Mmmm... Ik heb vandaag de game Over G Fighters wat beter uit kunnen proberen... En online met een maat (Rodmansan) van me rondgevlogen, opgestegen en geland, elkaar uit de lucht geknald en de hele rataplan...
Ik denk dat dit spel erg ondergewaardeerd is en wordt... Er zijn nog geen goeie reviews, maar er wordt onder andere veel geklaagd over de graphics, die toch wel best in orde zijn...
Ook de besturing is goed, en realistisch voor een consolegame... Je moet wel geduld hebben voor deze game, dat wel... En het blijft in eerste instantie een game voor de liefhebbers...
Naast versus kun je in een arena tegen elkaar vechten in de lucht... Dan hebben vier factions een basis van waaruit men opereert... Om die basis liggen gevechtschepen, dus als je er te dicht naartoe gaat, komen de raketten vanzelf je kant uit en is het vluchten geblazen...
De arena's zijn echt ENORM van omvang, het kost heel wat brandstof om je vijanden te bereiken, maar je kunt hier en daar landen op een landingsbaan en brandstof tanken...
Je moet echt goed opletten, dat je genoeg snelheid maakt met opstijgen en een redelijk constante snelheid houdt in de lucht, anders stort je neer...
Ik heb een keer geklommen met een F-16 tot maar liefst 16.000 meter, dat is een fantastisch gezicht... Dan zit je ver boven de wolken en zie je de zee en het land ver onder je liggen... Via de vrije camera kun je dan rustig om je heen kijken naar de aarde onder je... Good Job Taito! Ze hebben overal aan gedacht en dus geen vervelende limieten in het stijgen aangebracht...
Al met al vind ik dit een mooie aanwinst van mijn gamecollectie... Over G Fighters heeft een aantal leuke sim-elementen en je kunt er veel plezier aan beleven, mits je van het genre houdt, geduld hebt en het spel een kans geeft...
Klik om te vergroten...