1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Palm Pre

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Furies, 28 feb 2009.

  1. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6

    [​IMG]

    [gb]Palm Pre[/gb]

    Palm Wat?
    Palm Pre is het toekomstige paradepaardje van Palm. Je-weet-wel, dat bedrijf van die zakagenda's.
    Het is een mobiele telefoon, dat bedienbaar is door middel van het 3.1inch grote scherm en QWERTY toetsenbord.

    Okay, dus?
    Palm Pre onderscheidt zich op verschillende manieren van de concurrentie.

    [gb]Hardware Features=(/gb]
    Naast het touch screen, dat overigens over "Multi-Touch" beschikt, heeft het een QWERTY toetsenbord. Geen onnodig gepriegel met het typen van berichten dus.

    Gesture Bar
    Onder het scherm bevindt zich een zwart gedeelte. Op het eerste gezicht lijkt dit niets bijzonders. Maar stiekem zit daar de "Gesture Bar". Dit is een touch-gevoelige pad dat commando's kan registreren. Voorbeeld: Als je van rechts naar links "veegt" met je vinger, zal de Pre dit registreren als "Terug".
    Als je midden in een applicatie je menubar wil oproepen, dan "Veeg" je je vinger langzaam van de gesture bar het scherm op.

    Draadloos Opladen
    Plaats de Pre op de TouchStone en hij laadt zich draadloos op. Waarom? Omdat het kan! FILMPJE!
    [gb]Software Features=(/gb]
    Het toestel draait op een volledig nieuw ontwikkeld besturingssysteem: WebOS. Je navigeert door het toestel door middel van "Cards".

    [​IMG]
    Cards
    Elke applicatie die je start, opent zich op een Card. Je kunt gemakkelijk tussen de verschillende applicaties scrollen, die tegelijkertijd draaien. Applicatie sluiten? Dan sleep je de Card simpelweg naar boven uit beeld.

    Live-Updated Telefoonboek
    Je kunt je contactpersonen in je telefoonboek koppelen aan hun profielensite. Hierdoor wordt de informatie die op hun site staat automatisch geïmporteerd op de Pre. Hierdoor komt bijvoorbeeld de foto netjes in je telefoon te staan. Als iemand een nieuw nummer heeft, wordt die ook automatisch aangepast.

    Mail
    De Pre beschikt ook over een coole Mail Application. Als je een mailtje binnenkrijgt, kun je aan de hand van een logo zien of diegene momenteel op IM is. Zoja? Met 1 druk op de knop start je een gesprek, zodat je direct kunt reageren op de mail.

    Universal Search
    Vanuit het hoofdscherm kun je direct een zoekopdracht intypen. Dit kan de naam van een contactpersoon zijn, iets wat je op google wil zoeken of een applicatie die je wil starten. De Pre scant de telefoon en geeft je mogelijke suggesties.
    FILMPJE!

    Copy Paste & MMS
    w000t! :+

    Synergie Agenda
    De agenda van de Pre ziet er netjes uit. Beelden zeggen meer dan woorden.
    [yt]jTqa-0uea1w[/yt] ​
    Voor een Live demonstratie kun je hier een kijkje nemen.

    Ik heb hier slechts de functies opgenoemd die ik vernieuwend vond. Verder beschikt het toestel over alles wat de iPhone ook kan de gebruikelijke multimedia functies.

    [gb]Specificaties=(/gb]
    Operating system
    Palm® webOS™

    Network specs|
    3G EVDO Rev A

    Display
    3.1-inch touch screen
    24-bit color
    320x480 resolution
    HVGA display

    Keyboard
    Physical QWERTY keyboard

    Email
    Microsoft Outlook® email with Microsoft® Direct Push Technology
    POP3/IMAP (Yahoo, Gmail, AOL, etc)

    Messaging
    Integrated IM, SMS, and MMS

    GPS
    Built-in GPS

    Digital camera
    3 megapixel camera
    LED flash
    extended depth of field

    Sensors
    Ambient light
    accelerometer
    proximity

    Media formats supported
    Audio Formats: MP3, AAC, AAC+, AMR, QCELP, WAV
    Video Formats: MPEG-4, H.263, H.264
    Image Formats: GIF, Animated GIF, JPEG, PNG, BMP

    Wireless connectivity
    Wi-Fi 802.11b/g with WPA, WPA2, 801.1x authentication
    Bluetooth® 2.1 + EDR with A2DP stereo Bluetooth support

    Memory
    8GB of user storage (~7.4GB user available)
    USB mass storage support

    Phone as laptop modem
    Bluetooth tethering

    Connector
    MicroUSB connector with USB 2.0 Hi-Speed

    Headphone jack
    3.5mm stereo

    Palm® Touchstone™
    charging dock
    Compatible

    Dimensions
    Width: 59.5mm (2.3 inches)
    Height: 100.5mm (3.9 inches)
    Thickness: 16.95mm (0.67 inches)
    Weight: 135 grams (4.76 ounces)
    [gb]Release Info=(/gb]
    Helaas is de Pre nog niet verkrijgbaar. Palm heeft aangegeven hem in Noord-Amerika in de eerste helft van 2009 te willen lanceren. Europa is daarna aan de beurt. Waarschijnlijk rond september.
    Eerder gaf Palm aan de Pre niet te willen koppelen aan een provider, zoals de iPhone dat met T-Mobile doet. Echter zijn er momenteel geruchten dat Vodafone aan het onderhandelen is over een eventuele deal.

    Over de prijs is nog niets bekend.
    [gb]Foto's & Filmpjes=(/gb]


    Image Gallery



    Aanrader: Palm Pre Hands-On. Geeft een duidelijk beeld over hoe het toestel in elkaar steekt.
    [yt]WYT-slop8M0[/yt]​
    Deel 2
    Deel 3

    [gb]Verder=(/gb]
    Ik zal deze post regelmatig updaten met nieuwe info.
    Wat denken jullie? Is Palm in staat, ondanks dat het niet bepaald een "hip" imago heeft, dit toestel tot een succes te maken?

     
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2009
  2. KiR

    KiR Opperchief

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb het filmpje even gekeken! Vind het een bijzonder ding, qua uiterlijk weet ik het niet of ik het nou echt mooi vind of niet....maargoed

    Verder Ziet alles qua UI er wel echt netjes uit. Ook alles lijkt vloeiend te lopen.
    Net als de iPhone. Mij lijkt het echt een super apparaatje.
     
  3. Cinion

    Cinion Active Member

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    Leuk apparaatje, ik kijk nog even het filmpje. Maar ben al wel onder de indruk.

    Status-balk ziet er nogal Mac'ish uit ^^
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2009
  4. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Super gaaf ding dit.. mijn contract loopt rond augustus af dus ik hoop dat hij dan aan te schaffen valt!
    Goede concurent lijkt met de HTC Touch Pro II en natuurlijk de volgende Iphone
     
  5. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Over die volgende iPhone gesproken... Misschien dat die vanavond wordt aangekondigd. Hopelijk houdt de Pre dan nog steeds stand. We zullen het zien!
     
  6. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat die pas in juni wordt aangekondigd. Anders zou Apple bijna geen enkele iPhone 3G meer verkopen
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Vanavond wordt alleen Software Update 3.0 aangekondigd.
     
  8. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Daar zit ook wat in. We'll see. :)

    Ik hoop stiekem op een "One More Thing". ;)
     
  9. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ga er maar niet vanuit. Hoogstens nog wat updates omtrent Snow Leopard.
    Maar dit kan beter gevoerd worden in het Apple/Mac topic lijkt me. :)
     

Deel Deze Pagina