Paypal ervaringen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kevf, 27 mrt 2007.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik zit nu op een site die alleen paypal accepteert en ik ben eigenlijk compleet nieuw met het concept.

Heeft iemand hier ervaring met paypal en zo ja, hoe sta je er tegenover?

2. meteorwings

meteorwings Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kheb zelf geen ervaring maar ik ga er binnekort ook even gebruik van maken! kweet niet precies hoe het werkt, maar paypal is wel 100 % betrouwbaar ;). je zet zeg maar geld over van je bank of wat voor een rekening dan ook over op je paypal account, soort van internetbankieren zeg maar... als ik het ga doen, dan probeer ik het eerste met 1 euro voor de gein ofzo, en daarna het bedrag er op zetten, van hetgene wat ik wil kopen op internet

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Het vage is alleen dat ik volgens die site alleen mijn paypal emailadres moet achterlaten......

Daarnaast word ik er best moe van hoeveel gegevens ik onderhand achterlaat op het internet.

4. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    PayPal is betrouwbaar. Ik gebruik het ook af en toe wanneer het nodig is, en nooit problemen mee gehad. Creditcard is niet nodig, gewoon geld storten vanaf je bankrekening op je PayPal account en je kunt spenderen.

5. Shizzel

Shizzel Guest

PayPal is betrouwbaar, maar je moet geen geld ontvangen van een onbetrouwbaar iemand, dan wordt je account bevroren. Zolang je alleen koopt, hoef je je daar geen zorgen over te maken.

Ik heb ook een keer 20 euro gestort naar PayPal om iets te kopen, duurde paar daagjes voordat het erop stond (kan nu langer of korter duren, is al tijdje geleden), en alles ging gewoon goed.
    Pas wel op dat je geen Merchant-account kiest, maar een Personal. Merchant-accounts moeten een soort van belasting betalen, iets van 5% van alles dat ze binnen krijgen.

En dat je alleen maar je Paypal-emailadres moet achterlaten is omdat dat eigenlijk je identiteit bij PayPal is.

6. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Dit is nieuw voor mij, de laatste keer dat ik checkte had je wel een creditcard nodig. Met welke bank doe je het dan?

7. miepjuu

miepjuu KriepKriep

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan volgens mij gewoon met elke bank. Gewoon overschrijven naar een bankrekening nummer dat op de PayPal website aangegeven staat, en dan staat het er ongeveer een weekje later, op je paypal account, en kan je het dus uitgeven.

8. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Precies.

9. halo nerd

halo nerd i like halo

Leuk Bevonden:
    0
    maar dan is t toch hetzelfde als gewoon geld overmaken op een andere rekening ?:confused:

10. X-Commander

X-Commander SolidCake.Com

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar dan van email adres naar email adres.

11. miepjuu

miepjuu KriepKriep

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt Halo Nerd, het is ook bijna hetzelfde, maar nu kan je makkelijk betalen buiten nederland en europa etc, voor als je geen creditcard hebt oid ;)

12. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    jah is gewoon te vetrouwen. ik doe het via internetbankieren en dan is het meestal binnen 1 dag binnen. je voegt een bankrekening toe op je account en dan kan je het geld weer makkelijk eraf halen. dat duurt 5 a 7 dagen. als je iets wilt betalen op je site. dan vul je alleen je email adres in. daarna moet je naar je paypal account. en dan staat er dat je een opdracht moet betalen. dan druk je op een knop dat je wilt betalen en word het geld overgemaakt naar zijn paypal account in enkele seconde.

Laatst bewerkt: 27 mrt 2007
  13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Tnx voor alle reacties. Het kan idd ook via je cc, maar die wil ik eigenlijk steeds minder gaan gebruiken.

Het openen van nog een rekening alleen voor je internetuitgaves werkt wat mij betreft perfect! Het was een kwestie van even openen, geld naar overmaken (alleen wat je nodig hebt) en betalen (door verificatie in je email.)

Topprogramma en zo te zien erg veilig.

14. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Paypal heeft origineel juist de bedoeling hier als tussenpersoon te werken zodat je je cc gegevens enkel nog maar hoeft kenbaar te maken aan een, betrouwbaar, bedrijf.
    Als je iets op het internet koopt op gelijk welke site via een Paypal account hoef je dus niet op al die sites apart je cc gegevens bloot te geven, want Paypal staat hier garant dat ze jouw gegevens hebben & dus het bedrag van jouw naar hun account zullen overmaken.
    Ik gebruik Paypal regelmatig en heb nog nooit enige problemen ondervonden, ook de conversie rates EUR/USD/HK/Ca dollar zijn altijd redelijk goed.

15. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Nu er dus toch een topic over is, ik krijg van een Amerikaanse vriend geld, hij wil dit overmaken via paypal, kan het dan ook makkelijk vanaf mijn paypal account naar maar normale postbank account geschreven worden, of moet ik alles wat op me paypal account staat opmaken aan internet spellen?
    En kost het aanmaken van een paypal account ook weer begin kosten of iets dergelijks?

(srry als het beetje dom klinkt, maar heb echt totaal geen ervaring met internet bankieren en dergelijke, geef mji maar gewoon overschrijf kaart ;) )

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Daarom ben ik er ook zo blij mee ;)
    Ik heb mijn cc overigens geeneens aan mijn pp account gekoppeld, ik maak gewoon geld over.

17. Cybercon

Cybercon Guest

Als ik mijn account op wil waarderen staat er letterlijk: ''ga naar je bank''. Is het niet mogelijk om gewoon gebruik te maken van internet bankieren?

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    je moet van je bankrekening geld overmaken he? Je kan niet geld van je postbankrekening oid afhalen vanaf je paypal. Gelukkig niet ;)
    Je moet alleen wel de code die je meekrijgt vermelden bij de overboeking.

19. Cybercon

Cybercon Guest

Dus het antwoord op mijn vraag is dus ja? :+

20. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6

Deel Deze Pagina