1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Overstappen van console naar pc: maar mijn bank die blijft; doen?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 16 mrt 2014.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.957
    Zo denk ik er ook over hoor! Maar als je met minder tevreden bent kan je voor 600 euro wel een redelijke computer kopen :+

    Ik ging ook voor de duurdere componenten en heb er nog steeds profijt van!

    Waterkoeling is overrated, fans doen hun werk wel.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    en game je dan ook met een controller op de bank en je pc gekoppeld aan de tv?
    MKB lijkt me totaal onmogelijk vanaf de bank.
     
  3. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Waarom overstappen? Console EN PC.
     
  4. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Ja met een Xbox 360 controller.

    De Mass Effect serie heb ik wel met muis en toetsenbord gespeeld en moet zeggen dat het nog aardig goed speelde. Maar het meeste is zeker met een Xbox 360 controller.

    Daarom neem ik waarschijnlijk later pas een PS4. Ik neem nu alleen nog maar een console voor de exclusives. Dat heb ik ook met de PS3 gedaan.

    De Mass Effect serie heb ik wel met muis en toetsenbord gespeeld en moet zeggen dat het nog aardig goed speelde. Maar het meeste is zeker met een Xbox 360 controller.

    /Mod Ben je de laatste in een discussie die heeft gereageerd, en je wilt nog wat toevoegen?
    Gebruik de EDIT knop.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mrt 2014
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Financieel zou dat nog geeneens echt een probleem zijn. Echter wat bij mij meespeelt is dat ik er niet echt de tijd voor heb. Tomb Raider heb ik bijv ook alweer de nodige weken maar nog steeds niet uitgespeeld. Wat moet ik met een PS4 en een PC? Het is niet alsof ik dan ineens meer tijd heb. Wellicht dat ik ze een tijdje naast elkaar kan houden en dan een knoop kan doorhakken.

    Dit zou dus nog wel een optie zijn. Echter als ik begin aan Fallout New Vegas ben ik alweer klaar voor een half jaar :+

    Controller it is. KBM is geeneens te doen op de bank toch?
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nou, je zou KBM op zo een laptoptafel kunnen zetten? Dat ding op schoot en het zou gewoon moeten kunnen lijkt me?

    edit: Google zegt me dat laptoptafel niet het woord is wat ik zoek. :p iig zo een ding wat je op schoot kunt nemen. Die gebruik ik voor mijn laptop, dus ik weet dat het bestaat! Nu nog even de goede naam ervoor zoeken. :+

    edit2: Laptopkussen lijkt het goede woord te zijn. :cool:
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2014
  7. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Wat is kbm :x?
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    toetsenbord+muis
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    KeyBoard and Mouse....toch? Ik dacht iig dat dat daar de afkorting voor was. Vanavond de pc van mijn zoon even aan de tv hangen en dan de DS4 er met een kabel aanhangen. Dit is wel HET moment om veilig over te stappen. Ik krijg nu nog het volle pond voor mijn PS4 :+

    aan de andere kant: het doet mij toch wel pijn om mogelijk de PS4 de deur uit te doen. Zit ik daar weet ik veel hoe lang naar uit te kijken :+

    Misschien vanmiddag even naar Norrod hier om te kijken wat ik voor mijn budget kan krijgen (ongeveer 700).

    eisen: enigzins klein (micro-atx toch?), I5 of iets gelijkwaardigs, een redelijke videokaart die 1080p60 met gemak aan kan, geen os, geen muis, geen toetsenbord, 8GB DDR3.
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.957
    Geen OS?, good luck :+
     
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ik lees alleen maar dat micro-atx alleen maar lastiger is en vaak duurder wordt. In pc onderdelen topic had ik verder een lijstje dat heel erg aan je eisen voldoet. OS, toetsenbord en muis kan je dan uit het lijstje halen ;) kom je onder de 600 euro geloof ik te zitten.

    edit: ik vond zelf die middelste ook wel mooi: http://www.dell.com/nl/p/alienware-x51-r2/pd

    maar ja de videokaart is alleen wel 'mjeh' :p
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2014
  12. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.957
    Alienware? Dat zou ik dus niet aanraden :+

    Gewoon zelf een samenstellen, ben je goedkoper uit.
     
  13. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Ja oke maar ik bedoelde het kastje ook meer en mocht hij micro-atx willen zou je kunnen kijken welke onderdelen er in zitten ;)

    zelf doen is altijd goedkoper.. duhhh
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Was er niet een gerucht dat Demon's Souls 2 in ontwikkeling was? Je gaat er spijt van krijgen. :D

    :+

    Zijn er eigenlijk al concrete releasedates voor al die Steamboxes? Misschien zit daar eigenlijk ook wat leuks tussen. Vooral omdat die dingen al vaak de vorm van een console hebben, dus beter onder je tv past.
     
  15. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Met je keyboard op schoot en je muis op een (harde) muismat naast je op de bank gaat prima! Heb jaren zo gegamed achter de PC en de optie om onderuit te zakken tijdens het gamen is zeker een dikke plus :+

    Met enkel een controller is je game keuze beperkt tot vooral singleplayer games en een toetsenbord zal je er toch wel bij moeten hebben om dat communicatie dan toch vooral nog gebeurt via text chat. Daarnaast zul je toch ook nog's je desktop moeten besturen af en toe :)


    Zit er zelf ook aan te denken om m'n PC te upgraden zodat ik alles weer op max kan draaien maar wacht eerst op wat concreter nieuws over de Ocullus Rift en Sony's plannen morgen op de GDC.
    De PS4 bevalt mij goed en vind het games aanbod ruim voldoende, toch mis ik een hoop games die niet naar de consoles komen, of pas heel laat eens een keer worden overgezet.


    Maar serieus Kevf, niet om het een of ander ofzo... Zoveel tijd heb je toch ook alweer niet om te gamen? Als je maar 3-4 uur per week erachter kan ga je toch geen 800+ euro uitgeven en met alle rommel van dien in je huis kamer zitten terwijl je al een Vita en PS4 hebt? 8)
     
  16. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Wat ik tot toe gezien heb van de steamboxes denk ik; te duur, te gelimiteerd voor de prijs. Met geen enkel probleem kun je zelf een pc in elkaar zetten die dezelfde presentaties heb van elke willekeurig steambox voor minder geld.
    Het idee leek mij interessant maar na de prijzen gezien te hebben bouw ik zelf wel een HTPC' tje. Wat betreft formaat zal die iets groter zijn, maar dat heb ik wel over voor het prijsverschil.

    Als ik Kevf was en dan toch inderdaad het meeste/alle consoles in wil ruilen voor een pc (hoewel ik dat persoonlijk nog steeds jammer vind ;) ) Dan zou ik toch kijken om er zelf 1 in elkaar te zetten. Micro atx is een optie. Maar er zijn ook genoeg HTPC cases (ook mooie) waar een normale MB in past met een normale (lees flinke) GPU in past.

    edit; Dr0kz heeft een goed punt ook, als je weinig gamed heeft deze overstap dan wel volledig zin? De games voor de PS4 komen toch wel. En met ps plus wordt het aantal games wat 'gratis' is ook steeds groter.
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2014
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Terecht punt, het wordt dus of een ps4 of een pc, die keuze heb ik iig al gemaakt. Al die consoles en een pc heb ik idd de tijd niet voor.

    Andere overwegingen zijn de goedkopere games (Steam sales, GOG sales etc), betere graphics, tegen/met mijn zoon kunnen gamen en niet elke gen een nieuwe console moeten kopen.

    Wel tof dat iedereen zo meedenkt :cool:
     
  18. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Het water moet ook gekoeld worden. Je zult dus nog steeds minimaal één 12x12cm fan moeten hebben (en het liefste 2 of 3, zeker bij een sterke GPU). Het is een stuk stiller dan traditionele koeling, maar een dure oplossing voor een relatief klein effect. Waterkoeling heeft meerdere voordelen die het interessant maken, maar niet voor Jorrie.

    Fair enough :).

    Met hardware kosten bedoelde ik die 'drang om te upgraden'. Het continu voldoen aan de minimum requirements van de games die je wil spelen. Bijvoorbeeld speciaal voor Battlefield 5 een nieuwe GPU aanschaffen. Dat zijn kosten waar ik persoonlijk geen trek in heb. Tegen die tijd ga ik er vanuit dat het er op de X1 een stuk beter uit zal zien en dat je model videokaart uit 2012/13 achter zal blijven.

    Ook zie ik zaken als Kinect (inmiddels), TV/Netflix kijken via je Xbox als grote voordelen. Gewoon omdat het zo simpel en goed werkt, zonder updates, pop-up, banners, flashplayer en het feit dat je alles los moet opzoeken en installeren. Ik ben gewoon ontzettend lui geworden sinds de komst van consoles. En sinds ik bij de MyCom werk, zie ik alleen maar mensen naar de winkel komen met 1001 verschillende kleine k*t probleempjes. Er mankeert altijd wel iets aan en die paar uur dat ik game per week heb ik daar gewoon geen zin in.

    Ik zal nu niet mijn gelijk proberen te halen hoor, ik zou zelf ook graag een game pc wilen. Probeer alleen mijn situatie te schetsen waarom ik graag op consoles game.
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.432
    Leuk Bevonden:
    4.957
    Uiteraard! Maar die drang om up te graden valt best mee hoor, als je nu gewoon investeert in een goede kaart dan kan je minimaal 4 jaar mee op minimaal medium settings.
     
  20. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Steam sales zijn te gek maar geen haar op mijn hoofd dat ik een multiplayer game online ga spelen op de PC. Heb ik liever de gereguleerde omgeving van consoles.
    Een Steambox bouwen voor onder je TV is een optie maar dan moet je je budget laag houden. Je kan er verder niet veel mee, het is een verkapte console met SteamOS.
    De point om goedkoop te gamen op TV is compleet weg zodra je meer dan €500,- er tegenaan gooit. Dan wil je toch een PC als PC gebruiken.
    Game PC geeft bij mij ook ontzettende upgrade neigingen.
     

Deel Deze Pagina