PC Controllers: Wel of Niet op X-bazar?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Master Of Blades, 21 dec 2004.

1. FabianNL

FabianNL Guest

we willen hier ook geen PC hardware hoor :p
    maarja, aan de GC/PS2/GBA en alles had ik nog ff niet aan gedacht MorrowBlade...
    maar ik denk dat de meeste mensen die hier komen (op xbw.nl) dus hun PC óók gebruiken voor games te spelen hoor Dioga :)
    (en nee, helaas heb ik ook niet echt een geweldige grafische kaart...maarja, hij trekt CS en DoD dus zal wel goed zijn)

2. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Is het niet zo dat alleen games spullen gerelateerde verhandeld mogen worden?

Laatst bewerkt: 21 dec 2004
  3. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind een PC controller gelijk staan aan een Gamecube of PS2-controller. Niet-xbox gerelateerd, wel game-gerelateerd.

Je moet de PC gewoon op X-bazar opsplitsen:
    1. PC als Computer: Dit heeft niks met games te maken, dus alle hardware en software is verboden om aan te bieden.

2. PC als Console: Hieronder vallen de PC-games en de "puur gamebesturing". Dit mag wel aangeboden worden.

Dit is exact te vergelijken met andere spelconsoles. Als je de HD of de DVD-speler van je Xbox los aanbied, of de inhoud van een PS2, dan komt er ook een slotje op te staan, terwijl het wel game-related is. Daarom zijn videokaarten, HD's, processors enzo verboden om aan te bieden, zowel voor console als PC. De games en controllers mag je echter wel gewoon aanbieden.

/offtopic: Ik gebruik mn PC alleen voor school/internet/download/muziek mixen, niet voor games

4. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Mja, en zo kunnen we uren doorgaan.
    Als we PC-shit gaan toelaten is het hek van de dam.
    Dan krijg je van die eindeloze discuccies over wat er wel en niet game-related is.

Ja maar een videokaart word toch ook gebruikt om games te spelen? Om maar iets te noemen.

Eind antwoord? XBazar is goed zoals het is. We blijven erbij.

Ik moet niets.

5. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Daarom noemde ik dus als punt: Een videokaart is niet alleen om games mee te spelen maar om ook games mee te spelen.

Een controller is dus enkel en alleen om games mee te spelen.

Hartstikke game gerelateerd, ik zie dus niet in waarom het niet mag. Waarom pc spellen wel maar software niet en (als we dan toch over de grens trekken hebben) waarom dus alles wat met games te maken heeft wel (zelfs actie figuurtjes) behalve controllers voor de pc. Voor mij wordt de grens steeds vager aangezien ik altijd heb begrepen dat er in X-Bazar alleen spullen verhandeld mogen worden die iets met games te maken hebben.

6. FabianNL

FabianNL Guest

Graveheart...relax....Morrowblade zit je echt nix op te leggen hoor? :confused:
    en blijven zoals het nu is? ja...hallo, dat is dus juist de vraag: hoe is het nu? mag je wel of geen controllers?
    maar uit de zin erboven "Als we PC-shit gaan toelaten is het hek van de dam. " maak ik iig op dat geen enkele PC hardware toegestaan is, ok, ook weer duielijk :)
    (al hoefde ik het helemaal niet te weten, maarja)

7. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    XBW X-Bazar FAQ

PC Hardware - Nee.

8. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Heerlijk hoe er hier altijd naar je geluisterd wordt. :cool:

Maar goed, ik blijf er dus bij dat pc ontrollers/joysticks puur gericht zijn op games. Noem mij eens 1 ander pc product wat dit ik ook is?! Je kan dan wel zeggen:

Maar die discussie is dus totaal overbodig. Er is maar 1 stukje pc hardware wat alleen maar voor spellen gebruikt kan worden. 1 Stukje hardware wat imo niet eens een uitzondering op het beleid is, nou net het verbieden van dit stuk hardware zou een uitzondering zijn.

9. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Mij maakt het geen donder uit, van mijn part mogen joysticks en dergelijke best op xbazar worden aangeboden.

(Let op, nu krijg ik Graveheart op m'n dak ;))

10. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Nee, klopt, ik had blijkbaar het woordje moet gebruikt, maar ik probeer, zoals Fabian NL als zei, je niets op te leggen. Eigelijk had ik er neer moeten zetten:

wat zou kunnen is...

of zoiets

11. nfsu dragmaster

nfsu dragmaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    van mij zou het ook mogen

12. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Hoi, een thread ter ere van mijn mod aktie. Zijn der veels te weinig :cool:. Dioga, ook ik weet niet precies waarom ik de draad heb gesloten. Wel al een tijdje terug, dus ik beschouw het maar als hypothetisch gevalletje.

Wat mij aangaat kan een joystick of race wiel op zich wel verhandeld worden op de x-bazar. Zuiver gelet op de huidige faq, stond ik wel in mijn recht om de thread te sluiten. Maar achteraf bezien een beetje teveel van het goede. Ben ik met je eens.

MI is de grootste reden dat we het aantal verhandelbare spullen beperken vooral de omvang die xbazar heeft. Meer toelaten = meer handel = meer moderaten. Je moet ergens een grens stellen om het handelbaar te houden. Nu denk ik niet dat de, laten we gedurfd schatten, 10 sidewinders die aangeboden worden per jaar een probleem opleveren. Dus als je het mij vraagt, heb ik er geen problemen mee en kan er gehandeld worden in pc-hardware die specifiek voor gamen is gemaakt.

Laatst bewerkt: 22 dec 2004
  13. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Eindelijk, een reactie van de boosdoener:p zelf :D. Deze thread was niet precies om een actie van jou, maar meer over het algemeen, omdat ik PC-controllers een behoorlijk twijfelgeval vond.

Over deze categorie is er binnen het team van moderators en administrators ook onduidelijkheid:).

Het ziet er naar uit dat de strijd zal moeten uigevochten worden. Als ik tot nu toe mijn conclusie trek, kun je gerust een stuurtje aanbieden. [2k], Darkwing en Cole Trickle zullen je thread gewoon open laten, maar Graveheart zal hem sluiten:p

14. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Hahaha, van de 1 mag het wel, de ander niet... _O_

Het was niet mijn bedoeling jou aan te vallen. Ik had je naam niet hoeven gebruiken, het stond er voordat ik het wist ;)
    Imo zijn alle moderators verantwoordelijk voor alle gesloten gevallen. Er is 1 duidelijk beleid en mocht er iets fout gaan dan wordt dat toch samen opgelost.

Ja, totally mee eens :cool:

15. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat er over dit onderwerp gewoon een flinke vergadering moet komen tussen de moderators en administrators, da's de enige oplossing

Deel Deze Pagina