1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Outrun 2 Review copy binnen

Discussie in 'Algemeen' gestart door WiXX, 24 sep 2004.

1. music_maniac196

music_maniac196 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tuurlijk kan ik dat :cool:

voor ik begin eerst een nederige buiging naar SUMO DIGITAL. dankzij de doorzettingsvermogen van die gasten kunnen we nu een klein wondertje meemaken. maar laat mij dit nader toelichten:

vroeger, toen ik in de arcades binnenstapte viel mijn oog op 4 knalrode kasten waar extreem lange wachtrijen achter stonden. het leek wel een atractie. na dichterbij gekomen te zijn bleek het de racegame OutRun te zijn. zo lang die game op scheveningen stond, heb ik hem gespeeld. en toen haalde ze hem weg. het heeft 10 !!! jaar geduurd voor ik een 100% getrouwe versie thuis kreeg te spelen op de sega saturn.

sega heeft na 18 jaar een echte moderne sequel gemaakt naar de legendarishe OutRun. verwachtingen waaren hoog gespannen onder de oude bekenden van OutRun. AM2 heeft de kastversie gemaakt, en kort daarna liet sumo digital zien hoever ze waren met de xbox versie. microsoft besloot de game toe te laten, en sumo kreeg het groene licht om OutRun 2 te maken.

ook al had sumo digital OutRun 2 gewoon overgezet zoals ie op de kast was, had ik al helemaal happy geweest met de game. maar sumo creeerde de mission mode voor extra dingen te unlocken. hier dan de definitieve OutRun 2 review geschreven door een OutRun fanaat.

GRAPHICS: 9.5. al zou je je xbox en een lekkere grote tv naar een arcade hal mogen meenemen, en ze pal naast elkaar zetten dan zou je het verschil kunnen zien, want DIE IS ER NIET ! sumo digital heeft werkelijk alles er aan gedaan om alles net zo mooi, en net zo vloeiend (60FPS) te houden. waarom dan 0.5 van de score trekken ? nou, in de mission mode met convoy heb je bij een bepaalde bocht echt behoorlijke slowdown. maar dat beinvloed gelukkig de bestuuring niet, en vandaar dat ik geen hoge punten aftrek geeft. echt, je hebt nu BINNEN 1 jaar een 100% arcade perfecte versie van OutRun 2 in je huiskamer.

SOUND: 8.0. er zijn van de bekende OutRun deuntjes ook remixen te vinden, en er zijn nog 4 nieuwe liedjes bijgeplaatst. maar die geven niet dat happy feeling gevoel die de echte OutRun sound heeft. maar de later te unlocken euro remixen en de orgineele zijn gaaf, en het geluid voor de rest is uitstekend. alleen toch weer jammer dat de ferrarie's in dit spel (net zoals op de kast) nog steeds niet vet genoeg klinken voor zulke krachtige race beesten.

PLAYABILLITY: 10. voor mensen zoals ik, is nu een droom uitgekomen, want op dit gebied heeft sumo digital een wondertje verricht. het driftgevoel dat de kast geeft, en wat ook meteen een van de sterkste punten zijn van "the play mechanic's" van OutRun 2 zijn messcherp overgezet op de xbox. je controller stuurt net zo lekker als de kast, en voor je het weet leg je je drifts vast in combo's. niets kan dit gevoel evenaren.

LASTABILLITY: 10. geloof mij, al die extra's gaan je lang bezig houden. en al zou je daar snel doorheen komen (geloof ik niet) dan is er altijd nog de xbox live ondersteuning, en ook kai connect via je pc ondersteunt OutRun 2 al. en wat is er nou leuker dan elkaar online racen ? ik heb het getest, en het werkt perfect als iedereen een goede verbinding heeft. dus met 8 man tegelijk de baan op, en feesten maar ! en zelfs de link mode ondersteunt de head set !

TOTALL SCORE: 9.9. op de slowdown bij de convoy opdrachten na, en de nogal tamme muziek, is dit spel echt een juweeltje ! uuren arcade plezier staat je te wachten als je op een lan party met 8 man tegelijk aan de slag gaat. sega heeft het weer geflikt: OutRun 2 geeft datzelfde "good good feeling" gevoel dat vroeger ook OutRun deed. als je enigzins van racers houd die vet arcade zijn (zoals burnout :cool: dan is OutRun 2 de game voor jou !

let op, hieronder kunnen spoilers staan ! maar ik wilde toch wat feitjes vertellen zodat jullie kunnen lezen dat deze game meer inhoud heeft dan dat sommige denken. ik vraag mij sowieso al af of ze de game meer dan 1x gespeelt hebben :confused:

scroll omlaag SPOILER

scroll omlaag SPOILER

SPOILER !

- de extra tracks (bonus stage 1 <gebaseerd op scud race velden>, bonus stage 2 <gebaseerd op daytona usa 2 banen>) zijn aan elkaar gelinkt op dezelfde manier als dat in de mission mode gebeurt.

- er zijn euro remixen te unlocken in de mission mode. die mixen betreffen de 3 songs: magical sound shower, splash wave, passing breeze. ook instrumentale gitaar versies van de overige songs zijn te unlocken.

- alle tracks in reverse zijn ook te unlocken. die kan je dan spelen in outrun race (vind je ook bij outrun missions)

- enkele nieuwe wagens: F355 spider, 328 GTS, 250 GTO, BB 512

- multiplayer: via xbox live (8 spelers), en via link cable (ook 8 spelers)

- geen eigen muziek toevoegen.

- bij "OutRun race" kan je in alle velden met alle wagens (die unlocked zijn) spelen. met verkeer aan of uit, met 1 tot 8 tegenstanders, of gewoon time trial.

- moeilijkheids graden: verry easy, easy, normal, hard, verry hard.

- helderheid (brightness) is af te stellen.

- knop indeling is af te stellen (handig voor Manual Transmission bediening, omdat de standaard knoppen geel (omlaag schakelen) en rood (omhoog schakelen) zijn, en ik prefereer groen (omlaag schakelen) en rood (op schakelen)

- ghost car is aan en uit te schakelen.

- snelheids meter in KM/H en MPH.

- er zijn meer profielen aan te maken, en als je op het "select game type" menu staat kan je met blauw wisselen tussen je profiles. wel moet je (logiesh) dan opnieuw alles unlocken. je kan een profile niet hernoemen. wel kan je profiles verwijderen.

- gevoeligheid van analoge bestuuring niet aan te passen. (vind ik ook niet nodig, want het spel speelt perfect !)

- volgens microsoft komt er downloadable content voor OutRun 2 http://www.xbox.com/nl-NL/outrun2/default.htm <--- lees hier onderaan de page dat ze het hebben over downloadable content.

- als je bij de start (welke mode dan ook) stil blijft staan, dan zie je dat die startman met zijn vlag allemaal oefeningetjes gaat doen. als je de arcade mode op verry easy zet, zie je hem zelfs nog moonwalken

- de orgineele OutRun is ook te unlocken.

Laatst bewerkt: 30 sep 2004
  2. Ghostkiller14

Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

Leuk Bevonden:
    0
    mwah lijkt me nou helemaal nix, ik denk zelf dat ik burnout 3 leuker zal vinden...

3. tecmo

tecmo user

Leuk Bevonden:
    0
    music maniac196...bedankt voor de uitleg,morgen ga ik hem meteen halen:D

4. Dik KlootWijk

Dik KlootWijk Active Member

Leuk Bevonden:
    0

mooie info man :9

5. SNK FOREVER

SNK FOREVER Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ...... |:-

Maandbladen zoals de XBM zijn er om lezers te informeren over de nieuwste games die binnen een korte of langere tijd in de winkelrekken zullen verschijnen.

Nu is het in het algemeen bekend dat er meerdere soorten lezers van gamesbladen zijn; dat zijn namelijk de zogenoemde casual gamers en de hardcore gamers.

In de groep van de "casual gamers", zijn er meer gamers geneigd om eerder naar de cijfertjes in een blad en de naamsbekendheid van een spel kijken, en veel vaker geneigd zijn om alles maar aan te nemen over wat er wordt geschreven, in plaats van zelf over de gameplay/graphics/sound/ originaliteit/etc van een spel te oordelen.

Bij de "hardcore gamers", zijn er meer mensen die door het cijfer en alle (hopelijk leuk geschreven) tekst heen kunnen lezen, het zogenoemde "door de regels heen kijken". Hardcore gamers lezen dergelijke bladen om buiten het internet om extra gëinformeerd te worden over een bepaald spel. cijfers en de altijd zo irritant aanwezige eigen mening van degene die een (p)review schrijft, zijn voor deze groep minder belangrijk omdat er meer wordt gekeken naar de info/inhoud over/van een spel. Vervolgens krijgt deze groep aan de hand van de verstrekte info een beeld van het spel en heeft zodoende geen cijfer of eigen mening van de schrijver over het desbetreffende spel nodig.

Want..

Eigen meningen van degene die een (p)review schrijft doen er niet toe. Punt. Basta. Waarom niet? Okee, hier komt de verklaring; Op het moment dat persoon X een review schrijft over game Z maar in het dagelijks leven meer plezier beleeft aan spellen van type A, krijg je al gauw een minder eerlijk en minder gëinspireerd geschreven stukje tekst dat soms ook nog eens erg kort is. Het gevaar is dat degene die het stukje schrijft, meer schrijft over persoonlijke ervaringen met een game die niet helemaal in zijn/haar straatje past, en zo in plaats van de game stukje voor stukje te ontleden en te beschrijven, een game de grond in trapt.

Natuurlijk mag je als (p)reviewer wel een KLEIN beetje van je eigen mening kwijt in een dergelijk stukje tekst, zeker als je als (p)reviewer WEL van het genre waar de beschreven game bij hoort houd, het moet tenslotte voor de lezer van een maandblad leuk leesbaar zijn. Toch mag dit niet ten koste gaan van waar het eigenlijk echt om gaat, dat is namelijk informeren over een spel! Cijfers doen er dan toch helemaal niet toe!

Het is jammer dat 90% van alle (P)reviews slecht geschreven zijn...

Vorm je eigen mening over een spel! Lees een blad voor info over het spel, niet voor cijfertjes of eigen meningen van degene die het stukje tekst schreef! Vergeet de naamsbekendheid van een spel!

Dit is wat ik wou zeggen:

DENK ALLEMAAL ZELF EENS NA MENSEN, OORDEEL ZELF OF EEN GAME WEL OF NIET LEUK IS!!!!

6. music_maniac196

Leuk Bevonden:
    0
    graag gedaan. het is altijd leuk om mensen te helpen. want als je de verkeerde info krijgt, dan trek je de verkeerde conclusies.

begrijp mij niet verkeerd, burnout 3 heb ik ook gekocht, want deel 1 en 2 vond ik ook al wreed. en de snelheid die deeltje 3 haalt, haalt geen enkele game. maar ik mis de precieze controlle van het driften. soms vlieg je door de bochten heen door gewoon de zijkanten van de weg te gebruiken. dat is best jammer. gelukkig maakt het takedownen weer extreem veel goed, want het is echt een kick als je je tegenstanders in de prak rijd, en dan gladjes via aftertouche (als je zelf ook crashed) nog even 1 of 2 mede spelers in je val meeneemt.

maar als mensen maar geld hebben voor EEN van de twee spellen, dan kraken ze dat andere spel meteen af. en dat is zonde. outrun 2 verdient net zoveel aandacht als al die andere arcade racers. en ik vind dat je nog geeneens deel 1 gekend moet hebben om lol te hebben met de game. ik heb gister nog gezellig via de headset tijdens het racen via kai connect zitten praten met een engelse speler, en die kon outrun nog geeneens. hij had outrun 2 gekocht omdat hij op www.kikizo.com de review had gelezen. na het spelen en online spelen zei hij dat hij het eens was met die review. ik ook _O_ _0/

ik zou diegene die het spel amper gespeeld hebben vriendelijk willen verzoeken dat ALS je kritiek geeft, dat te doen met een dergelijke onderbouwing. want
    vind ik geen degelijke onderbouwing. ook
    als de heer dialogical het spel echt grondig gespeeld had, of desnoods even de moeite nam om in google.nl ff de zoekterm "outrun 2 review" te typen, en dan zie je meteen die review van kikizo ertussen staan, en ook ign gaf toe het spel voor verkeerde redenen (burnout 3 ) genegeerd te hebben. dat moet toch wel inhouden dat ze aangenaam verrast waren toen ze de review versie op hun deurmat vonden. kortom, info brengen is goed. maar alsjeblieft, ONDERBOUW die kritiek. ook al is het lovende kritiek. want minpunten moeten ook gezegd kunnen worden. ik vind die slowdown in de mission mode bij het rijden van "convoi" opdrachten echt doodzonde. dan hadden ze dat convoi er maar beter uit gelaten als de xbox al die vrachtwagens niet tegelijk kan afbeelden.

zo, nu kan iedereen hier zijn voordeel uit halen als men over aanschaf aan het denken is. en bij twijfel, lees dan meerdere reviews. als dan meer dan 70% positief is, dan mag je er wel van uitgaan dat het een prima spel betreft. want het zou zonde zijn als je je euro's over de balk zou gooien. daar hebben we het internet voor, om info te vergaren, en elkaar van goede info te voorzien.

7. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    waarom zou ik elke mening uitgebreid gaan onderbouwen...daar heb ik geen tijd voor.
    als iemand vind dat mensen al bij voorbaat iets tegen sega hebben en mijn reactie is dat sega de laatste tijd ook niets bijzonders uit heeft gebracht ..dan vind ik dat wel voldoende..
    ik zou ook elk spel kunnen gaan noemen maar dat vind ik dus te ver gaan

ik weet niet waar je het vandaan haalt dat ik het spel niet grondig gespeeld heb, maar ik heb de retail versie al zo goed als uitgespeeld :{
    iedereen heeft zn eigen mening. en dat die van mij niet overeenkomt met die van jou moet je je niet zo druk over maken. snap ook niet dat je de review van ign erbij haalt, dat is de mening van ign heb ik niets mee te maken

8. Soulfly_3

Soulfly_3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het zo'n spel waar je (als je het goed doet) in één ruk door van de eerste naar de laatste stage kan rijden? Dit is wat ik me nog vaag van de oude outrun kan herinneren. XBox live mogelijkheden heb ik overigens nix aan.

9. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Ja en nee. In de arcade mode is dat nog steeds zo, maar er is veel en veel meer te beleven...

10. Arno S.

Arno S. I never asked 4 this

Leuk Bevonden:
    74
    Ze hadden de game vanmiddag bij de dixons draaien.Toch wel dope shit hoor, als ie 10 euro is check ik hem misschien ook nog wel eens :)

11. music_maniac196

Leuk Bevonden:
    0
    het is inderdaad zo dat als je het driften goed beheers, en ook het afsnijden van de bochten, dan kan je het spel zelfs op verry hard nog redelijk zonder probleemen uitspelen. en als dat idee je al niet aanstaat is het inderdaad jammer, maar als je wel houd van telkens je eigen tijden verbeteren (in zowel time rial, heart mode, of zelfs arcade mode) dan kom je toch best vaak terug naar de arcade sectie van het spel. echt leuk word het pas als je via internet gaat spelen. en dat hoeft niet speciaal via live, maar kan ook via je pc, een tweede netwerk kaartje, een crossed utp kabel, en xlink kai evolution VII op je pc. ieder spel dat via system link tegen elkaar gespeeld kan worden, kan ook op kai gespeeld worden. zelfs de headset word ook in systemlink ondersteund.

die mission mode zit er ook niet voor niks in, want die mission mode is de enige manier om aan alle wagens, banen, en bonus banen te komen. en vergeet niet de extra muziek die je kan unlocken. in de mission mode komt het meer aan op het onder controlle hebben van je wagen, en snelheid afwegen met beheerst je taken uitvoeren.

als al dit arcade geweld je niet trekt, of je hebt liever zulk extreem rijgedrag als in burnout 3, dan kan je inderdaad maar beter wachten tot outrun 2 in de budget bak ligt.

en ff als reactie op dialogical: ik bedoelde het niet zo om mijn mening over het spel op te dringen, maar wel vind ik het jammer dat het oh zo makkelijk is een spel of ontwikkelaar onder slecht commentaar en zo te bedelven. moeilijker word het pas om subjectief te vermelden wat de zwakke punten zijn van een spel. maar whatever, ik maak hier (gelukkig) niet de dienst uit, en ieder moet zich maar uitlaten over een game zoals ie wil. maar neem het mij dan niet kwalijk als ik wel de pluspunten ook naar vooren breng.

12. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    je hebt helemaal gelijk. het is gewoon een saai spel. (ik ga hem verder ook niet onderbouwen)

13. music_maniac196

Leuk Bevonden:
    0
    lekker belangrijk :mad:

14. Alexandrio

Alexandrio Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    [In de groep van de "casual gamers", zijn er meer gamers geneigd om eerder naar de cijfertjes in een blad en de naamsbekendheid van een spel kijken, en veel vaker geneigd zijn om alles maar aan te nemen over wat er wordt geschreven, in plaats van zelf over de gameplay/graphics/sound/ originaliteit/etc van een spel te oordelen.

Bij de "hardcore gamers", zijn er meer mensen die door het cijfer en alle (hopelijk leuk geschreven) tekst heen kunnen lezen, het zogenoemde "door de regels heen kijken". Hardcore gamers lezen dergelijke bladen om buiten het internet om extra gëinformeerd te worden over een bepaald spel. cijfers en de altijd zo irritant aanwezige eigen mening van degene die een (p)review schrijft, zijn voor deze groep minder belangrijk omdat er meer wordt gekeken naar de info/inhoud over/van een spel. Vervolgens krijgt deze groep aan de hand van de verstrekte info een beeld van het spel en heeft zodoende geen cijfer of eigen mening van de schrijver over het desbetreffende spel nodig.

Een in mijn ogen onjuiste weergave van de begrippen casual (de gewone) de de hardcore gamers (degenen die 20 uur achter elkaar gamen). Jij wekt de indruk dat hardcore gamers beter geinformeerd zijn, beter zus beter zo, je beschouwt jezelf waarschijnlijk als een hardcore gamer. Ik ken casualgamers met de eigenschappen van een hardcoregamers zoals door jou beschreven en omgekeerd.

15. Robhimself

Robhimself Like a surgean

Leuk Bevonden:
    2
    Meningen MOETEN onderbouwd worden, anders is het niks anders dan product bashing.

Ik vindt het niks, want ******* <-- en dan niet lullen over "niet bijzondere missies". Waarom zijn ze niet bijzonder, waardoor komt het dat ze snel gaan vervelen? Dat soort dingen.

Anders gewoon je waffel houden en Burnout 3 spelen

16. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    toontje lager mag ook knul. ik zie geen mod onder je naam staan.dit is niet de enige outrun topic. heb mn mening al voldoende in de andere topic geuit.

Laatst bewerkt: 2 okt 2004
  17. music_maniac196

Leuk Bevonden:
    0
    als ik deze "comunicatie" zo eens volg, dan vraag ik mij toch af of ik de enige gamer van 39 jaar bent. want als ik het nivo van de antworden lees, dan ben ik bang beland te zijn tussen pubers die nog opzoek zijn naar zichzelf. wat een houding nemen sommigen zich aan zeg :confused: als (wie dan ook, dus dialogical, niet TE persoonlijk opnemen graag) wie dan ook te lui is om zijn meningen te onderbouwen, waarom zouden we dan uberhaupt nog gezellig gaan praten over wat een spel wel of niet goed maakt ?

voor de admins heb ik een vraag: word zulk gedrag getolereerd hier ? zo ja, haal mijn lidmaatschap dan maar van de server, want op deze manier (product of creator bashing) WIL ik nog geeneens meer posten. dit heeft echt niks meer te maken met gezellig elkaar voorzien van info over een game. want ik ben niet doof/blind voor negatieve punten van een game, maar zou wel graag weten WAAROM.

18. Prime NL

Prime NL ~Robot in Disguise~

Leuk Bevonden:
    1
    Helluw...

Nee... je bent (gelukkig) niet de enige die dik in de 30 zit...;)
    Ben zo gezegd ook nog van de oude stempel... _0/

Heb het spel eindelijk op Vrijdag kunnen bemachtigen...en vanaf het moment dat ik het spel in mun XBox stopte was het weer pure nostalgie...de menu's...de muziek (fantastisch om weer passing breeze te kunnen horen)...

Heb dan ook niets dan lof voor Outrun 2 en zeker geen spijt van het feit dat ik hem heb aangeschaft....
    Ben daarnaast ook in het bezit van Burnout 3...maar kan beide games niet over dezelfde kam scheren.
    Beide hebben hun kwaliteiten....en bij de ene is een bepaald onderdeel beter geimplementeerd als bij de ander....maar gezien de nostalgische waarde heeft Outrun 2 nu een streepje bij me voor.

Nee...Burnout 3 mag van mij een tijdje stof gaan happen (ben toch op 95% blijven steken)...en Outrun 2 zal nu zijn volledige aandacht gaan krijgen... :)

19. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Ik heb Outrun 2 vorige week gespeeld bij gameshop twente en ik moet eerlijk zeggen dat het spel me een beetje tegenvalt.
    Had er heel veel van verwacht, maar na het spel gespeeld te hebben dacht ik toch van, Neej dit spel kan mij niet lang genoeg boeien om daar nu 55 euro voor neer te leggen.

Het was ook allemaal vrij simpel, na 5 minuten had ik het driften en het sliden door de bochten al onder controle en reed ik op mijn gemak de rit uit ( tegenstanders lagen ver achter mij )

Op live heb ik het spel niet gespeeld, maar ook dit lijkt me dan ook niet de moeite waard om daar het geld voor neer te leggen

20. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Heb Outrun op de Megadrive helemaal grijs gespeeld. Die bleef je ook maar spelen.

Geeft Outrun 2 een zelfde soort ervaring?

Deel Deze Pagina