1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ori and the Blind Forest

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 10 mrt 2015.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee niet die van mij. Staan op de Neogaf screenschot topic.
     
  2. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Wat een mooie game! :D
     
  3. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    2e keer uitgespeeld met 92% en 0 deaths in 2u47m.

    Ik kan de map stone fragment niet vinden in de Forlorn Ruins, iemand een idee? Ik blijft op 98% staan daar en zolang ik niet weet waar die stone is heeft het geen zin voor mij om voor 100% te gaan.
     
  4. Alpine

    Alpine Active Member

    Berichten:
    2.450
    Leuk Bevonden:
    5
    Dan heb je ze inderdaad gemist. Ik moet zelf nog naar de Ginso Tree gaan en heb 4 life cells en 6 energie cells.
     
  5. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Wel grappig dat er bij de Life Cell in Forlorn Ruines een Super Meat Boy ligt.
     
  6. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Vandaag ook even begonnen. Wat een beauty van een game..... de intro was iets te traag en te lang maar buiten dat een super mooie en leuk en frisse game.
     
  7. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Intro was mooi, zet gelijk de toon neer. En het was maar 10 minuten ofzo.

    Aan het eind van de Ginso Tree en de Forlorn Ruins heb je van die lastige segmenten waar je vaak dood gaat. Maar de combinatie van die schitterende muziek en grafische pracht kan ik me er niet aan storen dat ik zo vaak dood ging.

    Nu op zoek naar het laatste element, zit op 73% van de game.
     
  8. reatrix

    reatrix Active Member

    Berichten:
    840
    Leuk Bevonden:
    17
    Ben voor de 2e keer bezig en zit op 60% :)
     
  9. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Gisteren had ik element water gehaald. Holy shit wat was dat laatste gedeelte pittig zeg :eek:
     
  10. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb alle vaardigheden, dus ik ben een beetje naar de donkere gebieden gegaan van de map. Het is dan best makkelijk met alle vaardigheden. Ik had dringend behoefte aan meer Life Cells, maar in 1,5 uur ben ik van 4/12 naar 11/12 gegaan. Met Energy Cells heb ik er 13/15, dus dat vind ik wel genoeg om naar Mount Horu te gaan.

    Ik heb nog wel een extra save aangemaakt bij Mount Horu door gewoon in het hoofdmenu een save te kopiƫren en die in de tweede save te plakken. Zodra je Mount Horu ingaat, dan kan je niet meer terug en het spel saved dan automatisch. Dus als je bijvoorbeeld de game op 100% wilt, dan moet je niet Mount Horu ingaan voordat je alles op 100% hebt. Zelf geef ik niks om achievements, maar ik zeg het even. Ik heb de Ginso Tree en Forlorn Ruines maar op 98% dus dan kan je de game sowieso niet meer op 100% krijgen.

    Ik heb puur die tweede save aangemaakt zodat ik met alle vaardigheden nog wel door de hele wereld kan als ik het spel heb uitgespeeld met mijn eerste save. Hoe vet het spel ook is, ik ben niet echt het type dat gelijk opnieuw begint. Hoe het spel ook gaat aflopen in Mount Horu, mijn GOTY van 2015 is al bekend _O_

    Ik heb nu 10 uur op de teller staan, dus dat is ook een mooie lengte en ik ben nog niet klaar. Prijs-kwaliteitverhouding van deze game is echt geweldig.
     
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Waar kan je zien hoeveel % je hebt of wat je mist?

    Ik vind de muziek en art al kwaliteit genoeg :+ de rest is allemaal bonus. Wil ook best het album kopen als die komen gaat. Bij Child of light ook gedaan en luister dat nog steeds wel eens.
     
  12. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Als je de map opent, dan staat naast de naam van een gebied het percentage.

    En wat je mist zie je als je op start drukt. Waar het ligt, dat moet je zoeken. Tenzij je de middelste tak levelt van de skilltree, dan kan je zien waar het allemaal ligt. Zelf heb ik de andere twee takken tot de max gedaan. Die leken me wat belangrijker.
     
    Maddmonkey vindt dit leuk.
  13. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb hem ook steeds gewoon op de achtergrond aanstaan. Heerlijk rustgevend haha.

     
  14. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik zie het ja. Ik mis 1% bij de Ginso tree blijkbaar. Moon grotto ben ik net helemaal doorlopen maar ik zit daar ook nog steeds op 98%.. Zou echt niet weten wat ik mis dan.
     
  15. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Game uitgespeeld. Even daarna op de leaderbords gekeken. Ik had een completion van 99%. Nou ja, dat klopt. Ik had niet alles gevonden. En ik had 391 deaths. Heel vaak liet ik me expres dood gaan als ik vond dat ik teveel fouten had gemaakt. Ik ga niet saven met 1 Life Cell, dat is namelijk vragen om problemen. En mijn controller viel een keer uit, maar Ori bleef steeds naar rechts lopen, de lava in. Dat was ook wel een death of 20. Maar kudo's voor degene die deze game foutloos kunnen. Dat kan ik niet, maar wel ontzettend genoten. Het volgende project van Moon Studios ga ik goed in de gaten houden. Dat heeft Microsoft goed gezien. Het talent druipt eraf.

    Toch ook wel een pluimpje dat Microsoft deze game ook gunt aan de PC community. Dat doet Sony volgens mij niet al te vaak. Ik had deze game voor geen goud willen missen. Gebeurt zelden dat ik zo gegrepen wordt door een game en in een paar dagen uitspeel. Normaal koop ik games, speel ze een half uur of een uur, leg de game weer weken weg, speel dan weer een uurtje et cetera. Dat had ik bij deze game niet. Hulde, wat een game. 10/10
     
    B Tender en WinterBase vinden dit leuk.
  16. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Xerofox in mijb lijst heeft het geflikt. Binnen 3 uur ook nog. Schiet mij maar lek hoe je niet dood gaat. Man wat zijn die runs nadat je een element gerecovered hebt pittig zeg. Ik vind het fantastisch daar niet van (vooral door nieuwe mechanics), maar niet doodgaan op die stukken lijkt bijna onmogelijk
     
  17. reatrix

    reatrix Active Member

    Berichten:
    840
    Leuk Bevonden:
    17
    2 save files hebben, dan kan je het ook halen :)
     
  18. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Met 2 saves is het goed te doen al zijn sommige stukken best wel pittig, ik heb mijn 0 deaths en de 3uur gecombineerd in mijn 2e playthough. Ik ben nu met een speedrun bezig zonder abilities.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  19. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik zag dat je gisteren de game streamde. Had even gekeken totdat je stopte.
     
  20. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    En ? Ik ging zeker 50 keer dood?

    Ik ben echt niet goed in deze games. Ben nu bij einde van forlorn ruins en zal hier waarschijnlijk weer tientallen keren doodgaan :+
     

Deel Deze Pagina