1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Opstart probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Phoenix NL, 11 jun 2005.

  1. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    Hallo allemaal,

    ik heb sinds vandaag een nieuwe PC maar ik heb nu al een probleem. :'-( Ik heb er namelijk een Serial ATA harde schijf inzitten waardoor ik XP op een iets andere manier moest installeren (anders herkent hij um niet). Ik moest op een gegeven moment op F6 drukken om iets via een floppy te installeren (speciaal programma voor mijn SATA harddisk) maar nu was ik net een halve seconde te laat met drukken. Toen zei XP later dat hij het niet kon installeren omdat er geen harde schijf inzit, toen ging ie de PC automatisch opnieuw opstarten. Dus ik dacht: 'ik probeer het nog een keer maar nu snel genoeg'. Nu blijft het scherm zwart met een knipperend streepje, hij reageert dan nergens meer op... Kan iemand mij aub helpen? :'-(



    EDIT: PROBLEEM OPGELOST!!!
     
    Laatst bewerkt: 11 jun 2005
  2. FabianNL

    FabianNL Guest

    wel zo handig als je ook ff zegt wat nou de oplossing was dan ;)
     
  3. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik moest naar de bios toe en het primary boot device op 'cd-drive' zetten. Ik zit nu op m'n nieuwe pc dus alles werkt perfect! :D
     
  4. Ik heb wel nog een probleem met opstarten:

    Mijn computer (3,0 ghz, 512 mb ram) doet er wel 3 minuten over om op te starten. Hij blijft hangen bij een plaatje van Intel Inside...

    Wie weet een oplossing?
     
  5. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmm ik had eerst ook zoiets kijk eens in je bios op welke device de 1 st boot staat... moet je die ff op harddisk zetten als die op cd rom stat ofzo
     
  6. Hoe kom je in de BIOS?
     
  7. FabianNL

    FabianNL Guest

    als je je PC opstart op delete drukken volgens mij, staat er wel ergens in je opstart proceduren, "press ... to acces setup" of iets dergelijks (je bios noemen ze dan dus je setup), bij mij is het volgens mij iig delete, kan ook Esc zijn of iets dergelijks...
     
  8. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet of dat bij iedereen hetzelfde is, ik moest namelijk alleen op F2 drukken. Moet je in het boekje van je moederbord kijken, daar staat het vast wel in.
     
  9. Bij mij komt gelijk alleen maar die Intel logo, dan Windows...

    Geen tijd oid om Del te drukken...
     
  10. FabianNL

    FabianNL Guest

    google:

     
  11. Thnx

    Ik zal even proberen
     
  12. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Tijd voor een formatje?
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3

    Medion (Aldi) pc neem ik aan? Stekker eruit, en dan even de powerknop ingedrukt houden. Stekker er weer in en voila...
    Blijft een vaag maar veel voorkomend probleem met Medion pc`s.
     
  14. Niet te geloven!

    Hij doet het weer _O_

    Thanx!
     
  15. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    Na bijna 2 maanden goed te hebben gewerkt, heb ik weer een probleem. :{ Iedere keer als Windows probeert op te starten vraagt ie in welke modus ik wil opstarten, zoals: veilige modus, normaal starten, laatst bekende juiste configuratie etc. Ik heb ze nu al allemaal geprobeerd maar iedere keer als je het Windows laadscherm ziet, start de pc opeens opnieuw op en vraagt ie weer hetzelfde... :confused: Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
     
  16. FabianNL

    FabianNL Guest

    Start > Uitvoeren > msconfig en dan OK drukken, dan ff naar boot.ini toe en daar moet je onderaan ff alles uitvinken, dan moet ie het gewoon goed doen. Bij algemeen staat trouwens selectief opstarten aangevinkt en dan alles aangevinkt weer en dan "Aangepast Boot.ini gebruiken".

    Beetje simpel uitgelegt maar heb haast O-)
     
  17. Phoenix NL

    Phoenix NL ...

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat gaat niet lukken, want ik kom niet verder dan het Windows XP laadscherm tijdens het opstarten...
     
  18. FabianNL

    FabianNL Guest

    o, pardon... wilde toch ff te snel zijn blijkbaar...
    en als je dus bijv veilige modus selecteert start ie direct weer opnieuw op?
    Kan je niet in veilige modus komen zoals je het moet doen als je PC normaal werkt (f5 drukken toch?) ? Kan ff niks verzinnen, behalve XP cd erin stoppen en opnieuw instaleren maarja :confused:
    *denkt nog ff na*
     
  19. Peanutnl

    Peanutnl Halo3

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    Start de pc op zodat je systeem herstel kunt doen.... kweet niet zeker of dat in het hulpscherm met veilige modus etc. etc staat ofdat je de win xp cd erin moet doen...
    miss als je systeem herstel doet dat het dan wel werkt!
     

Deel Deze Pagina