1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Overlord

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tsux, 23 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is dat spel nu al een succes voor triumph studios!

Als ik verdomme nou eens me rapport krijg mag ik hem ook halen! :+

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Impressie tot nu toe is echt super positief. Het enige dat ik een beetje vind "tegenvallen" (niet echt, dus maar tussen haakjes) zijn sommige graphics... sommige textures zien er best lowres uit, dat zie je vooral bij de grond. Beetje fuzzy zullen we maar zeggen. Maar dat wordt weer dubbel en dwars goedgemaakt met de mooie Fable style graphics en wereld details; je hebt ze waarschijnlijk al in de demo gezien, ronddwarrelende pluimpjes, vogels die uit bomen vliegen, vlinders etc. En je minions zien er ook ontzettend gedetailleerd uit.

Eerste verrassing kwam al toen het eerste veld anders eindigde als in de demo... niks meteen troll, je gaat daar het slavenkamp in. Inmiddels heb ik een tot de tanden bewapende "goon squad"; mijn minions hebben allemaal al wapens (varierend van bijlen en zwaarden tot zelfs zijsachtige speerwapens). Ook hebben mijn minions echte harnassen gevonden en metalen punthelmen. Het is echt prachtig om te zien. Ben ook erg benieuwd waar dit allemaal naar toe gaat. Uit de handleiding begrijp ik dat je ook "guardposts" later kunt neerzetten, waardoor je je leger in allerlei strategische posities kunt opstellen. Zo kun je bijvoorbeeld vuurbal gooiende minions boven op een heuvel laten guarden, waarna ze alle tegenstanders vanaf een afstandje onder vuur nemen (en omdat ze hoger staan wordt hun range ook nog groter). Daaruit haal ik ook dat je leger best groot zal worden, dus ik ben echt benieuwd naar hoe uitgebreid het allemaal gaat worden. :)

EDIT: Oh, en de besturing is nu echt een eitje. Je merkt meteen dat je de demo al hebt gespeeld. :)

Laatst bewerkt: 26 jun 2007
  3. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Ik zij het toch!!!! (ongeveer al zes keer gedaan) Kutzooi waarom ben ik vandaag niet gaan kijken in de winkels. Ga morgen echt kijken.

4. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Klinkt allemaal chill :cool: denk toch maar dat ik voor overlord ga i.p.v TheDarkness.

5. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    zolang je het niet bij mij in de buurt doe vind ik het goed. (anders zal je precies de laatste hebben hier) nou dan loop ik naar triumph toe en dan ga ik er een vragen

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik las in de pu (geloof ik) dat 50 je maximale aantal minions is...

7. StreetSamurai

StreetSamurai HAMMERTIME!

Leuk Bevonden:
    0
    jongens...hoe kan hij nu al in de schappen ligge?
    overal op elke site bij elke winkel komt die pas de 29e:confused:
    of leven jullie 3 dage verder in de toekomst ofzo :9
    jaloezie stijgt8)

Laatst bewerkt: 26 jun 2007
  8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Er lagen er ook genoeg bij de MM in Maastricht hoor ;)
    Overlord wel nu al, en niet Harry Potter =( :'-(

9. StreetSamurai

StreetSamurai HAMMERTIME!

Leuk Bevonden:
    0
    keej dan..morge ff naar de MM:D
    beter hebbe ze m ligge..kan ne wachte tot ik deze in me 360 kan prakke8)

10. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    :p morghe uitslag dat ik nu geslaagd ben of niet dat ik nu werk heb voor 5 dagen in de week of niet.

Zo ja en ja XD ga ik morghe direct overlord hale :cool:.

11. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Mijn eerste impressie:

De game is erg cool. En zoals al aangegeven is, je gaat na het demo einde in de hele game niet daar stoppen, maar je moet echt het slavenkamp in. De game is lekker uitgebreid, heeft veel queeste en behoorlijke LOTR trekjes ook. Die Halfling huisjes zien er echt identiek uit als de huisjes van de Hobbits uit LOTR. Overlord heeft trekjes van o.a. het volgende: LOTR, Fable, The Gremlins, Monthy Pyton, John Cleese met een kunstgebit.

Als je Minions éénmaal Bier van de Hobbits, zo noem ik het maar, hebben gevonden is het helemaal raak. Ze drinken het op, worden dronken, en zeiken over alles en iedereen heen. Je kunt bij de bruine minions echt merken dat ze sterk zijn, maar dat word ook uitgelegd in de game.

Ik heb nu mijn toren in de stijgers staan, ze zijn druk aan het bouwen daar. Overigens verwacht ik ook nog meer coole tussenfilmpjes, zoals in het begin van de hele game en de demo. Het is allemaal zo erg vet. Mijn demo impressie gaf ik een 8.0, maar deze game gaat denk ik een 8.4 of een 8.6 van mij krijgen. Natuurlijk zijn er wel negatieve punten. De graphics zijn niet echt van de tijd, en de camera werkt niet altijd mee. Zo zitten soms je minions ook wel eens vast, en heb ik ze niet altijd 1,2 3 terug kunnen roepen.

Maar het positieve overheerst. De game is gewoon gruwelijk vermakelijk. Ik kan Spree al in, en daar heb ik al redelijk huisgehouden. Het is in de meeste gevallen echt noodzakelijk dat je dingen molt, en aan de andere kant ook nodig dat je eens dingen goed doet in plaats van slecht. Helaas is dat wel nodig, maar zo slecht was Sauron uit LOTR ook weer niet.

De game ligt als het goed is al bij de volgende zaken:

Media Markt (Afhankelijk per filiaal)
    Free Record Shop
    Dimension Plus
    Bart Smit

Dat zijn de zaken die ik weet. Ik heb hem bij de FRS gekocht voor 59,99. Voor PU abo, neem je kortingspasje mee en vergeet die dus niet. Je kunt daarmee 7,50 korting krijgen bij de FRS. De pas het VIG Card en bevat logo's van de PU en de FRS voor de mensen die dat nog niet hadden ontdekt.

Ik ga weer verder spelen, wat Hobbits uitroeien enzovoort.

12. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Klinkt goed :)

13. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Klinkt allemaal beter ^^ moet maar ff zien om die game :D.

14. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    |:- lag ie vandaag al in de winkel voor de xbox 360??

15. Dead Rising

Dead Rising viel tegen

Leuk Bevonden:
    0
    Een 8 van 1up.

16. xerofox

xerofox were given today

Leuk Bevonden:
    63
    Ik vind het ook een prima game, heb nu alle minions gehaald en moet zeggen dat de blue healer een bitch van een grot heeft en dat het je heel wat switchen tussen minions kost om het einde te halen.

Grafisch is het allemaal maar okay maar dat boeit mij weinig, ik ben benieuwd of de game naast de mainquest ook sidemissions heeft. Tot nu toe hoort alles bij het verhaal.

Btw, de humor is :thumbs:

17. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ligt hij al in de winkel dan???

18. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    vanavond eens de demo downloaden :D lijkt me best een kicken spel :D

19. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    Heb je hem al uitgespeeld dan? hoe lang heb je erover gedaan?

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, als ik dit zo lees word ik toch wel een beetje nieuwsgierig. Ik heb bijvoorbeeld wel erg goeie herinneringen aan het legendarische Dungeon Keeper (_O_). Misschien toch maar eens een demo proberen, of anders direct op de positieve verhalen hier afgaande de stad in om te kijken of ik um ergens kan scoren. Een game met (veel) humor is nooit verkeerd :cool:

Hoe speelt het spel trouwens, qua interface ? Een beetje als een RTS of wat ? Want in dat geval denk ik dat ik voor de PC versie ga, scheelt me ook weer 10 tot 15 euro's in aanschaf.

Laatst bewerkt: 27 jun 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina