Ouija / glaasje draaien

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Joene90, 28 okt 2005.

1. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het is weer bijna Halloween, en omdat ik nog geen topic had gevonden over Ouija borden dacht ik bij mezelf van "kom laat ik er eens een aanmaken".

Ik zelf heb nog nooit glaasje gedraaid, maar ik en wat vrienden zijn van plan het vrijdag as te gaan doen (als ze er allemaal mee instemmen natuurlijk). Ik wil graag weten of er mensen op dit forum ervaring hebben hiermee hebben (en graag niet allemaal reacties van "je bent gestoord" of "weet je wel hoe gevaarlijk dat is", ja dat weten we) of iemand kennen die er iets over weet te vertellen.

Online Ouija bord
    Hoe werkt het? [Lezen vóórdat je het überhaupt wil proberen
    Eerste hulp bij Glaasje Draaien
    Creepy Ervaringen (link van Berrie, thnx)

Laatst bewerkt: 13 nov 2005
  2. Bonafide Hustler

Bonafide Hustler Hustler

Leuk Bevonden:
    0
    heb het wel eens gedaan met vrienden in een schuur. en ik vind het heel vreemd en eng, ik doe het dus nooit meer

3. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    had je een positieve of een negatieve geest?? kom op met je verhaal :D

4. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    ik heb het nog niet gedaan, maar zou weleens willen doen.
    maar dan wel op een serieuze manier. als het een grapje gaat worden is er niks aan.
    anyway, bonafide, iets gemerkt toen of wat? omdat je er ook niks aan vond..

5. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    gevaarlijk is het zeker niet. maar bewust of onbewust drukt volgens mij altijd wel iemand dat glas ergens heen.

6. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ook nog nooit gedaan. Mensen die ik ken wel en die zeiden dus ook dat het glaasje ging draaien. Er zullen straks mensen komen die zeggen dat je dan een mietje bent en dat het onzin is. Maar heel lang geleden zijn hier filmpjes gepost met beelden die me toch gingen afvragen. Je zag dan beelden van geesten die moeilijk geshopt konden zijn. Ik heb op Discovery Channel gezien dat het wetenschappelijk bewezen is dat er geesten zijn. En Discovery Channel zend geen onzin uit. Een vriend van mij heeft het online Ouija bord al eens gespeeld toen ie melig was. Toen vond ie het allemaal wel grappig enzo. Maar toen ie die vragen moest gaan stellen etc. werd het toch een stuk moeilijker.

Zelf durf ik het denk ik niet, maar ik ben wel heeeel nieuwschierig naar wat er kan gebeuren etc. Een meisje waarmee ik bij in de klas hebt gezeten deed het regelmatig en die werd redelijk gestoord. Op schoolkamp zag ze het licht dat in de boom hing voor een hangend lijk aan en in het bos zag ze nog lijken liggen. Ik ga het voorlopig niet doen.

7. Bonafide Hustler

Bonafide Hustler Hustler

Leuk Bevonden:
    0
    we waren dus met zijn 4'en en het kwam erop neer dat hij bob heette, en dat hij een smit was ( wapensmit ofzo ) en toen ging iemand een vraag over de toekomst vragen. en daarna barstte het glas. en voelde we een beklemmende lucht. ik doe het iig niet meer omdat ik het niet vertrouwd;)

8. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    nou je hoort toch verhalen.. zo'n beetje elke internet site geeft aan dat het gevaarlijk is

/Edit: @ Bonafide: Heb je een "officieel" bord nodig of kan het ook met een zelfgemaakt bord?

Laatst bewerkt: 28 okt 2005
  9. mars15

mars15 Guest

wat houd het dan allemaal precies in ? :)
    kan iemand dat uitleggen

10. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    dat je door middel van een glas op een plaat met de letters van het alfabet in contact komt met 'geesten'

11. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Het komt erop neer, dat je bezoek krijgt van iets of iemand, die je niet kan waarnemen en daar heb je dan die glas voor.

12. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    was hij een smit ja }:] da schrijf je tog echt als smid 8) dus die geest had niet een fantastisch IQ :9

13. Bonafide Hustler

Bonafide Hustler Hustler

Leuk Bevonden:
    0
    je kan ook gewoon zelf een bord maken, maar nadat je dat "spelletje" heb gedaan weet je iig zeker dat er meer is tussen hemel en aarde

14. Berrie

Berrie Nakkie d'r bij?

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, op die ene site waar het online Ouija bord te spelen is word voordat je de site bezoekt vertelt dat je het niet moet als je geen sterke geest hebt enzo. Ook als je het niet serieus doet dat kan het nog slechter aflopen.

15. Bonafide Hustler

Bonafide Hustler Hustler

Leuk Bevonden:
    0
    dat online bord is denk ik fake.... hoe kun je online een geest vrage stellen? ik denk dat dat niet werkt

16. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ja dat dacht ik ook, maar toen ik net wegging omdat er niks gebeurde ging mn pc trippen :confused: (kan ook gewoon aan de site liggen hè ;))

17. Bonafide Hustler

Bonafide Hustler Hustler

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat ze dat hebben ingesteld op die webpagina;)

18. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    moet je je bord per sé op een houten plank maken? wat voor bord hebben jullie gebruikt?

19. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het klinkt allemaal wl spannend enzo, maar eigenlijk geloof ik er helemaal niet in. Ik wil het best wl een keer uitproberen, juist omdat ik denk dat het flauwekul is.
    Net zoals Char wat nu weer op RTL wordt uitgezonden, ik weet niet wat daar van moet geloven. Of het een groot opgezet media spektakel is zeg maar, of dat er écht iets is tussen hemel en aarde

20. Joene90

Joene90 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    weet je wat je een keer moet uitproberen? Bloody Mary }:]

Deel Deze Pagina