1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[OS] Linux

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Revolution, 1 dec 2003.

1. Revolution

Revolution What?

Leuk Bevonden:
    0
    Ondertussen gevonden.

Kan het kloppen dat er van Fedora (bijna) geen documentatie te krijgen is?
    Ik kan iig niets vinden.

2. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    ook niet op hun website?

Edit: Ehm... nee dus.. Check anders de docs van Redhat9. Dat zal allemaal wel redelijk overeen komen.

Laatst bewerkt: 1 dec 2003
  3. Cypher

Cypher Yohohohohoho!

Leuk Bevonden:
    8
    Denk ik ook jah , want het is bijna net Red Hat alleen is het net iets hier en daar veranderd of aangepast .

4. Revolution

Revolution What?

Leuk Bevonden:
    0
    Nu zit ik dus onder Fedora te kloten.
    Ziet er erg goed uit, en ook bijzonder gebruikersvriendelijk tot zover.

Toch maar even wat meer rond-spelen.

:)

[Edit] Ik wilde terug naar Windows XP, dus koos ik voor reboot. Helaas krijg ik geen keuze welk OS ik wil opstarten.
    Heb ik iets totaal over het hoofd gezien, of ben ik nou gewoon lomp gezegd ; de lul ? [/Edit]

Laatst bewerkt: 1 dec 2003
  5. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is er nog niets aan de hand. Waarschijnlijk is je windows er nog wel, maar ben je 'm vergeten in het bootmenu erbij te zetten.

Waarschijnlijk heb je grub als bootloader. Dan moet je even inloggen als root en dan /boot/grub/grub.conf aanpassen. Dan moet je iets als dit toevoegen:

title=WindozeXP
    root (hd0,0)
    chainloader +1

Dan zou het weer moeten werken... hopelijk.

6. Cypher

Cypher Yohohohohoho!

Leuk Bevonden:
    8
    Ik denk dat dit ook de beste optie is voor een dual boot , want zowel Grub als LILO herkennen niet automatisch dat er Windows op een systeem aanwezig is. Het zou misschien iets zijn voor de volgende versies , dat je gelijk zonder hoefd te editen in je conf files van LILO/Grub gelijk als een dual boot zou kunnen installeren want mensen die Linux voor het eerst proberen hebben al snel de neiging op weer naar Windows terug te gaan.
    Maar ik denk als dit de optie is veel mensen Linux langzaam uit nieuwsgierigheid Linux zullen leren kennen.

En sinds veel Mensen spellen willen spelen of programma's willen draaien die niet onder Linux werken is dit een perfecte manier. En voor Beginnende mensen is Red Hat (ook Fedora), SUSE of Mandrake moeten proberen omdat deze zeer gebruiksvriendelijk zijn vergeleken met Debian en andere Distro's.

Ikzelf gebruik Mandrake en ben er ook zeer tevreden over en stap ook niet over naar een andere distro. :D

7. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mijn biedt het install script van redhat ook wel die optie om een dualboot te maken. Maar het is alweer jaren geleden dat ik redhat heb geinstalleerd, dus helemaal zeker weet ik het niet.

Heb nu Gentoo op mijn workstation en FreeBSD en OpenBSD op mijn servers.

8. Revolution

Revolution What?

Leuk Bevonden:
    0
    De Linux installatie had de Windows partitie verwijderd.
    Heb Windows XP opnieuw moeten installeren.

Ik wacht wel op wat meer documentatie van Fedora voor ik het weer probeer.

Het zag er wel overzichtelijk en degelijk uit, dus ik ga het zeker nog eens proberen.

Deel Deze Pagina