1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Paar algemene vragen over de X360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door titan1980, 14 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    de gratis remote heeft geen licht
     
  2. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    De USB modem (die had je toch??) die je nu hebt kun je gewoon blijven gebruiken als je een netwerkkaart in je PC hebt. De modem laat je gewoon aan je PC zitten, zoals je dat nu ook hebt. Je moet de xbox 360 verbinden aan de netwerkkaart in je PC met een netwerkkabel. Dit mag echter geen gewone netwerkkabel zijn, maar moet een gekruisde netwerkkabel zijn. Deze kun je gewoon bij de dixons kopen.

    Om ervoor te zorgen dat je Xbox verbinding kan maken met Live moet je de optie internet connect sharing aanzetten. Anders kan de xbox 360 namelijk geen gebruik maken van je internetverbinding. Je xbox 360 maakt dus verbinding met xbox live via je PC, daarom moet je je PC ook altijd aan hebben staan als je op live zit. Internet connect sharing activeer je door (voor XP) start --> configuratiescherm -->netwerk en internetverbindingen --> netwerkverbindingen-->vervolgens klik je met de rechter muisknop op je internetverbinding en selecteer je eigenschappen-->dan klik je op tabblad geavanceerd--> en vervolgens vink je de bovenste optie aan bij internetverbinding delen

    Ik hoop dat het zo duidelijk is.:)
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Goed uitgelegd Zilver Pijl :)
     
  4. Ryuchunk

    Ryuchunk Guest

    dus begrijp ik het nou goed?? je kan dus nu niet makkelijk over switchen naar de 360(dan bedoel dat je de kabel van het modem die ik nu in mijn xbox heb staan niet in mijn 360 kan doen???).....
     
  5. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    ????? dat kan wel.
    als je nu een xbox met live heb dan hoef je alleen die netwerk kabel in je 360 te stoppen.

    heb zelf ook live gehad via pc dit is wel erg kut altijd pc nu heb ik maar een router gekocht werkt veel beter
     
  6. dennizzz

    dennizzz Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een router beneden en daarvanuit loopt de netwerkkabel naar mijn pc (boven op mjin kamer)... moet ik dan die kabel gewoon uit mijn pc halen en in mijn 360 stoppen om live te krijgen? of is er een simpelere/handigere manier?
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je kan er een hub tussen zetten ... en daar 1 kabel naar je pc brengen en 1 kabel naar je xbox of xbox 360
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    2e netwerkkaart in de pc en dan een kabel van pc naar Xbox360 laten lopen.
    Goedkoopste oplossing.
     
  9. ernestomodena

    ernestomodena Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet toch een ip toekennen voor live. dan kan je geen gebruik maken van internet charing aangezien je pc geen ip uitdeelt doormiddel van dhcp.

    Mgik een tip geven koop gewoon een router modem combo deze zijn niet gek duur en ik verzeker je dit voorkomt veel geerger. als de xbox dicht bij je modem staat zou ik geen draadloos netwerk aanleggen. zet je hem vaak ergens anders neer dan zou ik toch een draadloos netwerk beginnen. Bedenk wel dat het wel is kan gebeuren dat het signaal afzwakt waardoor de connectie kan worden verbroken of langzamer kan zijn.
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat je met je xbox kan ... kan je ook met je xbox 360 ...


    Jeb goede tip ... maar vragen over xbox live of hoe je het moet oplossen .. kan je straks beter stellen in het live en networking forum ... heeft Pim nog wat te doen ;) ... Voor nu is het filosoferen
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2005
  11. ernestomodena

    ernestomodena Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    als de router meerdere utp poorten heeft zou ik gewoon een straight tussen je xbox en router leggen werkt gegarandeert.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja maar dan moet ie meer kabels naar boven trekken ... als je een hub/switch boven plaatst is 1 kabel naar boven voldoende
     
  13. ernestomodena

    ernestomodena Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    uiteindelijk is dit juist de duurdere oplossing. ten eerste moet je goed je pc kunnen configureren zodat de xbox het internet op kant. als je dit voor mekaar hebt moet je altijd je pc aan zetten om op live te gaan. met een router hoeft alleen de router aan te staan
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    dit is een goedkopere oplossing ... configureren kan bijna iedereen .. en er zijn zelfs mensen die een router niet kunnen configureren ... de beste oplossing is wel de router, maar is ook de duurste ...
     
  15. ernestomodena

    ernestomodena Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    maarover het algemeen heb je je xbox niet naast je computer staan. je moet dan wel rekening er mee houden dt alle kabels dan straight moeten zijn.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Dan ben je nog goedkoper uit ... een kabel van 12 meter kost ... 5 a 10 euro
    en je hebt even goed kabels nodig die van je router naar je xbox en naar je pc gaan .. de extra netwerk kaart kost 5 euro a 10 euro ... als je een usb modem hebt en een netwerk kaart in je computer hoef je alleen de kabels te betalen.

    Een goede router en geen prut router die problemen geeft ... kost al snel 50 a 70 euro ... dan moet je er nog kabels bij kopen

    tevens zegt hij dat zijn pc en de xbox in dezelfde kamer boven staan
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2005
  17. ernestomodena

    ernestomodena Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    je hebt al een router voor 20 euro. netwerkkaart kost 10 euro. zit over het algemeen een duidelijke handleiding bij hoe je je router moet configureren.
    Als je toch internet deelt moet je wel een vast ip adres hebben toegekend van je provider. Is dit niet het geval dan zit over het algemeen je xbox in een ander ip range als je pc. aangezien je ip van je pc verandert
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ja en deze budget routers geven bijna altijd problemen .. packet loss en andere narigheden .. kijk maar even naar het live en networking forum ...
    als je probleemloos op live wilt spelen moet je de betere routers kiezen ...

    Ik heb daar genoeg problemen gezien met mensen met een low-budget router die je vaak bij je kabel provider krijgt (Dan heb ik het voornamelijk over packet loss en over niet kunnen zien horen conflicten)

    zie bijv. Niet kunnen zien en horen

    maar goed we zijn nu redelijk off-topic
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2005
  19. ernestomodena

    ernestomodena Active Member

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    over het algemeen hangt het toch af van de situatie voor welke optie je het bet kan gaan. ikzelf heb een netwerk dat gedeeltelijk bestaat uit Utp kabels met een router/switch combunatie. het andere gedeelte is wirreless. werkt perfect naast elkaar. wireless wordt alleen ip toegekend op mac-adres.

    Denk er dus ook aan dat wireless kwetsbaarder is voor inbraak.

    dat krijg je he met die ict-ers laten we nu maar weer hebben over de xbox360.

    Is het nou mogelijk om tv te kijken?
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2005
  20. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Let er wel op dat die kabel gestoort kan worden door andere kabels.
    Daarnaast is het waarschijnlijk beter om de kabels zelf te knippen (is makkelijker met kabels trekken).

    Wireless is zeer veilig, Je kan een beperkte straal maken (weet niet zeker of dat bij goedkope rommel ook kan) Dus bv 20 graden ofzo. Daarnaast kun je WPA 128bits encryptie doen en de hardware firewall hiervan inschakelen en/of een software firewall installen(www.zonelabs.com). Dan ben je best wel goed beveiligd. Als ze in je systeem willen komen ze het toch wel.
    Maar je kan het wel moeilijk maken om je buurman af te schrikken.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina