1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Otogi

Discussie in 'Algemeen' gestart door Benneke, 6 jul 2003.

  1. Diego

    Diego Active Member

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn exemplaar ook nog niet kunnen bemachtigen. :mad: Hij zou er bij MM Rijswijk vorige week moeten zijn. Niets...zelfde verhaa; voor KOTOR. En hoeveel ze er dan van hebben besteld...3 maal Otogi en 2 (!) naal KOTOR! Die zijn al verkocht voordat ze in de schappen liggen!! |:-
     
  2. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies! En daarom laat ik m'n games altijd apart houden, dan heb ik dat gezeik tenminste niet ;)
     
  3. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Maareh.. Hoe issie dan? 'K zit er ook aan te denken om 'm aan te schaffen. Convince me! :p
     
  4. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is heel erg leuk vind ik.
    Het is een game in Japanse stijl, het deed bij mij eigenlijk erg snel het gevoel van Panzer Dragoon Orta oproepen (wat ik ook een geweldige game vind)

    Op een aantal vlakken zijn die spellen een beetje met elkaar te vergelijken vind ik, hoewel otogi natuurlijk totaal geen "shooter on rails" of iets in die trant is.
    Grafisch is het ook een 10 net als PDO, het heeft een Oosters zeer mysterieus sfeertje net als PDO, en je kan ook op vijanden locken en bepaalde spells op ze afschieten.
    1 vd eerste spells die je hebt deed me denken aan de laserbeam van de grote draak van PDO, erg cool dus!

    De gameplay is doordat je niet alleen kan hakken en slashen, maar zoals ik dus al zei ook "spells"op iemand af kan knallen, en verschillende attacks en moves tot je beschikking hebt, gevarieerder dan je in eerste instantie zou denken.
    De gameplay is daardoor erg leuk, afwisselend, tel daarbij op een hoog adventure gehalte en een magisch sfeertje, grafisch een 10 waard, en dan heb je als het mij vraagt een fantastisch spel, want dat vind ik het.

    Enige minpunten die er zijn:
    Geen live mogelijkheid, en ook geen multiplayer.
    Dat maakt mij persoonlijk niks uit, ik heb toch geen live, en multiplayen doe ik toch niet zo vaak.
    Verder vind ik de camera erg wennen aan het begin, maar das een kwestie van wennen,

    Hoe dan ook, ik vind het een fantastische game, en ik ben blij dat ik em al heb :D
     
  5. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    :eek:
    Kope die zooi!
    Volgende week heb ik 'm samen met kotor in m'n lade liggen.
    Die minpunten gaan ook niet op voor mij. Ik heb ook geen live!, & voor multiplay heb ik altijd nog Burnout 2 & Halo :) (en voor als ik nog live krijg ook nog MM3 )
    Iedereen zat ook te klagen over de camera in MGS2, daar kon ik ook wel mee leven :p

    PS: Ik heb PDO ook and im lovin it :D
    Edit: Is ie ook zo linear zoals PDO of..
     
    Laatst bewerkt: 7 sep 2003
  6. Diego

    Diego Active Member

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt goed! Maar kun je ook vertellen hoe dat zit met die experience points enzo. Want dat kwam nog niet echt goed uit de verf in de demo. Stijg je nou door meer ervaringspunten in level ofzo? Of is het meer een soort van score? En wordt 'ie niet een beetje eentonig? Het aantal uit te voeren moves vielen me in de demo namelijk nogal tegen. En een laatste vraagje is of er een 180-graden draaiknop is toegevoegd...dit miste ik heel erg in de demo. Alvast bedankt. :)
     
  7. Megramons

    Megramons Active Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Left Thumbstick indrukken, dan staat de camera achter hem is toch ook goed,
    lijkt erg op PD Orta, vanwege goede GFX, geluid en de repetatieve gameplay.(Japan's)
     
  8. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou eerlijk gezegd ben ik nog niet zo heel erg ver in het spel hoor, ik heb nog een aantal andere games die ik pas gekocht heb zoals amped (had ik nog niet) en ATV quad power race 2 en die vind ik allebei ook waanzinnig.

    Maar linear, tja vind ik wel meevallen hoor.
    Je hebt sowieso al veel meer vrijheid dan bij PDO aangezien dat een shooter onrails is.
    En over die experience points, hoe meer vijanden je afslacht, hoe meer punten je krijgt, waardoor je (hier komt een beetje het kleine rpg gedeelte in de game aan te pas) andere zwaarden, amulets, nieuwe magic spells kunt kopen en je opgelopen damage kun je herstellen, waar je al met al dus steeds sterker door word. :D

    Ik vind het overigens zeker geen eentonige game, en je kunt de camera 180 graden draaien ja met de rechter thumbstick.

    Ik vind hem dus heel erg tof, ik denk dat dit spel goed zal scoren overal, aangezien er heel leuke spelelementen inzitten, die het plezier vd gameplay ten goede komen, plus het ziet er fantastisch uit, en het speelt gewoon heerlijk.:)
     
  9. Diego

    Diego Active Member

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaaf! Dan ben ik er zeker van dat ik hem komende week ook maar ga halen...samen met KOTOR. :) Bedankt voor het snelle antwoord.
     
  10. Bombermania

    Bombermania New Member

    Berichten:
    367
    Leuk Bevonden:
    0
    Speel je het spel in levels net zoals in Panzer Dragoon?? En zoja hoeveel zijn het er en hoelang doe je over een level??
     
  11. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    *Kan niet wachten totdat hij Otogi heeft :D:cool::9
    _O_Otogi_O_
     
  12. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja... hetzelfde zijn ze niet bepaald, maar ik snap je vraag eigenlijk niet helemaal?
    Hoeveel levels er zijn, er staat op de doos "More than 25 Massive, highly destructible environments to explore and decimate"
    Dus als ze met environments levels bedoelen, there's your answer...
    Ik zit nu pas in level 4, het "none shall pas" level nou en die is al behoorlijk pittig, ik heb dit level nu al een keer of 15 overgedaan, ik kom er maar niet doorheen.
    Maar das maar goed ook, als het te makkelijk is is het geen reet aan.

    Om de 10 seconden zegt die mafkees ook "NONE SHALL PASS"
    Das best wel irritant op een gegeven moment, nah dat merk je wel als je het spel hebt:)

    O ja tip alvast... gebruik zoveel mogelijk de "light" attack icm de "heavy" attack en niet alleen maar steeds de heavy attack zoals ik steeds in het begin deed, dan word het spel namelijk wel erg moeilijk.
    Light attack kun je sneller mee slaan (maar dat had ik eerst ff niet door:confused: )en heavy attack kun je heftige knallen uitdelen, alleen duurt dat iets langer.

    En dan heb je nog je magic spells natuurlijk:)
    Ben eigenlijk wel benieuwd hoever anderen met dit spel zijn die hem al hebben, en wat ze ervan vinden natuurlijk.:)
     
  13. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen dank :)
     
  14. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk heb ik hem, we hebben hem sinds vandaag :) vanavond eens even kijken:)
     
  15. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    *Twijfelt* Starwars KOTOR is niet echt mijn genre maar ze zeggen dat iedereen het leuk vind. Otogi is zeker mijn genre maar toch, een titel als KOTOR laat je niet liggen.... *Twijfelt*
     
  16. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Otogi is in een woord MACHTIG, staat niet voor niets op, beste grapics en geluid :)
     
  17. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    _ GameSpot 8.4 out of 10 84.0%

    _ Gamespy 82 out of 100 82.0%

    _ GamePro.com 3.5 out of 5 70.0%

    _ Games Domain 3 out of 5 60.0%

    _ IGN _ 8.3 out of 10 83.0%

    _ Gamer's Hell 8.8 out of 10 88.0%

    _ Fun Xbox 8.8 out of 10 88.0%

    _ Xen Gamers 90.0%

    _ Team XBOX 4.5 out of 5 90.0%

    _ NTSC uk 5 out of 10 50.0%


    De meeste cijfers zijn achten en negens maar er zitten een paar lage cijfers bij. En twee mensen hier zeggen dat ie cool is. Ik heb er wel vertrouwen in
    _O_
     
  18. Segata Sanshiro

    Segata Sanshiro mr. Sega Saturn

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit spel is geweldig. Ik heb hem vanaf vrijdag. Hij kan soms irritant zijn. Want je moet namelijk wel vijanden killen, wil je lang blijven leven. Maar de meeste levels kan je zo halen, maar het is natuurlijk mooier om alles een beetje te verkennen.

    Die vliegende worm boss is echt geweldig mooi gedaan. Beste bossfight op de Xbox.
     
  19. The-Dentist

    The-Dentist Legalize it

    Berichten:
    231
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou niet teveel op cijfers afgaan hoor...
    Ik heb ook spellen die "maar" een 7 of een 6 kregen, en ik vind ze zelf geweldig..

    Dit is gewoon een spel wat je niet moet laten liggen, het is echt een geweldig spel dat is 1 ding wat zeker is!
     
  20. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Ik heb m ook eindelijk gevonden, en mijn verwachtingen zijn tot nu toe zeker waargemaakt...

    Dat geluid en die art-style alleen al zijn eigenlijk al een aankoop waard, echt prachtig.
     

Deel Deze Pagina