Ik heb 'm... Hij speelt als een zonnetje in het derde persoons perspectief... De camera lastig? In het begin wel een beetje ja, het is effe wennen maar je kunt 180graden draaien door een van de analoge sticks in te drukken... Maar je beweegt je spelkarakter met de linker analoge stick en de camera met de rechter analoge stick, dus bijdraaien gaat wel redelijk snel... Effe wennen dus... Een "voordeel" kan zijn dat als je de camera richting voorkant van het spelkarakter hebt gedraaid, en je doet effe een paar seconden niks, dan draait de camera automatisch en rustig terug achter je spelkarakter... Een ander voordeel is daarentegen dat je kunt locken op je vijanden, dus dat cameraprobleem wordt daardoor nog verder gereduceerd... Ik heb er geen last van in ieder geval...
De graphics en lichteffecten zijn erg goed, Raikoh (de hoofdpersoon) kent diverse upgrades en je moet in leven zien te blijven, uiteraard... In een shop kun je met het goud wat je verdient via je gevechten nieuwe wapens kopen, en dergelijke... Het concept lijkt een beetje een mengeling van Devil May Cry en Shinobi, met name vanwege de sierlijke en hoge sprongen die je spelkarakter kan maken... Nogmaals: de graphics zijn goed en de bewegingen van Raikoh erg soepel en mooi, daar kunnen veel gameontwikkelaars een voorbeeld aan nemen!
Er kan ook veel kapot in de spelomgevingen, bamboestronken, lichtpalen, huisraad en soms hele stukken muur (japanse huizen zijn in het spel vaak van hout e.d.). Raikoh heeft de beschikking over combo's in de game door combinaties te maken van light attacks, heavy attacks en spells... Daar kun je wat mee experimenteren en combineren...
De demonen die je moet verslaan zijn goedgevormd en hebben diverse sterkte... De eindbazen zijn af en toe bijna beeldvullend en prachtig weergegeven... Ik vind dit een van de mooiste hack-and-slashers op de Xbox, zeker weten!
Nadeel: het is een singleplayer game... Dus geen multiplayer en ook geen online gameplay... Maar dat interesseert mij persoonlijk geen reet...
Laatst bewerkt: 7 sep 2003