Dank je. Heb win98 op c-partitie staan en winXP op g-partitie maar dat moet wel lukken dan. Hoe lang neemt dit ongeveer in beslag? Dat formateren en opnieuw installeren (nog nooit zelf windows erop gezet nl.)? (3,5 uur hoorde ik ongeveer) En drivers moet ik ook opnieuw installen van dvd-speler, videokaart etc of pakt XP dat allemaal zelf?
Ehm ongeveer 40 minuten zal het duren... dan staat windows XP er "kaal" op... Drivers zul je niet opnieuw hoeven te installeren, want die worden meestal automatisch gedetecteerd. Mocht dit niet zo zijn dan heb je waarschijnlijk wel diskettes of cd-roms met drivers van je verschillende hardware. Succes!
ik denk dat je ff bij uitvoeren msconfig moet uitvoeren. En dan opstarten... Waarschijnlijk staat er heel wat rotzooi aan. En anders moet je ad-aware downloaden. En die ff uitvoeren
Heee dat klinkt bekend Ik heb hetzelfde gehad, en bij mij lag het aan een virus, ik weet niet of het bij jou om hetzelfde gaat maar daar ging het bij mij om. Als je de computer hebt opgestart, en als hij dan blijft haken, toets dan eens Ctrl+Alt+Del in en kijk of je daarin ziet staan: sysu of sysu.exe Zoja dan heb je hetzelfde virus als ik. Dit is hoe je hem moet verwijderen: Start de computer op in de veilige modus, hoe dat met XP moet weet ik niet maar bij mij was het dacht ik F8 indrukken tijdens het opstarten. ( of was het toch F5 ). In de veilige modus kun je Windows dus wel weer in en moet je even het een en ander verwijderen.. in ieder geval even de sysu.exe zelf verwijderen: die staat (bij mij iig) in C:\Program Files\DDM Ik heb maar even die hele map verwijderd - is toch alleen maar zooi Verder moet je hem even uit je register verwijderen, dit doe je door in het startmenu naar Uitvoeren te gaan, en daarin "regedit" te typen.(ik zou dan wel even een backup maken van je register als ik jou was) Dan in het menu 'HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run and/or RunOnce ' de sysu.exe verwijderen Ook even in het menu "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\DDM ook de sysu.exe verwijderen... ------ Misschien heb ik het niet zo goed uitgelegd maar als je even op google.nl zoekt op sysu.exe vind je misschien wel een betere uitleg http://www.learninglinux.com/article438.html Hier trouwens ook nog wat info! Ik hoop je geholpen te hebben - Ook als het bij jou helemaal niet dit probleem blijkt te zijn maar dan heeft iemand anders er nog misschien wat aan.....
Heb msconfig al geprobeerd, maar hij loopt helemaal stuk trager. Ook als pc alang opgestart is en ik programma wil openen etc. Heb net ff files verplaatst. Nu maar ff xp reinstallen en partities goed maken etc.
http://www.computing.net/windowsxp/wwwboard/forum/85915.html deze site kan misschien ook wel handig zijn En ja, anders gewoon formatteren kan natuurlijk ook - gevolg daarvan is dan weer dat je alles kwijt bent en anders het gedoe met backuppen enz
Het gaat (denk ik) niet om een virus. Ik heb ff op de harde schijf gezocht naar sysu(.exe) maar er staan geen bestanden op met zo'n naam. Ik heb de programma's gebruikt waar pikachu mee aankwam, en hij start wel sneller op! Hij wacht nog wel ff, maar het is wel een stuk korter.
Heb xp eropnieuw opgezet. Alleen krijg ik bootscherm nog met oude windows erbij en als ik die kies krijg ik melding dat ik bestand mis en start ie opnieuw op. Kan ik deze zomaar verwijderen? edit: Zou wel kunnen kloppen, lijkt nou alleen of ik minder heb. Nog maar 34,5 gig ongeveer over van de 60 gig (of hij is werkelijk maar 57 gig, met paar gig voor win xp). Hij start nu iig lekker snel op. Staan nog geen progs op etc (wel op andere partitie die bomvol staat). Deze week maar alles goed organiseren en dan loopt ie weer lekker soepeltjes!