1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Operation Flashpoint: Elite

Discussie in 'Algemeen' gestart door Linkin Park, 14 sep 2005.

  1. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    even over de mission editor, is dat snel onder de knie te krijgen?
    en heb je ook uitgebreide mogenlijkheden? (bijvoorbeeld ik wil hier een bos, daar een rivier, daar wat huizen met vijanden en een tank, en hier een paar huisjes waar ik en mijn team spawnen, samen met een paar voertuigen)

    en kan je er ook veel neerzetten? want bij Timesplitters FP vond ik het soms irritant dat de vrije ruimte snel vol was zeg maar.
    is er hier ook een limiet? en is die snel behaald? of kan je gewoon erg veel op de map zetten zonder dat je ook maar last hebt van die limiet van neer te zetten dingen?
     
  2. final fantasy

    final fantasy FF lover

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    zo...dit topic kan ook wel weer eens een schop gebruiken, dat verdiend dit spel wel :)

    ik heb m zelf nu ook een tijdje, en ik vind het zooo geweldig spelen *D
    die 'angst' ook als je met alleen een assault rifle rondwandelt, en je komt tanks tegen...en er is zo snel geen RPG soldier of friendly tank in de buurd..geweldig :)
    ik ben nu (nog niet zo ver geloof ik) bij Cold War Crisis, bij die missie dat je in de avond met 4 Commandos een verstopte basis op moet blazen, en dan naar 1 van de 4 evac points moet. Ik dacht dat ik de basis gevonden had (tentenkamp met 5 helicopters en veel tentjes enzo, er komen ook steeds autos langs gereden). ik blies het op en ging er met mijn ventjes vantussen.
    Toen ik bij een van de evac points was, zei mijn ventje zovan "damn..wheres that base" 8)

    najaa seg...
    Bij Resistance ben ik niet zo lang geleden begonnen, level 7 ofzo gok ik.

    De graphics waren de eerste keer even slikken, maar daarna, wow, wat een fantastisch spel! heerlijk gewoon :)
     
  4. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    leven we hier nog? :+

    iig, ik ben nu bij Cold War Crisis bij die missie dat je met 4 commandos in de nacht 2 Shilka's moet vernietigen, en dan in de bossen die centraal in het vijandelijk gebied zitten te schuilen, en op verdere bevelen wachten.
    maar...nondekannonnen, dat vijandelijke gebied is gewoon 36 km2 ofzo... (wilde gok, kan er ver langs zitten, maar ik bedoel dus, het is erg groot). weet er iemand dan waar die 2 shilka's zich ongeveer bevinden? want als ik heel dat gebied af ga lopen ben ik na een maand nog niet klaar :+
     
  5. Linkin Park

    Linkin Park Active Member

    Berichten:
    189
    Leuk Bevonden:
    0
    jHa daar zat ik ook even vast, die basis waar je vlak tegenover spawt is niet de basis die je moet vernielen, de echte basis zit achter je ergens in 1 van de open vlaktes ergns links van figarie.

    Wat je ook kunt doen is een auto stelen, helemaal naar levie rijden en daar vlak bij naar een basis gaan waar een lege heli staat waarmee je de basis plat kunt bombarderen, zo heb ik het na veel zoeken ook gedaan.
    Wel uitkijken voor het vele luchtafweergeschut overal...

    succesO-) ;)
     
  6. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    um...lees de post boven je.
    ik ben al net wat meer leveltjes verder :+

    ik moet nu dus 2 shillka's vernietigen en dan schuilen. maar dat gebied is zoo groot 8) weet er dan iemand waar die shillka's ergens uithangen?
     
  7. de bengel

    de bengel Holy Fuck-nuts!

    Berichten:
    609
    Leuk Bevonden:
    0
    je hebt ook zoveel mogelijkheden om een missie uit te voeren, ik denk dat geen enkel spel dit weet te evenaren (gta misschien) ik heb trouwens alleen de pc versie gespeeld, een maandje geleden
     
  8. thr

    thr Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Het blijft een heerlijk spel. Echt, qua vrijheid/realisme ver voorbij elk andere shooter (op console). Heb de pc versie gedowned om ff op mijn 1,4 GHz Centrino lappie te checken. Dat draait wel maar al gelijk is mij duidelijk dat de Xbox versie echt veel fraaier is. Alleen IN gebouwen is de controller imo een ramp. Voor de rest is ie ok.
     
  9. Capt. Yokohama

    Capt. Yokohama Jin the MC

    Berichten:
    325
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het spel op pc...
    het lijkt wat maar het is eig. helemaal niet zo leuk :'-(
     
  10. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand (of jijzelf ;) ) hier even antwoord op geven? Ik ben hier namelijk zelf ook wel erg benieuwd naar.
    Weet iemand eigenlijk waar je opf:E het goedkoopste kunt krijgen?

    Alvast bedankt:p
     
  11. dutch-mercenary

    dutch-mercenary Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0

    media markt geloof ik daar is het meestal het goedkoopst
     
  12. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    aber naturlich :+

    het is allemaal wel makkelijk onder de knie te krijgen hoor :)

    je kiest een type (keuze uit 3: eentje waar je van de insertion naar de extraction moet, eentje waar je een target moet elimineren en dan naar de extraction, en een waarbij je een gebied moet verdegigen voor 10 min, of totdat al de vijanden het loodje hebben gelegt)
    je selecteerd een unit die jij bent (Soldier, Sniper, Commando, Tank Squad ect...) je kiest vijandige eenheden, zet ze ergens op de map, en maakt waypoints voor ze.
    Hier en daar wat tanks, soldiers, officers voor de vijand.
    Hier je eigen insertion, daar ergens een groep allies die het bezette dorp flanken, en de actie kan beginnen :)

    als je het spel ondertussen al hebt, en je komt er nog niet uit (ik weet ook nog iets alles hoor, maar ik ken genoeg om intense missies te maken :)) probeer ik sommige dingen nog wel wat specifieker uit te leggen :)

    er is trouwens voldoende ruimte om dingen neer te planten. ieder dingetje (groep soldaten, waypoint ect) kost 1 punt zeg maar, en je hebt geloof ik iest in de richting van 5000 of 6000 punten. veel te veel zelfs, daar kom je niet bij. tenzij als je wel een hele uitgebreide missie wilt maken. (de derde wereldoorlog met honderden tanks, infantrie en helicopters en dergelijke :+)

    je moet er van houden. geld eigenlijk voor elk speltype :)
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2005
  13. thr

    thr Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Sinds de release speel ik deze game nu continue. Zo erg zelfs dat ik de ouwe OFP (die ik ooit in het verleden op een langzame pc had) nu opnieuw heb geinstalleerd.

    Bij elkaar heb ik nu 1 gemodde xbox met OFPE op de hdd, 1 legale:) Xbox met een echt OFPE exemplaar. 1 reserve exemplaar van OFPE (voor het geval dat;), een laptop (1,4GHz Centrino) met OFP GOTY en een pc 2,8GHhz met OFP GOTY

    Deze game is zo ontzettend goed dat er inderdaad alleen maar een kleine elite van XBox gamers is die hem nog speelt. Voor mij is het duidelijk dat de meeste gamers toch gfx prefereren boven gameplay.

    De a.i., de vrijheid, de missie editor, het team-command gebeuren, het realisme, etc. het is allemaal zo goed. Ongelooflijk gewoon.

    Maar ja, de gfx he. PDZ op 360 zie er mooier uit, en dat is wat de overgrote meerderheid wil.

    Jammer.

    ... Maar goed, OFPE is maar een kleine voorbode voor wat ArmA op de PC gaat worden. Deze schijnt voorjaar 2006 uit te komen. Ik kijk niet vaak echt uit naar een game maar mijn god zeg, naar ArmA ben ik wel heeeeeeellll eeeerrrrrrggggg benieuwd.
     
  14. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Daarbij komt ook nog dat in OPF:E niet overal bordjes of paddenstoelen staan die zeggen waar je heen moet of op welk knopje je moet drukken. Dat is heel eng voor sommige mensen.
     
  15. thr

    thr Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha, maar als je nu echt, heel echt lang doorspeelt dan zal je merken dat die bordjes er dus wel zijn.

    Echte borden van 'Houdan 3km' ... Is dat niet ontzttend cool, dat je wordt neergehaald en eject aan een parachute, dan te voet verder gaat langs een weg en dan aan de hand van o.a. zo'n bord te weten komt WAAR je bent.

    Ok, je zal waarschijnlijk geen kills maken maar het terugvinden van je basis of whatever is al een kick.

    Komt bij dat ArmA en later Game2 nog veel massaler en drukker bevolkt zullen zijn.

    Man, dat wordt toch gruwelijk cool dat je in bovenstaand scenario dan eerst je weg vind en dan in een dorpje of zo een auto leent, jat of kaapt etc.

    Nu zijn de eilanden nog leeg op de missie objecten na maar in de toekomst (lees Game2) worden de eilanden veel meer bevolkt. ... Maar goed, ik dwaal af:)
     
  16. thr

    thr Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan nog ff over de replay value. Nou met die missie editor is de replay value gewoon 10/10. Ik heb nog nooit een game gezien met een betere reply value.

    Ik heb nu al aardig wat tijd achter de kiezen met Single Payer Missie maken en dan spelen mijn eigen missies elke keer totaal anders (als je bv regelamtig 'Guard' waypoints gebruikt)

    Echt bizar gaaf. Je weet van je eigen missie welke eenheden er zijn en waar ze beginnen maar bij elke replay gaat het uiteindelijk weer totaal anders. Dan is die realtime a.i. aan het werk (ipv die trigger/script shit van GR, RS, etc)

    Dat is echt chaos theorie. Een kleine verandering aan het begin loopt uit op mega veranderingen later.

    Soms is dat zelfs wel zonde. Soms speel je zoiets cools dat je denkt 'Dat zou ik nog wel eens willen spelen' maar dat gaat niet. Ook al zou je alles op alles zetten, het zal je in OFPE nooit lukken om iets 2x exact hetzelfde te spelen. Elke keer is het anders.

    Het enige dat je kan doen is de beperking van OFPE gebruiken in jou voordeel. Je weet hoeveel tanks, etc er moeten zijn dus kan je gewoon bijhouden wat er nog te wachten staat. Maar WAAR ze uithangen (bij bv gebruik maken van 'Guard' waypoints) dat zal je nooit echt weten.
     
  17. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    knul, ik ben t met je eens :)

    ik speel het spel ook nog vaak, en het voelt gewoon zo vet aan, soms die muziekjes er ook bij, realistisch spel + coole muziek = een kick :cool:
    serieus, het speelt gewoon zo goed weg.
    om eerlijk te zeggen: toen ik OFP E voor het eerst in mijn xbox deed, dacht ik, wat een schijtgraphics...
    nu waardeer ik deze graphics zelfs, het ziet er gewoon goed genoeg uit.
    Heerlijk ook als je met een Apache over het slagveld vliegt...ziet er gewoon lekker uit.

    en dan die aanvallen met je team op steden, steden waar genoeg russische soldaten staan voor WW3 (sarcasme :+) en waar ook nog eens wat mooie tanks geparkeerd zijn, nou succes ermee!
    tactisch werken, liggen, goed richten...fantastische gameplay al zeg ik t zelf :cool:
     
  18. thr

    thr Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Law kill captured (movie)

    From: maxqubit | Posted: 1/12/2006 5:01:24 PM | Message Detail

    Low quality but the kill @ 2.10 is ok (shows off ballistics). Sound comes after the flash, also a nice detail.

    I mined the passage to prevent this mixed armor platoon from reaching Le Port

    http://www.maxqubit.com/ofpe_the_trap.mpg (20MB)
     
  19. Azumi

    Azumi *

    Berichten:
    1.173
    Leuk Bevonden:
    25
    um...niet zo spectaculair vind ik.
    leuk om zelf te doen, maar saai om zelf zo te kijken.

    wat het filmpje een stuk leuker zou maken, zou van die OFP Elite muziek op de achtergrond zijn (ja van die adrenaline kick muziek :+).
    Ook is het maar 'normaaltjes' omdat je dit best vaak tegenkomt zoiets.
    maargoed, ik zal niet alles afkraken, want het is natuurlijk wel zo dat je met 1 soldaat 3 armoured vehicles uitschakeld.

    ook zou ik het leuker gevonden hebben als er nog mannetjes bij waren, dat vind ik altijd wat 'spannender' op de een of andere manier :+
    maargoed, just my opinion :)
     
  20. thr

    thr Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ging me ook niet om het effect maar om de details.

    Ballistics, geluid na de flits, a.i. van de tanks (de Shilka vlucht eerst en de T72 schiet op mij nadat ik de Law heb afgevuurd en dus zodoende mijn positie heb verraden.)

    Dat zie je niet zo aan het filmpje. Maar ja, OFPE is ook niet een spectaculaire titel, maar een realistische titel.

    Op zich vind ik een law kill op een bewegend voertuig op grotere afstand wel gaaf. Je moet rekenen en inschatten en dan nog geluk hebben want de Shilka beweegt in een zig-zag patroon juist om het een mogelijke vijand moeilijker te maken hem te raken. Meestal heb je maar 1 kans, want de Shilka zal direct terugvuren als ie nog intakt is.
     

Deel Deze Pagina