Oscar uitreikingen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Blaauw, 1 mrt 2004.

1. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Derde deel Lord of the Rings bekroond met elf Oscars 01-03-2004

Zoals verwacht is The Lord of the Rings: The Return of the King de grote winnaar geworden bij de Oscar-uitreiking zondagavond in Los Angeles. De film verzilverde alle elf nominaties, waaronder die voor beste film en beste regie.

Sean Penn werd bekroond als beste acteur voor zijn rol in Mystic River. Charlize Theron kreeg de Oscar voor beste actrice voor haar rol als seriemoordenaar in de film Monster. De Nederlandse film De Tweeling zag de Oscar voor beste buitenlandse film aan zich voorbijgaan. Die ging naar de Canadese film Les Invasions Barbares.

Return of the King staat nu met Titanic en Ben-Hur bovenaan de lijst van films die de meeste Oscars in de wacht hebben gesleept. De 42-jarige regisseur Peter Jackson bedankte alle acteurs die de trilogie van J.R.R. Tolkien met zoveel toewijding en passie en liefde tot leven hebben gebracht.

Sean Penn was voor de vierde keer genomineerd voor beste acteur. Hoewel geen liefhebber van prijsuitreikingen, nam Penn de Oscar persoonlijk in ontvangst. Hij maakte van de gelegenheid gebruik om zijn mening over de strijd in Irak te ventileren Als er één ding is dat acteurs weten, behalve dat er geen massavernietigingswapens waren, dan is het dat er niet zoiets bestaat als beste acteerwerk. Dat wordt bewezen door de grote namen met wie ik genomineerd ben, aldus Penn.

Les Invasions Barbares, dat het begeerde beeldje wegkaapte voor De Tweeling, gaat over de laatste dagen van een terminaal zieke man, gespeeld door Rémy Girard. We zijn zo blij dat Lord of the Rings niet was genomineerd in deze categorie, grapte de producer van de film, Denise Robert, de partner van regisseur Denys Arcand.

Voor het eerst sinds twee jaar kon de Oscar-uitreiking flink gevierd worden. In 2002 en 2003 wierpen respectievelijk de aanslagen van 11 september 2001 en de oorlog in Irak hun schaduw over hèt glamour-evenement van Hollywood.

[Copyright 2004, Novum Nieuws / Associated Press]

2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Jammer, ik vind het derde deel van LOTR het slechtste deel. Inspirerende mise-en-scene maar niks niks niks vernieuwend (ok, CGI natuurlijk wel) voor de rest. Regie en acteerprestaties zijn onder de maat, en tja, een Oscar vor het beste verhaal? Ik weet niet of dat de film aan te rekenen valt. Maar, wellicht is deze uitreiking aan LOTR een gebaar naar de homo's in de VS (homo huwelijk word afgeschaft door Bush). Nimmer heb ik zoveel huilende mannen en homo erotische shots gezien in een film....

3. gamer2003

gamer2003 xbox

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de oscars voor The Return of the King ook stiekem voor de hele trilogie zijn. Wel mooi dat Finding Nemo ook nog een oscar heeft gewonnen, al had die film niet echt concurrentie.

4. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Vind het totaal niet kloppen. Kan je zien dat de oscars ook een groot afhankelijk spektakel is. 11 oscars voor iets wat slecht is verfilmt.. omfg.

5. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    Wat nou slecht verfilmt? Ik heb zo'n vermoede dat je boek nog nooit gelezen hebt. Je houd waarscheilijk niet zoveel van dit soort films.

En idd, je moet LOTR als in film zien, de triologie is ook helemaal door elkaar opgenomen. Dus als er gevonden wordt dat er slecht acteer werk in zit dan moet je alle 3 de films onder de hand nemen en niet alleen de laatste.

Ik vond hem iig super en heb van alle 3 de delen meerder malen genoten
    (Mijn menig!!!)

6. Zilverpijl

Zilverpijl GT: MVP4Riaz

Leuk Bevonden:
    11
    Ik denk idd ook dat het meer voor de gehele trilogie is, als voor dat laatste deel alleen. En naar mijn mening verdienen ze die ook. Ik zou niet weten welke film die oscar verdient boven lord of the rings.

7. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat die film het ooik wel verdiend heeft, aangezien ze met een vrij laag budget(lees hoog:+) en hele goede film hebben neergezet. En de eerste 2 delen waren al niet echt goed ontvangen dus dat was nog een 2e reden om ze nu wel in de watten te leggen.

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
  9. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    LotR is een prachtige film.. en als je ziet wat nou de concurentie was dan is het niet meer dan logisch dat ze zoveel in de zak hebben gestoken.

Orcest: Hoezo slecht verfilmt? Vind hem juist geweldig gedaan. Of wil je gewoon een reden zoeken hem af te schrijven die er eigenlijk niet is?

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Volgens mij heb je niet een van de films gezien die tegen LOTR concurreerden. Deze waren inhoudelijk en filmisch gezien beter dan LOTR. Face it: LOTR heeft een fantastisch verhaal, maarja, je verwacht ook niet minder van Tolkien. Maar de uitwerking laat nog wel wat te wensen over. Maar laat ik deze discussie hier stoppen, kijk maar naar de thread die ik hierboven gelever heb, daar word deze discussie gevoerd.

Terug naar de Oscars: een produkt verdient een prijs als het vernieuwend is op verschillende gebieden. Op het gebied van CGI verdienen ze zeker een pluim, maar voor de rest is het geen interessante film. Standaard Hollywood camera standpunten, acteren is gemiddeld te noemen (kijk maar eens een europese film: dát is pas acteren), spanningsbogen die niet kloppen en plot holes all over the place. Nee, LOTR verdient geen 11 oscars.

Maarja, aan de andere kant is het wel een film die het meeste geld heeft opgebracht. Blijkbaar staat dat garant voor oscars :{

11. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    Ik denk dat die elf oscars gewoon een goedmakertje waren, omdat je zou kunnen zeggen dat de andere 2 delen in de trilogie gewoon zijn overgeslagen op de vorige awardshows.

12. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Da-Z heeft in zijn beide posts al gezegt wat ik wou posten :), dank u daarvoor!

Over de films, en de boeken, bekijk even de link die da-z gaf naar een thread waar eerder die discussie is gevoerd.
    Over de concurrentie van lotr bij de oscars: Er waren films die echt kwalitatief beter zijn dan LOTR, en die krijgen amper waardering.. Kan niet.

13. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    Ik vond het een leuke film, maar ben van mening dat ze sommige oscars niet hadden mogen krijgen. Bv. eentje had er zeker naar City of God gemoeten want dat is een super goede film.

Ook vond ik johnny depp beter als sean penn

14. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    jullie zeuren teveel, als lotr zo' n slechte film waarom krijgen ze dan zo'n grote community.
    Het feit dat ze elf oscars krijgen is alleen maar te wijten omdat zoveel mensen het geweldige films vinden dat zelfs de mensen van de oscars er niet onderuit konden, ik bedoel een film die de 1 miljard grans zomaar doorbreekt kan je geen slechte film noemen, en dat sommige films inhoudelijk beter waren is onzin, er was geen beter verhaal dan lotr bij de oscarnominaties, ik heb alle films gezien en vind eigenlijk alleen dan master and commander een oscar had verdient, de rest vond ik alleen maar spektaken door de vele sterren die er in de films zaten!

Ik denk dat als ze return of the king geen 11 oscars hadden gegeven dat de oscars dan gewoon niet meer serieus genomen zouden worden, oscars zijn filmprijzen voor verschillende categorien, je kan niet zeggen dat een fantasy film niet mag meedoen wat er bij de vorige 2 delen is gebeurd, ze wouden het liefst the lord of the rings geen oscars geven.

Da-z en orcrist ik vind jullie reacties dan ook zeker niet volwassen en goed te noemen, da-z vind de film niet goed wegens te normale dingen, maar dat wil dus ook zeggen dat jij het boek niet goed vind want die heeft grote gelijkenis, of heb je het boek niet eens gelezen da-z? De spanningbogen zijn hetzelfde als in het boek en de acteurs acteren erg goed, al helemaal als je bedenkt dat het een fantasyfilm is, waar je je als acteur eigenlijk helemaal niet in kan verplaatsen in de rol die je krijgt omdat je niet weet hoe je je echt zou voelen wat je bijv. wel kan doen als je een film maakt over de burgeroorlog, dan weet je als acteur hoe mensen zich voelen in oorlog. Da-z ik irriteer me aan zulke reacties die jij geeft, denk voortaan eerst na, en dat films alleen oscars krijgen als ze veel geld hebben opgebracht is alweer zulke grote onzin, grote blockbusters als spiderman en bijv. troy en matrix moeten het niet van de oscars hebben hoor, een film verdient pas prijzen als de film zo goed is dat de opbrengsten daardoor zo groot zijn, maar dat zie jij volgens mij niet in, er gaan niet voor niets miljoenen mensen naar the return of the king!

15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    ok....?:confused:
    Voordat ik op deze nonsens in ga adviseer ik je eerst de thread te bekijken die ik boven heb aangegeven. Daar geef ik duidelijk aan waarom LOTR een standaard Hollywood film is en daarom geen 'outstanding performance' levert die 11 oscars waard zijn. De reden waarom ik naar de film ben gegaan is omdat ik juist het boek meerdere malen verslonden heb. En er zaten zeker goede stukken in, maar het laatste deel was gewoon prak. (zie thread)

Niet direct met je vingertje gaan wijzen aub, daar irriteer ik me aan!:{

16. The Hammerman

The Hammerman The Hammerman

Leuk Bevonden:
    0
    denk zelf ook dat het een beetje voor de gehele trilogie is geweest. Maar Peter Jackson verdiende het iig. Een paar oscars vond ik niet helemaal terceht. Maar de beste film en beste regisseur kon deze film niet mislopen

@Orcist: Natuurlijk kunnen de films beter zijn dan Return of the King. Maar dat is jouw mening. Maar als de Acadamy mensen dat niet vinden is dat jammer, want ik ken een heleboel films die amper waardering hebben gehad die veel beter zijn dan andere films die wel waardering hebben gehad. Daar kan je niets aan veranderen

Laatst bewerkt: 1 mrt 2004
  17. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    dikke bullshit van lotr deel 3 net of die zoveel beter was dan 1 en 2, stomme hype, stomme vriendjespolitiek, lotr verdient dat dus echt niet. standaard kut hollywoodfilm

18. The Hammerman

The Hammerman The Hammerman

Leuk Bevonden:
    0
    Als je niet normaal kan posten doe het dan helemaal niet...

Maar 3 is wel beter dan de eerste 2. Natuurlijk zit er wel een enorme hype omheen, maar dat heb nix met de oscars te maken. Want denk niet dat al die oudjes van de Acadamy nou echt meedoen aan die hype, als dat zo zou zijn zou het niet eerlijk zijn gegaan. Die mensen weten heus wel hoe en wat ze moeten kiezen

19. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    ok.. heeft iemand ooit al eens een verfliming van een boek gezien die beter was dan het boek? (er vanuitgaand dat je het boek gelezen heb?) nee? wat een verrassing.. een verfilming kan NOOIT beter zijn dan het boek.. een boek heeft tijd om te kweken in je hoofd tijdens het lezen (dat is iets langer dan een film van 2.5 uur) en natuurlijk.. misschien wel de belangrijkste reden.. een boek laat ruimte over voor je fantasie.. iets wat een film niet doet..
    en trouwesn.. in een film moet veel weggelaten worden.. dingen die praktisch niet mogelijk zijn.. en dingen die weggelaten worden wegens tijdgebrek (lees, anders zou de film te lang worden)

ik vind dat LOTR uitstekend verfilmd is.. ik ken geen betere verfilming..

20. Freddy Xbox

Freddy Xbox It's Pink!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het heel cool dat the lord of the rings rotk 11 oscars heeft gekregen. Die film heeft dat gewoon verdiend! Wat ik wel jammer vind is dat een film als the last samurai, die ik ook super goed vind, op zegmaar alle punten niet tegen lotr op kan en daardoor geen oscars krijgt. Ik vind namelijk dat ook deze film wel een aantal oscars heeft verdiend. En dan is er nog Johnny Depp, met zijn fantastische rol in Pirates of the Caribbean, die geen oscar heeft gekregen. :'-( Ook hij had er zeker een verdiend!

Deel Deze Pagina