Mmmm... Ik heb het spel sinds vandaag in huis... Als mensen het van te voren al 10x niks vinden, ik kan je dan onmogelijk overtuigen van de waarde van deze game...
Ik ben altijd al een fan geweest van vliegspellen, en ik moet zeggen dat Over G Fighters er vrij aardig uitziet... Grafisch niet super, maar het draait verder vrij goed... Omdat je met vliegtuigen alle kanten op moet kunnen draaien en kijken, is een goeie game engine nodig die toch niet al te gedetailleerde omgevingen laat zien... Ga je voor supermooie graphics, dan kun je deze game beter overslaan... Alhoewel de graphics best vrij aardig zijn... Sommige websites overdrijven schromelijk door te beweren dat Over G Fighters PlayStation One graphics zou hebben... Dat is ECHT niet waar... Dat de Xbox 360 misschien nog meer aankan, dat zal best, maar ik heb liever een game die er wat minder goed uitziet en goed draait, dan een plaatje van een game die constant geplaagd wordt door framerate drops...
Gameplay kan ik niet zo heel veel over zeggen, ik heb de game net binnen... Het lijkt uiteraard op Ace Combat, maar is toch wel mooier... De vliegtuigen zijn vrij goed opgebouwd en de besturing gaat redelijk goed, maar is wel erg wennen... Eigenlijk is dit spel een game voor de fans, niet voor het grote publiek... En aangezien ik een fan ben van dit soort games...
De game kan gelukkig wel online...
Ik vind hem dus wel apart, het is geen arcadeshit... Hoewel ik Ace Combat erg kan waarderen... Dit is meer semi-arcade, maar veel meer in de sim-richting... Je moet oppassen voor je hersens bijvoorbeeld... Daal je te snel, dan wordt het langzaam rood voor je ogen... Ga je te hard opzij, dan wordt het beeld langzaam donkerder, als teken dat je kop het niet meer kan bijbenen...
De cockpit view bevalt me erg goed, met al die metertjes en groene lijntjes... Dat is meer geavanceerd dan Ace Combat... Je jet bestuurt wel veel zwaarder dan die in Ace Combat, maar je vliegt tenslotte in een G Fighter, lol... Ik vind het zeker niet echt gemakkelijk, en de game is zo realistisch gemaakt, dat je bijna echt "duizelig" wordt... Maar nogmaals, dit is een spel wat je moet kunnen waarderen... Ik zeg er wel bij, dat ik het spel nog erg kort gespeeld heb... Ik weet nog niet zo precies wat ik ervan moet denken...
Hopelijk zijn er toch gamers die misschien zin hebben in deze game... En het daadwerkelijk leuk vinden, maar dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken... Houd er wel rekening mee, dat er vrijwel niemand online speelt, blijkbaar hebben gamers geen trek in dit spel in het buitenland... Hier is de game nog niet echt goed verkrijgbaar, dus wellicht komt er meer publiek knallen... En zo niet, nou, dan niet, ik vermaak me toch wel met de missies... \o/
Laatst bewerkt: 28 jun 2006