1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ouya; een android based gameconsole

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 9 aug 2012.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    [​IMG]

    Vol verbazing heb ik net wat meer dingen zitten lezen over de nieuwe console die er aan zit te komen. De Ouya. Deze Android based gameconsole gaat straks voor 100 dollar verkocht worden en ziet er erg interessant uit.

    Hun doel:

    Specs

    Diensten/nieuws


    Wat info over hun free to play opzet:
    Het dashboard:
    [​IMG]

    Meer info:
    http://www.kickstarter.com/projects/ouya/ouya-a-new-kind-of-video-game-console
     
  2. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Ze startte de Kickstarter met geloof ik een doel van 950.000 dollar, en eindigde na een maand met rond de 8 miljoen. Ben benieuwd.
     
  3. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ik ben nog aardig sceptisch hierover. Het is een startup die binnen zo'n korte tijd een wereldwijde console launch moet opzetten. Daarnaast is het ook nog de vraag hoeveel serieuze developers zich hiervoor gaan inzetten. Wel erg indrukwekkend hoeveel support ze hebben gekregen van de game community.

    Ik ben zelf meer onder de indruk van Oculus Rift.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    heel veel lijkt mij? Alles wat op android te spelen is en meer. Ik heb er wel vertrouwen in en daarnaast is het ook een mediaspeler met XBMC! En dat voor dat geld. Ik ben erg benieuwd

    Die Oculus ziet er tof uit maar is wel heel wat anders :)
     
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ben er ook nog sceptisch over. Leuk dat het opensource en hackable is enzo, maar dat wil niet gelijk zeggen dat er echt goede games uit komen. Als het alleen van die arcade / mobile-achtige games zijn, hoeft het voor mij niet. Wil gewoon echt console/pc volwaardige games.
    Verder vind ik het ding en de controller echt ugly, maar dat is mijn smaak.
    Anderzijds, voor 100 dollar kan het misschien best een geinig dingetje zijn, zeker als er wel veel goeds voor komt voor een lage prijs.
     
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik zie er opzich wel wat in en wees eerlijk $100,- is een lachertje. Alleen, tja... het is afwachten wat het uiteindelijk gaat brengen. Zeker qua games natuurlijk en of dat os/hackable wel zo leuk is als het lijkt.
     
  7. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of er al een topic over is maar dit is ook wel badass. http://nl.hardware.info/nieuws/27835/android-pc-op-usb-stick-formaat-voor-60-euro

    [​IMG]

    Soort van mini computer.

    En de Raspberry Pi, een project van een Universiteit dat kan draaien op verschillende systemen, o.a. XMBC.
    [​IMG]
    [​IMG]
    Info
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 aug 2012
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Raspberry Pi is imo toch redelijk wat anders, daar zit geen os aan verbonden en moet je ook zelf mee aan de slag. Daarnaast vraag ik mij af of de Pi niet net te kort komt qua power.

    Die MK802 ken ik idd en lijkt er een beetje op, al is de Ouya een stuk completer.

    qua games kan je sowieso alle android games spelen lijkt mij en daarnaast word ik ook al erg blij van de gedachten van een xbmc mediaspeler voor dat geld :)

    Maar we zullen zien, half jaartje nog
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Zelf moet ik nog bezien hoe de content er uit gaat zien... Ben altijd wel dan geweest van massale games, zo vind ik XBLA echt 3x niks. Maar XBMC wil ik echt graag proberen, helemaal voor 100 dollar (euro).
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
  11. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Misschien een beetje een rare vraag, maar wanneer komt tie uit xD ? Ik heb namelijk nog nergens een releasedate gehoord of gelezen.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    volgende maand zet ik hem in de pre-order

    April 2013 komt hij uit

    // voor mij de belangrijkste reden is xbmc .. ik hoop wel dat hij ook een optical out heeft
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ja, Final Fantasy III (die al voor een schijntje tijden uit is voor andere platformen). :emo:

    XBMC is wel erg tof though als je nog geen mediaplayer hebt.
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Is het dan een volledige mediaplayer? Die alle bestandtypen vanaf m'n laptop leest én de subs er in zet?

    Da's handig! :eek:
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Het heeft XBMC, dat gaat nog veel verder dan dat Willem. Je kan namelijk subs via XBMC downloaden wat dus veel sneller gaat.
     
  16. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Qua gameconsole zie ik er niet echt toekomst in maar zolang de Appletv3 nog niet gejailbreakt kan worden is dit wel de makkelijkste en goedkoopste manier om xbmc naar de woonkamer te halen. Het enige wat dan nog ontbreekt is een remote zoals die van de boxee box dus met numeriek toetsenbord.
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    klopt applev2 spreekt me ook aan .. xbmc is het beste wat ooit op de de xboxv1 is verschenen .. wat zeg ik nu O-)
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oké, bruut. Nu vind ik dit apparaat plots interessant. In de gaten houden.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Probeer het eens op je laptop ;)
     
  20. Woods

    Woods Why so serious?

    Berichten:
    900
    Leuk Bevonden:
    0
    Het idee is dus om hem deels als mediaplayer te gaan gebruiken? Ik heb net dat XBMC eens bekeken maar wat kun je er nou direct mee doen dan al je muziek die opgeslagen staat af te spelen?
     

Deel Deze Pagina