekken, die vergt ook wat volharding, daar loop je ook te kloten met maps, 2 teams, waypoints, etc. en duurt het soms ook vrij lang voordat je uberhaupt de trekker kan/mag overhalen ... nou zoiets is dat bij OFP ook alleen nog een graadje erger:):)

    Replay waarde van de missies ligt ook erg hoog, elke keer weer iets anders hoewel er natuurlijk wel sprake is van een soort scripting.
     

Deel Deze Pagina