Oud-leerling steekt leraar neer

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Blaauw, 23 jan 2004.

1. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Oud-leerling steekt leraar neer 23-01-2004

De neergestoken leraar van de Mgr. Hermusschool in Amsterdam-West is zwaar gewond. Hij werd vrijdagmiddag rond 15.00 uur neergestoken door een 35-jarige oud-leerling. Dat bevestigt politiewoordvoerder Gerard Vrooland.

De leraar wordt momenteel behandeld, waarschijnlijk in het VU-ziekenhuis. Hij werd afgevoerd door een ambulance, waarbij een traumahelikopter assistentie verleende. Over zijn medische situatie is nog niets bekend.

De steekpartij vond plaats in een apart kamertje. Volgens de politie kregen de leraar en de oud-leerling ruzie, waarna de man heeft toegeslagen. De verdachte werd door de politie in of bij de school aangehouden. Over het motief is niets bekend.

De kinderen zijn kort na de steekpartij naar huis gestuurd. Leraren zijn naar een politiebureau gebracht. De katholieke Mgr. Hermusschool is een bijzondere school voor kinderen met hoor-, spraaken taal-moeilijkheden.

Voor dit onderwerp maar even een nieuwe thread geopend omdat dit toch wel los lijkt te staan van de leraar die in Den Haag werd doodgeschoten vorige week. Het lijkt erop dat we hier met een geestesgestoorde te maken hebben en dit probleem ligt dus heel anders dan bij Murat, vandaar een andere thread.

2. VliegtuigNL

VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

Leuk Bevonden:
    0
    Amsterdam-West is vlakbij mijn school, zou er niet aan moeten denken dat het hier gebeurd..

3. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Haha, wordt het soms een rage? 8)

Nee, even serieus dit soort dingen zijn verschrikkelijk.. En inderdaad het gaat hier om een ander geval als de leraar die in Den Haag is neergeschoten. Mijn vraag: "Wat deed die oud-leerling op z´n ex-school?

Het scheen een school te zijn voor slecht hoorende- slechtlezende- en slechtsprekendekinderen? Motief nog niet bekend?:confused:

Laatst bewerkt: 23 jan 2004
  4. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Woon in Amsterdam-Zuid, komt wel akelig dichtbij.. Ken die school niet, maar toch :{

5. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Kan nou niet zeggen als je een leraar doodschiet dat je geestelijk 100% gezond bent. Maar het begin zo wel Amerika te lijken, met al die aanslagen op scholen.

6. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Knap van je dat je dat nog durft te beweren, aangezien onze samenleving in rap tempo minstens zo verrot is geworden als die van Amerika-

7. TheWalrus

TheWalrus Guest

The land of the free. Geen fijne gedachte. Ik dnek dat het twee incidenten zijn, maar verbanden zijn snel gelegd dus de essentiele vraag in de
    media zal waarschijnlijk weer zijn: En hoe voorkomen we dit?

8. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Omg, niet weer heh. Waar gaat dit heen. Het wordt inderdaad een rage; Kom je er niet UIT.. dan het mes er IN..
    Ik denk dat leraren nu gaan staken, dat gevoel heb ik.

9. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    man lijkt wel een rage.
    dit moet echt ophoude man...

10. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien doet onze school nu wel eindelijk is mee aa die staking dan! Net als dat fabeltje over die Muhrat D. dat het schoolhoofd hem zou hebben misbruikt... Daar geloof ik echt niks van, dan heb je van die momenten dat ze de doodstaf weer in zouden moeten voeren. Terugbetalen met eigen munt.

11. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ik ben tegen de doodstraf. Om 2 redenen.
    1. De straf is te snel, in 1 seconde voorbij.
    2. Als diegene zo lang in de gevangenis zit, en zijn/haar leven verbeterd, kunnen ze nog een kans krijgen. Bij doodstraf kan dat dus niet.

12. TheWalrus

TheWalrus Guest

Die Murath was gewoon niet goed bij zijn hoofd. Al had hij het nog zo moeilijk door allerlei omstandigheden, moord is nooit geoorloofd. Wat achter deze steekpartij zit zal mij benieuwen.

13. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Maar hij was wel zo'n lieve jongen...Als elke lieve jongen gaat steken of schieten, dan hebben we binnen deze week geen leraren meer...

14. TheWalrus

TheWalrus Guest

haha, ook wel een rare actie van die vrienden van Murath. Dan wordte r iemand vermoord en roepen zij dat d emoordenaar te slecht wordt afgschilderd in het nieuws.....

Is het trouwens al bekend wie precies de steker was en wat de toedracht is?

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    zucht ... ons land is verziekt ... is niet goed te praten .. of je nu links of rechts bent ... damm :'-(

16. Angelus

Angelus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook niet zo op leraren maar om ze nou neer te steken of dood te schieten nou NEE!

17. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    dit heeft niets met 'ons land' te maken maar gewoon met een gestoorde individu
    dit kan overal gebeuren

Laatst bewerkt: 23 jan 2004
  18. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, niet ons land maar veelal een verachte cultuur...

19. Eduard888888

Eduard888888 BEER!

Leuk Bevonden:
    1
    Je bent gewoon ziek in je hoofd als je iemand neersteek of schiet:confused:

20. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Dat is wat je krijgt als de samenleving geen signaal afgeeft...

Deel Deze Pagina