1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Paar Vraagjes over de Ps3 !

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door ShadoW_2k, 5 okt 2007.

  1. ShadoW_2k

    ShadoW_2k Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    3
    Nou ik kan deze Dingen wat ik jullie nu ga vragen ook makkelijk opzoeken op internet maar toch vind ik het fijner als ik het hier gewoon kan vragen en zodat ik het van jullie hier kan horen !

    Ik heb me gister een ps3 gehaalt Moet hem alleen nog Dicht laten want hij is voor me verjaardag !
    Zijn Eigelijk 3 dingen die ik graag zou willen weten van jullie

    De Controllers van de Ps3 ? hoeven die nooit opgeladen te worden ? ik zag in mijn pakket 2 controllers liggen maar geen oplaad kabel of wat dan ook ?
    Mischien heb ik te snel gekeken en hem gemist maar denk toch niet dat die erbij zat hehe !?
    Dus nu is me vraag hierover hoe laad deze controller zich op !?
    2de wat ik jullie wou vragen is over online Gameplay van de ps3 ( ik heb zelf ook een xbox360 ) en nu wou ik gewoon eens wat meningen over het ps3 online gebeuren Hoe is het? lagg ? Vriendelijst ? wat moet ik me voorstellen is het net zo goed als xboxlive of is xboxlive toch echt better !?
    ten 3de wou ik graag weten is het met de ps3 ook mogelijk om een headset te krijgen? want ik zou toch wel graag met mensen willen praten als ik online speel of is die er nog niet !?

    Nja als iemand deze dingen even beetje zou kunne beantwoorden zou ik erg geholpen zijn !

    Gr Shadow !
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Bij de Playstation 3 wordt standaard één USB-kabel geleverd, waarmee je de controller kan opladen. :) Als je dadelijk de PS3 opstart moet je de controller aansluiten op de PS3 met de USB-kabel, en de instructies op 't scherm volgen. Dan komt 't allemaal goed. In 't begin zal je dus even moeten spelen met een USB-kabel aan de controller omdat de accu moet worden opgeladen.

    Wat 't Playstation Network betreft,

    Je hebt in de XMB (dashboard menu van de PS3 ) een centrale vriendenlijst, en in games ook vriendenlijsten. Bij Warhawk wordt bijvoorbeeld de centrale vriendenlijst gebruikt, en iedereen die Warhawk heeft kun je benaderen. Online heb ik nog geen lagg meegemaakt tot nu toe (Resistance en Warhawk). Dat heeft er ook mee te maken dat je veelal op dedicated servers speelt ipv via peer-to-peer verbindingen zoals op Xbox Live. Maar goed, dat is ook sterk afhankelijk van wat 't spel ondersteunt. :)

    In principe kun je elke Bluetooth headset gebruiken op de PS3.
     
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    geniet ervan ! :)

    heb hem vanaf dag 1 en ik begin zo langzamerhand steeds meer FUN te hebben met de ps3

    voor de rest zijn alle vragen beantwoord en tis nog leuker om het zelf allemaal te beleven/uitzoeken
     
  4. ShadoW_2k

    ShadoW_2k Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    3
    hehe nice en thnx guys for de info ;)
    Ik heb warhawk gekocht daar zit als goed is toch een Headset bij toch? die ik kan gebruiken voor te gamen
     
  5. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    warhawk retail versie van +- 65 euro ? bedoel je die ?

    Zo ja , dan zit er een bluetooth headset in ja !
     
  6. ShadoW_2k

    ShadoW_2k Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    3
    jah heb hem gekocht maar omdat voor verjaardag is kon ik nog niet kijken hehe :D koste wel 65euro jah dus als goed is zit er een bij dan :D kan niet w8ten damn :p nog paar dagen haha :D
     
  7. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel plezier ermee :)
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Iets anders, heb je toevallig een HDTV met HDMI aansluiting waar je de PS3 op aan zal sluiten straks? Zo ja, er wordt standaard geen HDMI of component kabel bijgeleverd.
     
  9. ShadoW_2k

    ShadoW_2k Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    3
    Neej nog niet .. ik wil wel een hdtv halen maar ik zit echt te denken welke goed is voor te gamen en ook goed is voor gewoon tv, dvd te kijken ik ben wel van plan om volgende maand een nieuwe tv te gaan halen zo jah moet ik dus eerst een kabel halen anders doet de ps3 het niet?
     
  10. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij doet het wel, maar als je een HDTV heb is het beeld veel mooier als je een HDMI kabel gebruikt. Maar de standaard scart kabel die er bij zit werkt ook op elke tv.
     
  11. ShadoW_2k

    ShadoW_2k Active Member

    Berichten:
    918
    Leuk Bevonden:
    3
    ah oke thnx voor de info Nitram ;) wat kost zon kabel btw ?
     
  12. Arrahant

    Arrahant Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    De gemiddelde speelgoed winkel verkoopt de HDMI kabel ook? Ik ga volgende week ook een PS3 halen! Ben erg benieuwd, heb nooit een PS1 of PS2 gehad. Was altijd een Nintendo man tot de eerste Xbox verscheen.

    Eind september heb ik een full hd tv gekocht, ik ben erg benieuwd of ik het verschil in graphics goed ga merken tov. de 360!

    Zou iemand kort kunnen beschrijven hoe ik toegang krijg tot de demo van Gran Turismo 5: Prologue?
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Winkels zoals Bart Smit, Intertoys, Free Record Shop en zeker Dixons verkopen HDMI's kabels. De meeste verkopen de kabels van Sony en van Logitech. Qua prijs en kwaliteit hetzelfde. Voor de demo van GT5 Prologue moet je een Japans PSN account aanmaken. Via deze link kun je precies zien hoe.
     
  14. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    HDMI-kabels heb je in veschillende lengte's en kwaliteit,
    Je kunt vast 10-15 € een kabeltje halen bij de lokale tv-boer/mediamarkt.
    Als je geen HD-ready of FullHD tv hebt is zo'n kabel waarschijnlijk voldoende.

    Heb je echter een TV van een paar duizend euro, dan is het toch ook wel de moeite om een goede kabel te kopen! Een 1-meter kabeltje van topkwaliteit kost toch al gauw tussen de 40-60€! wil je langere kabel? meer ballen!

    Ik vind persoonlijk dat het gewoon zo hoort, wij hebben ook een plasma-TV van 1700€ (HD ready) en als je daar dan bijvoorbeeld een PS3 of 360 (+/-400€) bij zet dan is een goede kabel toch wel een kleine investering voor een beter beeld.
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2007
  15. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    HDMI heeft alleen wel 1 probleem, en dat is wanneer deze kabels erg lang zijn, dan verliest deze snel kwaliteit. Houd je kabel zo kort mogelijk.

    Ik heb die van Sony (Belkin) gekocht voor zo'n 25 euro. Ik denk niet dat er daadwerkelijk verschil is te zien tussen deze kabel en een duurdere. Alleen bij langere kabels is het verstandig om voor duurder (dikker) te gaan.
     
  16. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    Online spelen op de ps3 is gewoon top te noemen. Ik heb in geen enkel spel dat ik gespeeld heb(motorstorm, resistance, warhawk) nog lag meegemaakt. Deze spellen gebruiken ook dedicated servers. Maar je kan ook je eigen server maken in bijv warhawk. En als ik op servers van andere speel dan merk ik ook niks van lag.
    Ok de gebruiksvriendelijkheid van het online spelen kan beter. Bijv het snel joinen van vrienden en het ontbreken van 1 centrale vriendenlijst. Maar dit probleem zal hoogstwaarschijnlijk opgelost zijn wanneer HOME uitkomt.
    Dus ik weet niet waarom xbox360 bezitters 60eu per jaar moeten betalen, want de ps3 bewijst dat het ook goed gratis kan.
     
  17. ymmv

    ymmv Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Complete geldverspilling. Als het om dat soort korte afstanden gaat, ben je even goed af met een kabeltje van 5 euro. Duurdere kabels heb je alleen nodig voor afstanden boven de drie meter. Hoe groter de afstand, hoe beter de kabel moet zijn. Ik heb een DVI-kabel van 12 meter tussen mijn PC en LCD TV zodat ik HD films op mijn TV kan bekijken, daar heb ik redelijk wat aan uitgegeven omdat je bij mindere kwaliteit inderdaad fouten in het beeld kunt zien. Maar om 40-60 euro uit te geven voor een 1 meter kabeltje is als sigaren aansteken met bankbiljetten.
     
  18. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    @ ymmv, Waar baseer jij verder jouw ervaring op, naast die 12m DVI kabel?
    Als je goede apparatuur gebruikt TV en DVD-speler, dan merk je wel het verschil tussen kabels hoor ook met 'korte' afstanden.
    Bij aankoop van onze DVD-speler zat er een bulk HDMI-kabeltje bij.
    De verkoper gaf ons ook een gold-plated kabel mee, 'om het prijsverschil te zien'. In ons geval kwam het op een kabel van 1,5 meter van de Panasonic DVD-speler naar de Panasonic Plasma-TV en het verschil was er! Profigold HDMI kabel (middenmoot qua prijs)

    Bulk-kabels hebben eigelijk nooit een omhulsel dat radiostoring tegengaat, loopt je kabels langs een TV, Versterker of andere apparatuur dan kan dat storing opleveren. Duurdere kabels hebben vaak afscherming van 'straling'.

    Ik ben het met je eens dat veel mensen het op een 'normale' TV niet zullen merken, je krijgt met beide kabels beeld. Dan is het geldverspilling. Laten we er maar geen "Tweakers-discussie" van maken.
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1197971
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2007
  19. ymmv

    ymmv Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor, maar op een afstand van 1.5m ga je geen verschil zien tussen HDMI-kabels tenzij je echt storingen in beeld ziet (gekke spikkels, beeld valt weg door HDCP-storingen).

    Waarom zie ik nou nooit iemand 40 tot 60 euro betalen voor een DVI-kabel voor zijn platte digitale scherm aan de PC en is het goedkoopste kabeltje in de praktijk probleemloos, maar gaat iemand voor zijn TV bij een HDMI-kabel (wat gewoon DVI met een ander connectortje is) wel goudgeld uitgeven?
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2007
  20. Arrahant

    Arrahant Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik heb nu een Japanse PSN account aangemaakt en zit in de store...

    Hoe kom ik in hemelsnaam bij de GT5 - Prologue demo?! Ik zie rechtsonderin het hoofdscherm een plaatje staan van GT5 - Prologue, maar als ik hierop klik gebeurd er niets?

    Edit: raar, ineens doet ie het?! Downloaden gaat zelfs best snel! Ik ben verbaasd!
     
    Laatst bewerkt: 6 nov 2007

Deel Deze Pagina