Impressie tot nu toe is echt super positief. Het enige dat ik een beetje vind "tegenvallen" (niet echt, dus maar tussen haakjes) zijn sommige graphics... sommige textures zien er best lowres uit, dat zie je vooral bij de grond. Beetje fuzzy zullen we maar zeggen. Maar dat wordt weer dubbel en dwars goedgemaakt met de mooie Fable style graphics en wereld details; je hebt ze waarschijnlijk al in de demo gezien, ronddwarrelende pluimpjes, vogels die uit bomen vliegen, vlinders etc. En je minions zien er ook ontzettend gedetailleerd uit.
Eerste verrassing kwam al toen het eerste veld anders eindigde als in de demo... niks meteen troll, je gaat daar het slavenkamp in. Inmiddels heb ik een tot de tanden bewapende "goon squad"; mijn minions hebben allemaal al wapens (varierend van bijlen en zwaarden tot zelfs zijsachtige speerwapens). Ook hebben mijn minions echte harnassen gevonden en metalen punthelmen. Het is echt prachtig om te zien. Ben ook erg benieuwd waar dit allemaal naar toe gaat. Uit de handleiding begrijp ik dat je ook "guardposts" later kunt neerzetten, waardoor je je leger in allerlei strategische posities kunt opstellen. Zo kun je bijvoorbeeld vuurbal gooiende minions boven op een heuvel laten guarden, waarna ze alle tegenstanders vanaf een afstandje onder vuur nemen (en omdat ze hoger staan wordt hun range ook nog groter). Daaruit haal ik ook dat je leger best groot zal worden, dus ik ben echt benieuwd naar hoe uitgebreid het allemaal gaat worden.
EDIT: Oh, en de besturing is nu echt een eitje. Je merkt meteen dat je de demo al hebt gespeeld.
Laatst bewerkt: 26 jun 2007