1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Over S-Video

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door $$$$$, 14 apr 2002.

1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Dan is het toch iets verkeerd in je TV lijkt me..

2. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat dacht ik al maar ik hoopte dat S-video het probleem op zou lossen omdat het een andere signaal naar je tv zendt

3. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Dus alles wat je op de scart aansluit geeft slecht beeld? Dan lijkt het me dat er of iets in de scartaansluitingen kapot is or nog erger: ergens anders in je TV. Is het toevallig een Philips?

Als alles wat je tot nu toe geprobeerd hebt composite video signalen waren, dan is er wel een kans dat het met RGB of S-video wel goed gaat. Maar ook een kans dat dat dus ook fout gaat.
    Weet je zeker dat die scart wel S-video ondersteunt? AV kan vanalles zijn, maar is meestal composite. Heb je een DVD speler die je via rgb kunt kijken? Als dat wel goed is, dan kun je evt. een scart select boxje eraan hangen die RGB doorgeeft (van alle ingangen), en daar zowel de DVD als de Xbox aan hangen via RGB.

Het mooiste zou zijn als je van iemand even een kabeltje kan lenen om te proberen.

4. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    composite video signalen?? kan iemand mij vertellen wat dat is.( ik ben dom, ik weet het8) )

5. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Dat is het videosignaal over 1 draadje, oftewel het gele plugje aan de standaard AV kabel van MS. Op camcorders zit ook meestal zo'n uitgang, hoewel ze nu steeds vaker met S-video komen (als analoge video uitgang dan). Digitaal is weer heel iets anders en heeft niks met Xbox te maken.

Composite kan je als standaard gewoon simpel videosignaal zien. S-video en RGB zijn beter van kwaliteit.

Laatst bewerkt: 18 apr 2002
  6. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    dat heeft m'n tv niet maar het moet toch lukken met die s-video converter?

7. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Met die S-video via scart heb je een kans dat het werkt, maar als ik het zo lees over jouw tv, dan acht ik die kans niet heel erg groot.

8. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar s-video stuurt toch een andere signaal dan die andere scart-kabels

9. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ja, het S-video signaal is een ander signaal dan het gewone videosignaal dat ook wel composite genoemd wordt. Beiden kunnen echter door Scart overgedragen worden, maar dan wel op andere pennetjes natuurlijk.

Maar omdat jij op je tv bij meerdere dingen slecht beeld had, is er een kans dat dit het niet oplost. Daarom zou ik proberen iets te lenen om het eerst uit te proberen.

Wanneer je een scartaansluiting hebt op je TV die S-video aankan, dan kun je het proberen, er is een kans op succes.
    Ook met een RGB ondersteunende Scart ingang op je TV zou je bv. een RGB-Scart kabel aan je Xbox kunnen hangen en het daarmee proberen. RGB is ook anders dan het standaard composite signaal. Wanneer je DVD speler dat al gebruikt, dan is de keuze beperkt tot S-video natuurlijk.

Een scartaanluiting kan niet RGB en S-video tegelijk ondersteunen. Je hebt dan meestal of twee scart aansluitingen of je moet het om kunnen schakelen.

10. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een rgb kabel voor m'n dc en daar zie ik ook lijntjes.

dus zal ik het proberen?

11. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Wanneer je RGB kanaal ook lijntjes vertoont, dan wordt de kans wel heel erg klein dat het gaat werken lijkt me. Weet je zeker dat je ook naar ht RGB kanaal zit te kijken dan?

De RGB kabel van de Xbox geeft namelijk ook het gewone composite signaal door. Ik kan dus op 2 verschillende kanalen naar mijn Xbox kijken. De ene is composite de andere is RGB, daar zie ik wel verschil tussen.

Wanneer je dus zeker weet dat zowel het gewone video kanaal als je RGB video kanaal slecht beeld geven, dan denk ik dat de kans erg klein is dat het met S-video beter is. Ik denk zomaar dat er een fout in je TV zit.

Ik weet niet zeker of je het op een andere TV geprobeerd had? Maar als het daar wel een goed beeld geeft, dan is er dus iets mis met je TV.

Ik kan geen garantie geven natuurlijk, maar als ik het zo hoor dan denk ik dat het aan je TV ligt.

12. $$$$$

$$$$$ El Mic-nificent

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk maar eens dat ik een rgb kabel voor m'n xbox ga kopen. (kans is klein dat er geen lijntjes zitten want op m'n rgb voor de dc zaten wel lijntjes)

ok bedankt voor jullie reacties

13. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Sorry nu snap ik het niet meer. Je gaat een RGB kabel voor de Xbox kopen omdat je er met je DC ook problemen mee had? ik snap de logica niet meer? :confused:

Anyway, succes ermee! Ik hoop dat je straks een goed beeld hebt en lekker kunt gamen!

14. Guardian

Guardian ------------

Leuk Bevonden:
    0
    IK heb ook nog steeds last van die diagonalen lijntjes dor mijn beeld.
    Ik heb met de originele kabel gewoon geen goed beeld dus ik op zoek naar een rgb kabel. In mijn dorpje vond ik alleen een cheap RGB kabeltje. Ik heb hem gekocht en aangesloten. Ik was van die 'lopende randjes' af maar ik kreeg dus die lijntjes. Ik heb twee scart aansluitingen die allenbei rgb ondersteunen en op beide komen die lijntjes. Als ik hem via de video link hetzelfde verhaal.
    Maar op de tv beneden en op die van iemand anders doet ie het wel goed, super strak. Ik heb met de DC ook nooit problemen gehad op m'n tv (die tv die dus nu lijntjes vertoond met xbox gebruik).

Wat denken jullie ervan? Zou er bij mij wat storing op die goedkope kabel sluipen ofzo? Bij die andere geteste tv liep er niet zoveel andere kabels langs als bij mijzelf. Maar het helpt bij mij ook niet om de kabel met een om weg naar de tv te leggen zodat ie niet langs alle andere kabels loopt, krijg ik nog steeds die lijntjes.

Ik vroeg me af of iemand weet waar ik die 'onwijs' goede xbox kabels kan krijgen want dat is eigenlijk mijn laatste troef. (Of ik moet op s-video overstappen om dat te testen maar die wordt standaard al gebruikt in mijn tv dus das niet echt handig en kost nog weer extra geld ook).

Laatst bewerkt: 20 apr 2002
  15. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    RGB zou de beste kwaliteit moeten leveren. Ik heb de Advanced Scart cable van MS, en ik heb geen problemen, er staat ook nog een DVD, Video, Versterker, de TV zelf en een heleboel stopcontacten + 2 kables (Radio en TV). Die geven hier geen storing.
    Het zou kunnen dat er bij jou wel iets stoort, je zou dan de kabel zo afgeschermd mogelijk moeten gebruiken. Misschien de TV ook eens ergens anders mee naartoe nemen.
    Kijk je trouwens ook naar het juiste kanaal op je TV? Mijn TV springt namelijk automatisch naar het standaard AV kanaal, voor RGB moet ik zelf het RGB kanaal kiezen.

Het kan natuurlijk ook makkelijk aan de TV liggen. Misschien zijn de scart connectoren een beetje brak. Vooral met Philips TV's heb ik de ervaring dat de printplaten het in de loop der tijd gaan begeven en dat dingen zoals connectoren dan los op de print komen te staan en slecht contact maken.

16. Guardian

Guardian ------------

Leuk Bevonden:
    0
    De scart aansluitingen zijn nog goed aangezien ik wel mijn dc met rgb gewoon goed zie. En die goedkope kabel voor xbox op een tv die vrij weinig andere apparatuur in de buurt heeft doet het ook. Ik heb een philips 100Hz breedbeeld en die schakelt ook zelf maar ik weet niks van een speciaal rgb-kanaal.
    Ik zal eens mijn tv proberen te verplaatsen naar andere kant van kamer en kijken wat ie dan doet. Anders moet ik een heel goede kabel gaan halen want dat lijkt me dan de enige oplossing als die goedkope kabel het wel op andere 'vrije' tv's doet.
    Is die advanced scart van MS eigenlijk de beste of kan je ook nog van die Monster kabels krijgen ofzo?

17. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Er moet een speciale Xbox connector aan zo'n kabel zitten, dus er zijn nog niet veel fabrikanten denk ik. Zou wel cool zijn een kabel van MonsterCable!

Ik had je even verkeerd begrepen, ik dacht dat je met de DC ook problemen had. Maar dat was $$$$$.

Over het RGB kanaal...

Misschien even de handleiding van je TV doornemen. Ik heb een Sony die automatisch naar het AV1 kanaal springt. Dit is wel de juiste scart aansluiting, maar het gewone videosignaal. Ik moet een ander kanaal selecteren wat het RGB kanaal is, deze geeft het RGB signaal door. De Advanced Scart cable geeft namelijk beide signalen tegelijkertijd door. Dat zal met de andere RGB kabels ook zo zijn.

Misschien schakelt jouw TV automatisch naar RGB wanneer hij het detecteert? Maar het kan ook zijn dat je zelf een ander kanaal moet kiezen.

18. Aremas

Aremas Kijk een Avatar

Leuk Bevonden:
    0
    S-VIDEO HOGERE RESOLUTION

Geeft s-video dan beter beeld ook als je het via je scart aansluit?(Hogere resolution's bijvoorbeeld)

19. BounceMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Als je een beetje verder gekeken had op het forum, dan had je o.a. kunnen lezen dat je TV in 3:4 formaat een resolutie heeft van 576x768, daar kun je niks aan veranderen.

Je kan misschien wel een dure HDTV gaan kopen, maar dat vind ik geen reƫle optie.

Door S-video of RGB te kiezen als overdrachtmethode van het videosignaal zul je een scherper en rustiger beeld krijgen, maar geen hogere resolutie.

Misschien is de VGA box wel wat voor je, moet je even op deze site bij het nieuws kijken.

20. Guardian

Guardian ------------

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren een advanced Scart kabel gehaald omdat ik van dat gezeur met mijn RGB-budget kabel zat was. Het was een gok aangezien diezelfde budget kabel het op 3 andere tv's het wel deed. Maar met die Advanced kabel van MS zelf is alles nu opgelost op mijn eigen tv. Ik heb weer een strak beeldje zonder diagonalen strepen door m'n ohzo mooie textures. Zeer strak beeldje gewoon weer nu [:D]
    Het kost een beetje maar het scheelt een berg. (Als je er nog een weet te vinden, ik had nu ook weer de laatste in een dixons in Denhaag na wat andere shops gezien te hebben die hem niet meer hadden)

Deel Deze Pagina